  • 1. Data: 2015-10-29 10:59:30
    Temat: NIP nabywcy na fakturze
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Czy na fakturze trzeba wystawiać koniecznie NIP nabywcy?
    Na rzecz osób fiz. wiem, że być nie musi, ale np. jeżeli nabywcą jest szkoła,
    to czy taki NIP musi być?

    Z tego co wyczytałem nawet brak NIP-u dla VATowca nie jest przeszkodą do
    odliczenia VAT, ale to tylko interpretacje US (jest to traktowane jako błąd
    formalny).

  • 2. Data: 2015-10-29 22:40:46
    Temat: Re: NIP nabywcy na fakturze
    Od: <3...@4...224046.invalid> (Tom N)

    r...@k...pl w

    > Czy na fakturze trzeba wystawiać koniecznie NIP nabywcy?

    Śmierdzi trolem

    > Na rzecz osób fiz. wiem, że być nie musi, ale np. jeżeli nabywcą jest szkoła,
    > to czy taki NIP musi być?

    Bardzo śmierdzi trolem

    > Z tego co wyczytałem nawet brak NIP-u dla VATowca nie jest przeszkodą do
    > odliczenia VAT, ale to tylko interpretacje US (jest to traktowane jako błąd
    > formalny).

    Masz i się spryskaj: "NSA w uchwale z 24 czerwca br., sygn. akt I FPS 1/13
    uznał jednak, że gminne jednostki budżetowe (czyli m.in. szkoły) nie są
    podatnikami podatku od towarów i usług"

    --
    'Tom N'