  • 1. Data: 2014-03-28 12:06:30
    Temat: Nie oplaca sie 'chodzic' do komornika?
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Posty na soc.prawo nie przechodzą, więc wrzucam na podatki:
    Czytając rozporządzenie o wysokości opłat komorniczych wygląda na to, że "nie opłaca"
    się chodzić do komornika z pieniążkami w
    ząbkach, skoro wówcas opłata stosukowa jest wyższa, niż opłata od zajęcia rachunku
    bankowego?
    Innymi słowy wygląda na to, że taniej jest założyc konto, wpłacić i wskazać
    komornikowi numer rachunku.
    Czy to prawidłowe rozumowanie?

  • 2. Data: 2014-03-28 19:56:52
    Temat: Re: Nie oplaca sie 'chodzic' do komornika?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-03-28 12:06, 666 pisze:
> [...]
    > bankowego?
    > Innymi słowy wygląda na to, że taniej jest założyc konto, wpłacić i

    Masz rację, z pewnymi niuansami (że bank nalicza sobie dość spore opłaty
    za realizację przelewów na rzecz komornika, do pewnej kwoty nie ma
    znaczenia 8/15%, bo i tak jest stawka minimalna itp.).

    Ale jeszcze taniej jest zapłacić bezpośrednio wierzycielowi - wówczas
    max 5%, a czasem wcale.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2014-03-29 10:38:27
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Tyle, że narażasz się wówczas na podwójną windykację (w praktyce, zanim się
    "wyprostuje" postępowanie - OK, da się to wyprostować,
    ale trochę pracy jest)?
    A jak z kosztami zastępstwa i egzekucyjnymi przy zapłacie bezpośrednio wierzycielowi?
    Mówmy o 50k+, a nie o drobnych.

    -----

  • 4. Data: 2014-03-29 13:14:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-03-29 10:38, 666 pisze:

    > A jak z kosztami zastępstwa i egzekucyjnymi przy zapłacie bezpośrednio
    > wierzycielowi?

    Na koszty zastępstwa nie wpływa, na koszty egzekucyjne - tak jak pisałem
    - 5%, zamiast 8/15%/

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2014-03-29 13:52:28
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Ale pytanie było inne:
    Czy na koszty zastępstwa i egzekucyjne też powinna/może wpłacać bezpośrednio
    wierzycielowi?
    Czy raczej bezpośrednio (te dwie pozycje) na rachunek kancelarii?

    -----

  • 6. Data: 2014-03-29 16:44:26
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    A kiedy wystąpi "czasem wcale"?

    -----

  • 7. Data: 2014-03-29 19:17:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-03-29 13:52, 666 pisze:
    > Ale pytanie było inne:
    > Czy na koszty zastępstwa i egzekucyjne też powinna/może wpłacać
    > bezpośrednio wierzycielowi?
    > Czy raczej bezpośrednio (te dwie pozycje) na rachunek kancelarii?

    Koszty zastępstwa można wpłacać wierzycielowi, bo to jemu są należne.
    Koszty egzekucyjne - komornikowi, bo to jemu są należne.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2014-03-29 19:19:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-03-29 16:44, 666 pisze:
    > A kiedy wystąpi "czasem wcale"?

    Są wyroki, zgodnie z którymi za wpłatę na rzecz wierzyciela komornikowi
    nie należy się nic, nawet 5%.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2014-03-29 20:03:26
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Czy jest to "nic" jakoś ograniczone, np. terminem, czy odbiorem (doręczeniem)
    powiadomienia o egzekucji?

    (przez pewną analogię do zasądzania przez sąd kosztów w przypadku nie wysłania przez
    wierzyciela wezwania do zapłaty dłużnikowi, i
    uznania długu "ale nie wiedziałem, proszę o zasądzenie kosztów mojego pełnomocnika od
    wierzyciela" - przetrenowane przed SR)?

    Oczywiście owo "nie należy się" trzeba byłoby pracowicie wywalczyć po fakcie przed
    sądem (a osłodą będą odsetki od komornika ;))

    -----

  • 10. Data: 2014-03-29 20:34:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-03-29 20:03, 666 pisze:
    > Czy jest to "nic" jakoś ograniczone, np. terminem, czy odbiorem
    > (doręczeniem) powiadomienia o egzekucji?

    Nie, ograniczeniem jest tylko to, że zaspokojenie było dobrowolne na
    rzecz wierzyciela, a nie na rzecz komornika lub przez niego wyegzekwowane.

    > Oczywiście owo "nie należy się" trzeba byłoby pracowicie wywalczyć po
    > fakcie przed sądem (a osłodą będą odsetki od komornika ;))

    Zażalenie na postanowienie o kosztach, na odsetki bym nie liczył, a
    opłata od zażalenia to 100,-

    --
    Liwiusz