1. Data: 2011-02-27 12:49:18
Temat:Niedopłata podatku 2 zł - czy też trzeba płacić?
Od:"fotd" <f...@d...xx.stop.spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie, jak w temacie. Słyszałem kiedyś, że tak niskich kwot tytułem
niedopłaty wykazanej na PIT-37 nie trzeba płacić,. Czy tak jest faktycznie?

2. Data: 2011-02-27 13:50:06
Temat:Re: Niedopłata podatku 2 zł - czy też trzeba płacić?
Od:witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 2/27/2011 6:49 AM, fotd wrote:
> Pytanie, jak w temacie. Słyszałem kiedyś, że tak niskich kwot tytułem
> niedopłaty wykazanej na PIT-37 nie trzeba płacić,. Czy tak jest faktycznie?
nie
to co slyszales mialo haslo odsetki

3. Data: 2011-02-27 13:55:59
Od:"fotd" <f...@d...xx.stop.spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup

On 2/27/2011 6:49 AM, fotd wrote:
> Pytanie, jak w temacie. Słyszałem kiedyś, że tak niskich kwot tytułem
> niedopłaty wykazanej na PIT-37 nie trzeba płacić,. Czy tak jest
> [...]

Nie, słyszałem,że jeśli wartość niedopłaty podatku jest mniejsza od kosztów
przekazu pocztowego, nie ma konieczności zapłaty podatku - słyszałem to od
księgowej...

4. Data: 2011-02-27 14:26:50
Od:Jacek Politowski <s...@n...istnieje> szukaj wiadomości tego autora

In article <ikdkr1$j2$2@inews.gazeta.pl>
witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

> nie
> to co slyszales mialo haslo odsetki

W kwestii odsetek, to ja od kumpla z pracy (którego rodzina pracuje w
US) słyszałem, że od tak niewielkiej (nie pamiętam, czy mówił wtedy
jakąś górną granicę) kwoty US nie nalicza odsetek, nie ściga też
płatnika. Jednak, gdyby płatnik kiedyś potrzebował zaświadczenia o
niezaleganiu, to kwit dostanie ze stwierdzeniem "zalega".

--
Jacek Politowski

5. Data: 2011-02-27 15:16:06
Od:"cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

fotd wrote:

> [...]

> Nie, słyszałem,że jeśli wartość niedopłaty podatku jest mniejsza od
> kosztów przekazu pocztowego, nie ma konieczności zapłaty podatku -

To nie płać.

6. Data: 2011-02-27 15:48:02
Od:witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 2/27/2011 7:55 AM, fotd wrote:

> [...]
>
> Nie, słyszałem,że jeśli wartość niedopłaty podatku jest mniejsza od
> kosztów przekazu pocztowego, nie ma konieczności zapłaty podatku -

no to źle słyszałeś.
a księgową wyslij na drzewo bo cię puści z torbami.

7. Data: 2011-02-27 20:39:00
Od:"SDD" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Politowski" <s...@n...istnieje> napisał w wiadomości

> płatnika. Jednak, gdyby płatnik kiedyś potrzebował zaświadczenia o
> niezaleganiu, to kwit dostanie ze stwierdzeniem "zalega".

Podatnik rozliczajacy sie na PIT-37 rzadko potrzebuje takiego
zaswiadczenia...

Pozdrawiam
SDD

8. Data: 2011-02-28 07:35:46
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 27 Feb 2011, Jacek Politowski wrote:

> pracuje w US)
[...]
> US nie nalicza odsetek, nie ściga też płatnika.
> Jednak, gdyby płatnik kiedyś potrzebował zaświadczenia
> o niezaleganiu, to kwit dostanie ze stwierdzeniem "zalega".

Logiczne i rozsądne.
Ale... w .pl nie przejdzie. Wbudza opory :>
Zerojedynkowo musi być.
I nie, nie mam na myśli urzędników - mam na myśli obywateli :P

Mogę posłać linka do uwagi jak to grupowicz niekaralne[1] przekroczenie
prędkości do 10 kmph uważa za "bzdurę" czy jakoś tak.
[1] Co oczywiście jest nieprawdą i wypomniałem, ale "praktycznie
niekaralne" mniej więcej w znaczeniu o którym piszesz.
Niemniej chodzi o zasadę - "jak tak można, bez kary" :)

pzdr, Gotfryd

9. Data: 2011-02-28 18:17:52
Od:Jacek Politowski <s...@n...istnieje> szukaj wiadomości tego autora

In article <Pine.WNT.4.64.1102280831010.3924@quad>

> Logiczne i rozsądne. (...)

O tyle rozsądne, o ile jest gdzieś podane.

Bo jeśli, bez zapisu w jakimkolwiek przepisie/czymkolwiek, naliczają
odsetki za np. 10zł, a 9,99zł przechodzi bez echa, to z jakiego
powodu? Albo co gorsza - US w Olsztynie nalicza od np. 8zł, a w
Warszawie od 9zł?

Coś, gdzieś, powinno być zapisane.

W zasadzie chodzi o równość obywateli wobec prawa, a także (może nawet
bardziej) świadomość tychże obywateli na temat otoczenia prawnego w
jakim przyszło im funkcjonować.

--
Jacek Politowski

10. Data: 2011-03-01 09:11:46
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 28 Feb 2011, Jacek Politowski wrote:

> O tyle rozsądne, o ile jest gdzieś podane.
>
> Bo jeśli, bez zapisu w jakimkolwiek przepisie/czymkolwiek, naliczają
> odsetki za np. 10zł, a 9,99zł przechodzi bez echa

A, racja.
Ale mi chodziło o *nieściganie* drobnych kwot.
Nie opłaca się - lepiej poczekać aż dłużnik jeszcze czymś będzie
zalegał albo coś do zwrotu mu przypadnie.

> W zasadzie chodzi o równość obywateli wobec prawa

W zasadzie się zgadzam :)

pzdr, Gotfryd