  • 1. Data: 2006-04-25 05:05:10
    Temat: Mikrofirma i pełnomocnik
    Od: Mroczek <s...@t...pl>

    Z różnych przyczyn chcę zlikwidować działalność i założyć działalność na
    żonę - czy mogę być ustanowiony pełnomocnikiem w jej firmie i np. świadczyć
    w jej imieniu usługi czy w grę wchodzi tylko jakaś forma zatrudnienia?

    Pzdr.
    Mroczek

  • 2. Data: 2006-04-25 11:10:42
    Temat: Re: Mikrofirma i pełnomocnik
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Mroczek" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Z różnych przyczyn chcę zlikwidować działalność i założyć działalność na
    > żonę - czy mogę być ustanowiony pełnomocnikiem w jej firmie i np.
    świadczyć

    Pelnomocnik nie jest od swiadczenia uslug a od zalatwiania spraw.

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 3. Data: 2006-04-25 12:31:13
    Od: "MarP" <p...@w...pl>

    > Pelnomocnik nie jest od swiadczenia uslug a od zalatwiania spraw.

    To ja z innym pytaniem z tej samej beczki. Jak sie ustanawia pelnomocnika do
    DG i czy ma cos wspolnego pelnomocnik przy DG z pelnomocnikiem od konta
    firmowego (DG)?
    pozdrawiam,
    marp

  • 4. Data: 2006-04-25 18:27:20
    Od: Mroczek <s...@t...pl>

    2006-04-25 14:31:13, na pl.soc.prawo.podatki, MarP napisał(a):

> [...]
    > DG i czy ma cos wspolnego pelnomocnik przy DG z pelnomocnikiem od konta

    Ale pracownikiem własnej żony mogę być?

  • 5. Data: 2006-04-25 19:38:35
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Mroczek wrote:
    > Ale pracownikiem własnej żony mogę być?

    Możesz, ale finansowo, to nie za dobrze wychodzi :-)
    (wynagrodzenie współmałżonka nie jest kosztem)

  • 6. Data: 2006-04-26 22:20:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Apr 2006, Mroczek wrote:

    > Ale pracownikiem własnej żony mogę być?

    +++
    Art. 23.
    1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    [...]
    10) wartości własnej pracy podatnika, jego małżonka i małoletnich
    dzieci, a w przypadku prowadzenia działalności w formie spółki
    cywilnej lub osobowej spółki handlowej - także małżonków
    i małoletnich dzieci wspólników,
    ---

    Myślę że jeszcze kilka metod na płacenie dwa razy podatku od
    tych samych pieniędzy by się znalazło, ale ty wyszukujesz je
    intuicyjnie ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2006-04-28 17:38:54
    Od: Mroczek <s...@t...pl>

    2006-04-27 00:20:20, na pl.soc.prawo.podatki, Gotfryd Smolik news
    napisał(a):

> [...]
    >
    > Myślę że jeszcze kilka metod na płacenie dwa razy podatku od
    > tych samych pieniędzy by się znalazło, ale ty wyszukujesz je

    Ach te drobne złośliwości... :-) wiesz Godfryd my malutcy znamy pojęcie
    rozdzielności majątkowej ;-) - a tak przy okazji zdarzają się zobowiązania
    przy których US to pikuś, wtedy patrzy się na jakąkolwiek możliwość...
    Zasadniczo inbteresuje mnie w tej chwili czy jako pracownik własnej żony
    mogę pełnić funkcje nadzorcze (usługa) dla podmiotu zewnętrznego - zlecone
    jej firmie... & all tzn. reszta ma znaczenie poślednie.

    Pzdr.
    Mroczek

  • 8. Data: 2006-04-28 19:16:44
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Mroczek wrote:

    > Ach te drobne złośliwości... :-) wiesz Godfryd my malutcy znamy pojęcie
    > rozdzielności majątkowej ;-)

    Rozdzielnośc majątkowa nie ma nic do rzeczy, wynagrodzenie męża będzie
    płatne z opodatkowanych pieniędzy żony i drugi raz opodatkowane.
    Taniej może wyjśc zarejestrowanie osoby współpracyjącej.

    Maddy

    --
    Maddy
    Jabber ID n...@e...com.pl

  • 9. Data: 2006-05-01 14:42:32
    Od: Sławek SWP <s...@w...pl>

    W: news:e2tppr$6sb$1@nemesis.news.tpi.pl
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>
    Było:
    > Rozdzielnośc majątkowa nie ma nic do rzeczy, wynagrodzenie męża
    > będzie płatne z opodatkowanych pieniędzy żony i drugi raz
    > opodatkowane. Taniej może wyjśc zarejestrowanie osoby
    > współpracyjącej.

    A czy muszę zarabiać - mieć umowę o pracę - żeby występować jako osoba która
    może zawrzeć umowę handlową czy też reprezentować DG Żony "na zewnątrz"?

    http://www.popieramjow.pl/jow.php

  • 10. Data: 2006-05-01 18:19:45
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Sławek SWP wrote:

    > A czy muszę zarabiać - mieć umowę o pracę - żeby występować jako
    > osoba która może zawrzeć umowę handlową czy też reprezentować DG Żony
    > "na zewnątrz"?

    A gdybyś "zarabiał-miał umowę o pracę" np u mnie,
    to mógłbyś występować na zewnątrz i zawierać umowy?
    Pomyśl trochę, co jest do tego potrzebne.