  • 1. Data: 2008-10-21 16:15:14
    Temat: Naliczenie wymiaru urlopu
    Od: "Łukasz Krawczyk" <j...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam taka sytuacje.

    Pracownik podjął pierwszą w swoim życiu pracę. Umowa została zawarta od
    29.10.2007 do 28.04.2008. 08.03.2008 roku pracownik rozwiązał umowę o prace
    za porozumieniem stron.. Pracownik przedłożył mi swoje świadectwo pracy, z
    którego wynika, że w czasie trwania umowy wykorzystał 1 dzień urlopu, zaś za
    7 dostał ekwiwalent. Od 10.03.08 podjął pracę w mojej firmie.

    Moje pytanie brzmi. Ile za podany okres zatrudnienia faktcznie należało mu
    się urlopu, ile z tego przypada na 2007 a ile na 2008 rok.( chce ustalić
    jaki urlop należy mu sie w tym roku)

    Z góry dziękuję za pomoc

  • 2. Data: 2008-10-21 16:38:58
    Temat: Re: Naliczenie wymiaru urlopu
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Łukasz Krawczyk pisze:

> [...]
    > się urlopu, ile z tego przypada na 2007 a ile na 2008 rok.( chce ustalić

    NTG -> na przyszły raz pl.praca.dyskusje

    A co do tego pracownika:
    - za 2007 rok należało mu się 1,66*2 dni urlopu czyli 3,333
    - za 2008 rok 20/12*3= 5 dni

    Na świadectwie ma 1 dzień urlopu i 7 ekwiwalentu, czyli razem za 2008
    rok 8 dni?
    Dziwne. Prawidłowo powinno być na świadectwie 5 dni /chyba że pracownik
    wykorzystał więcej dni za 2008 rok - ale nie pisałoby że to jest
    ekwiwalent/.

    Skoro pracownik za 2008 rok u jednego pracodawcy dostał 8 dni urlopu, to
    drugi może mu udzielić tylko 12 dni. /do pełnych 20/
    Jeżeli na świadectwie pracy ma urlop za 2007 rok i 2008 wpisany, to
    powinien wystąpić o sprostowanie świadectwa pracy.

    --
    Nikiel ;)
    od niklu

  • 3. Data: 2008-10-21 20:16:09
    Od: "Łukasz Krawczyk" <j...@p...onet.pl>

    Nie do końca rozumiem:( Dlaczego 8 dni dotyczy tylko 2008 roku? Skoro
    pracownik dostał ekwiwalent za niewykorzystany urlop z 2007 i 2008

  • 4. Data: 2008-10-22 15:04:03
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Łukasz Krawczyk pisze:
    > Nie do końca rozumiem:( Dlaczego 8 dni dotyczy tylko 2008 roku? Skoro
    > pracownik dostał ekwiwalent za niewykorzystany urlop z 2007 i 2008

    Bo na świadectwie pracy wpisuje się tylko urlop dotyczący ostatniego
    roku kalendarzowego: czyli do końca grudnia 2008 za rok 2008.

    A to że on dostał ekwiwalent jeszcze za rok 2007 to już się tego nie
    wykazuje na świadectwie pracy z 2008 roku.

    --
    Nikiel ;)
    od niklu