  • 1. Data: 2015-07-02 15:49:22
    Temat: Nie zgłoszenie nabycia praw do spadku
    Od: Alastars <a...@p...pl>

    Szanowni Grupowicze. Moje pytanie: chciałabym się upewnić, czy po
    przekroczeniu terminu 6 miesięcy od nabycia praw do spadku trzeba
    zapłacić podatek (przysługiwało zwolnienie z racji I stopnia
    pokrewieństwa) i nie ma sposobu na przywrócenie terminu?
    Będąc obłożnie chora umknął mi termin, zresztą sąd doręczył
    postanowienie po upływie 6 miesięcy, ale to podobno nie ma wpływu na sprawę.

  • 2. Data: 2015-07-02 16:54:32
    Temat: Re: Nie zgłoszenie nabycia praw do spadku
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Alastars wrote:
> [...]
    > Będąc obłożnie chora umknął mi termin, zresztą sąd doręczył
    > postanowienie po upływie 6 miesięcy, ale to podobno nie ma wpływu na

    Nie ma sposobu.
    doreczenie lub nie postanowienia niczego nie zmienia.

    z jaką datą było wydane postanowienie.
    Ale nie data z pisemnka tylko data postanowienia sądu.
    Powinno być gdzies na tym papierku. Moze jeszcze da sie załapać, bo
    termin 6 miesiecy biegnie od data postanowienia i uprawomocnienia a nie
    smierci spadkodawcy.

  • 3. Data: 2015-07-04 18:49:26
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Być może da się ubiegać w urzedzie skarbowym o przywrócenie terminu do
    złozenia deklaracji, na okoliczność obłożnej choroby, tyle że na wniosek o
    przywrócenie terminu zwykle jest do 7 dni od ustania przyczyny (czyli w tym
    przypadku do 7 dni od zakończenia choroby); decyzja Naczelnika o
    przywróceniu lub nie terminu uznaniowa, ale jakby co można się od decyzji
    odmownej odwoływać do WSA.

    -----

  • 4. Data: 2015-07-05 07:45:26
    Od: Alastars <a...@p...pl>

    W dniu 2015-07-04 o 18:49, pisze:
> [...]
    > przypadku do 7 dni od zakończenia choroby); decyzja Naczelnika o
    > przywróceniu lub nie terminu uznaniowa, ale jakby co można się od decyzji

    Brakło ogonka i wyszło "chora" zamiast "chorą". Pożycz mi jakiegoś, bo
    masz ich nadto!

  • 5. Data: 2015-07-05 07:46:45
    Od: Alastars <a...@p...pl>

    W dniu 2015-07-04 o 18:49, pisze:
    decyzja Naczelnika o
    > przywróceniu lub nie terminu uznaniowa, ale jakby co można się od decyzji
    > odmownej odwoływać do WSA.

    Najpierw do Izby Skarbowej ZTCP.

  • 6. Data: 2015-07-05 10:58:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Alastars,

    Sunday, July 5, 2015, 7:45:26 AM, you wrote:

    > Brakło ogonka i wyszło "chora" zamiast "chorą". Pożycz mi jakiegoś, bo
    > masz ich nadto!

    Ale ,,termin" jest rodzaju męskiego i powinno być ,,Będąc obłożnie
    chorym upłynął mi termin". Przy okazji - termin już  wyzdrowiał?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2015-07-05 13:03:22
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 05.07.2015 o 10:58, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Ale ,,termin" jest rodzaju męskiego i powinno być ,,Będąc obłożnie
    > chorym upłynął mi termin". Przy okazji - termin już wyzdrowiał?

    Naiwnie wierzysz w zrozumienie o co ci chodzi? Toż to tak powszechny
    błąd językowy, że niedługo wejdzie jako norma, bo nawet dziennikarze go
    lubią popełniać.

  • 8. Data: 2015-07-05 14:25:30
    Od: Alastars <a...@p...pl>

    Przy okazji - termin już wyzdrowiał?

    Żart nie na miejscu, wesoły Romku. Poczekaj, aż sam dobijesz 80-tki to
    zobaczysz o czym mówię - o ile dobijesz. A dla mnie nawet wyjście do
    sklepu odległego o 100 metrów jest wyzwaniem.

    Pozdrawiam.

    Alicja.

  • 9. Data: 2015-07-05 19:24:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Alastars,

    Sunday, July 5, 2015, 2:25:30 PM, you wrote:

    > Żart nie na miejscu, wesoły Romku.

    Dlaczego?

    > Poczekaj, aż sam dobijesz 80-tki to zobaczysz o czym mówię

    Co ma wiek wspólnego z pisaniem po polsku?

    > - o ile dobijesz.

    Myślę, że nie dam rady.

    > A dla mnie nawet wyjście do sklepu odległego o 100 metrów jest
    > wyzwaniem.

    Dla mnie też. I co z tego?

    --
    Best regards,