  • 1. Data: 2007-11-07 12:05:07
    Temat: Mozliwosc wystawienia noty korygujacej przez sprzedawce
    Od: a...@g...com

    Witam,

    Od pewnego czasu (kilka miesiecy) dla niektorych kontrahentow
    wystawialem faktury VAT z blednym adresem mojej firmy - brakowalo obok
    ulicy numeru domu.

    Pytanie:
    Czy dopuszczalne jest aby sprzedawca (w celu skorygowania bledu w
    adresie sprzedawcy) wystawil note korygujaca do swojej faktury?

    Moje biuro rachunkowe doradzilo mi taka opcje tlumaczac ze note
    korygujaca w przypadku tego typu bledow moze wystawic zarowno
    sprzedawca jak i obiorcy uslugi.

    W internecie znalazlem sporo artykulow odnosnie tego ze zazwyczaj note
    wystawia odbiorca uslugi.

    Jesli nie moge wystawic noty korygujacej to jak powinna wygladac
    prawidlowa faktura korygujaca ktora naprawi blad w adresie sprzedawcy
    - w internecie widzialem tylko przyklady poprawy pozycji uslug w
    fakturze.

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc.

  • 2. Data: 2007-11-07 12:57:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Nov 2007, a...@g...com wrote:

> [...]
    > Czy dopuszczalne jest aby sprzedawca (w celu skorygowania bledu
    > w adresie sprzedawcy) wystawil note korygujaca do swojej faktury?

    Jak o mnie idzie, to podtrzymam wnioski z tego co napisałem na psp:
    "w niektórych przypadkach tak, w przypadku opisawnym wyżej nie".

    Powtarzasz pytanie a nie odniosłeś się do uwagi, że pytanie jest
    na inny temat niż opis - bo sprzedawca nie zawsze jest wystawcą
    f-ry!

    > Moje biuro rachunkowe doradzilo mi taka opcje tlumaczac ze note
    > korygujaca w przypadku tego typu bledow moze wystawic zarowno
    > sprzedawca jak i obiorcy uslugi.

    A komentarz o rozważeniu, czy na pewno to biuro jest kompetentne,
    przyuważyłeś? ;)

    > W internecie znalazlem sporo artykulow odnosnie tego ze zazwyczaj note
    > wystawia odbiorca uslugi.

    Bo przeciętny przedsiębiorca nie związany z rolnictwem widzi na
    oczy 100% faktur, w których wystawcą jest sprzedawca.
    Faktury "odwrotnej" nie-RR (którą można wystawić po zawarciu umowy)
    ja np. nie widziałem w obrocie.

> [...]
    > prawidlowa faktura korygujaca ktora naprawi blad w adresie sprzedawcy
    > - w internecie widzialem tylko przyklady poprawy pozycji uslug w

    A czytasz aby wątki które zakładasz, czy tylko piszesz? :]
    Na psp AFAIR podałem link do przepisu.
    Tego się nie wygdybuje, tylko pisze co minister nakazał!

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-11-07 19:27:32
    Od: <s...@a...pl>

    > W Twoim przypadki odbiorca może nie wiedzieć że w adresie jest błąd
    > (gdybyś błąd popełnił w adresie Odbiorcy to co innego).
    > wzór takiego wydruku wrzuciłem Ci na stronę:
    > http://www.umts.net.pl/nota.pdf
    > Janusz

    To jest nota wystawiona przez nabywcę (OGRODNIK) dla sprzedawcy (BIUROWIEC).
    Tu jest inny problem - sprzedawca chce wystawić notę. Tylko podstaw prawnych
    brak (przy założeniu, o którym pisał Gotfryd, że nie jest to VAT-RR lub
    wystawiana samodzielnie przez nabywcę). Zastanawiam sie tylko, dlaczego
    wątkotwórca nie chce po prostu wystawić korekty faktury.

  • 4. Data: 2007-11-07 19:37:52
    Od: "Janusz Podkościelny" <j...@u...net.pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...
> [...]
    > Czy dopuszczalne jest aby sprzedawca (w celu skorygowania bledu w
    > adresie sprzedawcy) wystawil note korygujaca do swojej faktury?

    [ciach]

  • 5. Data: 2007-11-07 21:26:30
    Od: a...@g...com

    Witam,

    Dziekuje za odpowiedzi.

    On 7 Lis, 20:27, <s...@a...pl> wrote:
    > To jest nota wystawiona przez nabywc (OGRODNIK) dla sprzedawcy (BIUROWIEC).
    > Tu jest inny problem - sprzedawca chce wystawi not . Tylko podstaw prawnych
    > brak (przy za o eniu, o którym pisa Gotfryd, e nie jest to VAT-RR lub
    > wystawiana samodzielnie przez nabywc ). Zastanawiam sie tylko, dlaczego
    > w tkotwórca nie chce po prostu wystawi korekty faktury.

    Poniewaz wyslalem juz te noty korygujace do klientow przed zadaniem
    pytaniu na grupe, a pozniej pojawily mi sie watpliwosci i chce sie
    dowiedziec czy jest to dopuszczalne.

    Jak powinna wygladac faktura VAT korygujaca w tym przypadku - czy w
    danych sprzedawcy mam po prostu wpisac poprawne dane juz z pelnym
    poprawnym adresem a reszta bez zmian? Skad bedzie wiadomo dla odbiorcy
    faktury ze poprawiane sa dane sprzedawcy skoro na fakturze korygujacej
    nie bedzie to ujete w ten sam sposob jakbym to ujal w nocie?
    Z tego co wiem faktura vat korygujaca sluzy do poprawiania danych w
    zwiazanych z pozycjami w fakturze.

    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2007-11-09 08:35:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Nov 2007, a...@g...com wrote:

    > Poniewaz wyslalem juz te noty korygujace do klientow przed zadaniem
    > pytaniu na grupe,

    Acha :)

    > a pozniej pojawily mi sie watpliwosci i chce sie
    > dowiedziec czy jest to dopuszczalne.

    *Formalnie* patrz wyżej (brak podstaw).

    > Jak powinna wygladac faktura VAT korygujaca w tym przypadku

    IMO - tak jak nota :)
    Przepis po prawdzie *nie* reguluje tego wyraźnie w przypadku
    f-r korygujących, tak jak przy nocie, ale żaden przepis nie
    zabrania umieszczania na f-rze *więcej* informacji niż jest
    wymagane.
    Standardowe "było: .... ma być: ..." czy "treść poprzednia....
    ...treść prawidłowa..." jest IMO na miejscu.

> [...]
    > faktury ze poprawiane sa dane sprzedawcy skoro na fakturze korygujacej
    > nie bedzie to ujete w ten sam sposob jakbym to ujal w nocie?

    A zajrzałeś do przepisu, do którego link powiesiłem?

    > Z tego co wiem faktura vat korygujaca sluzy do poprawiania danych
    > w zwiazanych z pozycjami w fakturze.

    Znaczy nie doczytałeś rozporządzenia ;)
    Daj się namówić i przeczytaj CAŁĄ część dotycząca faktur.
    Link jeszcze raz:
    http://podatki.pl/akty/250505a.htm?strona=1#spis4

    Zwróć uwagę na słowa: "bądź w jakiejkolwiek innej pozycji faktury"

    Nie wiem czemu, ale wcale nie jesteś jedyny, ktory twierdzi jakoby
    f-ry korygujące wystawiało się "tylko przy korekcie kwot".
    Nieprawda!

    Inna sprawa, co teraz zrobić z notami :)
    Może spytam - a co zrobili z nimi kontrahenci?

    pzdr, Gotfryd