  • 1. Data: 2004-03-28 11:12:25
    Temat: NIP UE i inne watpliwosci...
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Witam.

    Tak mi sie nasunelo po niedzielnym obiedzie: trzeba bedzie zarejestrowac
    kilka tysiecy polskich NIP z przedrostkiem PL i to ma nie stanowiec
    problemu...
    A chyba wszyscy zapomnieli, ze kilkaset tysiecy kontrahentow z unii zwroci
    sie w raczej krotkim czasie z pytaniem weryfikujacym nasze numery... I
    ciekawe jak z tym wyjdzie naszym kochanym urzedasom:-)
    Natomiast zastanawiam sie, czy jako importer (wylacznie importer, zero
    exportu) nie musze sie spieszyc z ta rejestracja, czy moze cos przeoczylem i
    ten piekny przedrostek PL moze mi sie do czegos przydac???

    Z reszta czytam te radosna ustawe i... w sumie dlaczego nie - kolejna
    watpliowsc:

    od 1 maja ma pojawic sie obowiazek rejestracji, 30 dni przed wykonaniem,
    kazdej transakcji okreslonej jako sprzedaz wysylkowa z terytorium kraju
    (jeszcze dla ulatwienia trzeba bedzie sobie sprawdzic limit danego panstwa
    przed transakcja) - coz mysle, ze: viva wolny handel!

    Pozdrawiam
    Lukasz Goralczyk

  • 2. Data: 2004-03-28 22:58:38
    Temat: Re: NIP UE i inne watpliwosci...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 28 Mar 2004, Lukasz Goralczyk wrote:
    [...]
    >+ Natomiast zastanawiam sie, czy jako importer (wylacznie importer, zero
    >+ exportu) nie musze sie spieszyc z ta rejestracja, czy moze cos przeoczylem
    >+ i ten piekny przedrostek PL moze mi sie do czegos przydac???

    Ja tak wczesnoponiedziałkowo :] zastanawiam się że TOBIE to może
    i nie. Ale nie wiem jakiego zdania będą twoi dostawcy...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-03-29 06:35:43
    Od: Esokal <E...@f...egospodarka.pl>

    Nowy numer dla celów vat unijnego będzie dotyczył zarówno exportu jak i
    importu (te pojęcia znikną z użycia z handlu wewnątrzwspólnotowego).
    Przepis dotyczący zgłoszeń wszedł w życie 7 dni od 11 marca, ale brak
    jest rozporządzenia ze wzorem owego zgloszenia tzw. VAT-R + załącznik
    Vat-RUE.

    --
    Esokal
    Esokal's Profile: http://forum.egospodarka.pl/member.php?action=getinf

  • 4. Data: 2004-03-29 07:06:11
    Od: "Damian Surdyn" <s...@i...pl>

> [...]
    > exportu) nie musze sie spieszyc z ta rejestracja, czy moze cos przeoczylem
    > ten piekny przedrostek PL moze mi sie do czegos przydac???

    Witam,

    Zasada jest bardzo prosta. Jeżeli nie będziesz miał przedrostka PL w NIP-ie
    to NIKT nie wystawi dla Ciebie F-VAT z zerową stawką. Tak więc chyba
    wszystko jasne. Naturalnie problem polega tylko z kontrahentami z UE.

    Pozdrawiam

    DS

  • 5. Data: 2004-03-29 07:43:02
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    wiadomości
    rtezjan.zabrze.pl...
    > On Sun, 28 Mar 2004, Lukasz Goralczyk wrote:
    > [...]
    >
    > Ja tak wczesnoponiedziałkowo :] zastanawiam się że TOBIE to może
    > i nie. Ale nie wiem jakiego zdania będą twoi dostawcy...

    Wlasnie tez sie zastanawiam, poniewaz trabi sie glownie o exporterach... A
    moja znajomosc ustawy wymaga jeszcze conajmniej kilkukrotnych mobilizacji
    aby przez nia przebrnac ze zrozumieniem (w co szczerze watpie:-)...

    Pozdrawiam
    Lukasz Goralczyk

  • 6. Data: 2004-03-29 07:59:44
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Esokal" <E...@f...egospodarka.pl> napisał w
    wiadomości news:Esokal.13vd0r@forum.egospodarka.pl...

> [...]
    > Przepis dotyczący zgłoszeń wszedł w życie 7 dni od 11 marca, ale brak
    > jest rozporządzenia ze wzorem owego zgloszenia tzw. VAT-R + załącznik

    Zaraz, zaraz
    Nie mógł przepis wejść w życie 7 dni od 11 marca,
    bo dopiero 26 marca Prezydent podpisal.
    A wchodzi w życie ten artykuł 7 dni od
    ogłoszenia ustawy w DU.
    Co nie zmienia faktu, że rozporządzenia
    i tak nie będzie do tego czasu.

  • 7. Data: 2004-03-29 08:59:33
    Od: Esokal <E...@f...egospodarka.pl>

    Bo to mały błąd nie mający wpływu na całość odpowiedzi.

  • 8. Data: 2004-03-29 11:13:51
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 04-03-29 09:06, Użytkownik Damian Surdyn napisał :

    > Zasada jest bardzo prosta. Jeżeli nie będziesz miał przedrostka PL w NIP-ie
    > to NIKT nie wystawi dla Ciebie F-VAT z zerową stawką. Tak więc chyba
    > wszystko jasne. Naturalnie problem polega tylko z kontrahentami z UE.

    O Jezu!

    Jeżeli *mam* NIP UE to "Niemiec" wystawia mi fakturę ze stawką 0%, ja
    "na granicy" doliczam VAT wg stawki polskiej i ten VAT mam zapłacić do
    US (jak, kiedy, czy to się robi normalny VAT należny płatny wg VAT-7 co
    miesiąc do US?), a potem jak towar sprzedaję w Polsce to ten zapłacony
    "na granicy" traktuję jak naliczony i rozliczam w VAT-7 co miesiąc do US?

    Jeżeli *nie mam* NIP UE to "Niemiec" wystawia mi fakturę ze stawką np
    19% (miejsową), a ja co robię "na granicy" - doliczam dodatkowo VAT wg
    stawki polskiej czy mam ten "niemiecki" i dalej traktuję go jak naliczony?

    jeżeli coś nieskładnie lub bezsensu to darujcie

    andy_nek

  • 9. Data: 2004-03-29 12:07:12
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Esokal" <E...@f...egospodarka.pl> napisał w
    wiadomości news:Esokal.13vgq2@forum.egospodarka.pl...

    > Bo to mały błąd nie mający wpływu na całość odpowiedzi.
    Dziekuje... Ufff trzeba przysiasc do ustawy, oj trzeba:-)

    Pozdrawiam
    Lukasz

  • 10. Data: 2004-03-29 20:13:49
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (jeszcze dla ulatwienia trzeba bedzie sobie sprawdzic limit danego panstwa
    > przed transakcja) - coz mysle, ze: viva wolny handel!

    Ciarki mi przechodzą po grzbiecie... Który to artykuł?

    Pzdr,
    BaLab