  • 1. Data: 2005-03-23 13:34:01
    Temat: NIP-1 problem
    Od: "Rezydent" <r...@g...pl>

    Znajomy chce zarejestrować DG, ma regon, wpis DG i przyszedł na czas druk NIP-
    1, a urzędniczka chciała od niego:
    -xero regon
    -xero wpis DG
    -xero umowy najmu lokalu lub akt własności lokalu

    jaka jest podstawa prawna żądania xero umowy najmu? urzędniczka szukała 20' i
    nie znalazła, ale ona musi to mieć i qmpel odpuścił;
    qmpel chce prowadzić usługi, w zasadzie u siebie w mieszkaniu, ale mieszkanie
    nie jest zapisane na niego, a jest kogoś z rodziny gdzie po prostu mieszka...

    nie ma zamiaru wprowadzać żadnych maszyn, ot po prostu szef zadecydował, że
    nie będzie umów o pracę a tzw. "samozatrudnienie";

    więc jak to jest z tym lokalem w prowadzeniu działalności i adresem ?

    trzeba dodać, że we wpisie gminnym adres do korespondencji jest skrytką
    pocztową (w rubryce adres zakładu głównego)

    Pozdrawiam
    Rezydent

  • 2. Data: 2005-03-23 13:43:28
    Temat: Re: NIP-1 problem
    Od: Black Peter <b...@w...o2.pl>

    Rezydent napisał(a):
> [...]
    >
    > trzeba dodać, że we wpisie gminnym adres do korespondencji jest skrytką
    > pocztową (w rubryce adres zakładu głównego)

    Ja wpisalem przy urzedniczce ze skarbowego w polu miejsce prowadzenia
    dzialalnosci "uslugi wedlug zlecen u klienta" i wtedy nie trzeba miec
    zadnych papierow na lokal.

    pzdr

    --
    _ ) _ \
    _ \ __/ *Black Peter*

  • 3. Data: 2005-03-23 16:10:23
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Black Peter wrote:
> [...]

    Art 5.4b ustawy o zasadach
    ewidencji i identyfikacji podatników i płatników
    z 13 października 1995

    > Ja wpisalem przy urzedniczce ze skarbowego w polu miejsce prowadzenia
    > dzialalnosci "uslugi wedlug zlecen u klienta" i wtedy nie trzeba miec
    > zadnych papierow na lokal.

    Ale żadanie dokumentu potwierdzającego
    uprawnienie do korzystania z lokalu dotyczy *siedziby*,
    a nie miejsca świadczenia usług.
    Czasem się trafi leniwy urzędnik i odpuści.

  • 4. Data: 2005-03-23 20:15:31
    Od: Black Peter <b...@w...o2.pl>

    cef napisał(a):

    > Ale żadanie dokumentu potwierdzającego
    > uprawnienie do korzystania z lokalu dotyczy *siedziby*,
    > a nie miejsca świadczenia usług.
    > Czasem się trafi leniwy urzędnik i odpuści.

    Calkiem mozliwe :) nie przejolem sie tym bo i tak mialem w razie czego
    papiery :)

    --
    _ ) _ \
    _ \ __/ *Black Peter*