  • 1. Data: 2005-07-14 11:20:07
    Temat: NAGRODA JUBILEUSZOWA
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Slyszalem ze nagroda jubileuszowa jest zwolniona z ZUS jesli jest wyplacana
    raz na 5 lat. Moje pytania:
    1 - Czy tak jest faktycznie?
    2 - Czy jest jakies ograniczenie kasowe (np czy moge wyplacac co 5 lat
    nagrody jubileuszowe w wysokosci 20 000 przy pensji 849) ?
    3 - Czy musi byc jakis zapis o nagrodzie, jesli w firmie nie ma regulaminu
    wynagradzania, czy taki zapis musi byc w umowie o prace.
    4 - Czy moge przyznac nagrode jubileuszowa, ale wyplacic ja w ratach? Np
    przyznaje 20 000, ale wyplacam w 4 ratach po 5000 / m-c.

    Adam

  • 2. Data: 2005-07-15 05:25:41
    Temat: Re: NAGRODA JUBILEUSZOWA
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adamski" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2 - Czy jest jakies ograniczenie kasowe (np czy moge wyplacac co 5 lat
    > nagrody jubileuszowe w wysokosci 20 000 przy pensji 849) ?

    Co 5 lat po 20 latach pracy

    > 3 - Czy musi byc jakis zapis o nagrodzie, jesli w firmie nie ma regulaminu
    > wynagradzania, czy taki zapis musi byc w umowie o prace.

    Przysługuje tylko gdy przepisy płacowe obowiązujące u danego pracodawcy
    przewidują jej wypłatę. Oczywiście można zawrzeć informację o przyznawaniu w
    umowie o pracę (z każdym pracownikiem)

    > 4 - Czy moge przyznac nagrode jubileuszowa, ale wyplacic ja w ratach? Np
    > przyznaje 20 000, ale wyplacam w 4 ratach po 5000 / m-c.

    Można dowolnie określać kryteria, jakie obowiązują przy przyznawaniu nagrody
    jubileuszowej. Jej przyznanie nie musi być uzależnione od tzw. ogólnego
    stażu pracy. Zakładowe przepisy mogą np. stanowić, że prawo do nagrody będą
    mieli pracownicy, którzy w danej firmie czy branży przepracowali określony
    czas.

    Zgodnie z postanowieniami Zarządzenia ministra pracy i polityki socjalnej z
    dnia 23 grudnia 1989 r. w sprawie ustalania okresów pracy i innych okresów
    uprawniających do nagrody jubileuszowej oraz zasad jej obliczania i
    wypłacania, podstawę obliczenia nagrody stanowi wynagrodzenie przysługujące
    pracownikowi w dniu jej wypłaty, a jeżeli dla pracownika jest to
    korzystniejsze - wynagrodzenie przysługujące mu w dniu nabycia prawa do
    nagrody.
    Nagrodę oblicza się według zasad obowiązujących przy ustalaniu ekwiwalentu
    pieniężnego za urlop wypoczynkowy.

    --
    Pozdrawiam

    [księgowość, podatki, wynagrodzenia, ZUS]

  • 3. Data: 2005-07-19 10:20:03
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > Co 5 lat po 20 latach pracy

    Ze co 5 lat to znalazlem, ale nie znalazlem ce po 20 latach pracy. Skad to
    wynika?

    Adam