  • 1. Data: 2007-10-09 10:04:16
    Temat: Nieoplacone faktury VAT
    Od: ordi <o...@w...pl>

    Witam,
    przykladzik faktury:
    __________________________________

    FAKTURA VAT 53/10/07

    Data wystawienia: 01.10.2007
    Data sprzedazy: 01.10.2007
    Dane firmowe + numer konta
    Termin
    zaplaty: 05.10.2007
    __________________________________

    I teraz przykladowo ktos nie zaplacil pieniedzy w odpowiednim terminie tj.
    05.10.2007 na nasze konto. Co dalej? Czy taka fakture sie anuluje, czy
    jak? Bo chyba nie bede placil VAT, ani podatku z czegos czego nie
    zarobilem :-)

    Z gory dzieki!

  • 2. Data: 2007-10-09 10:05:30
    Temat: Re: Nieoplacone faktury VAT
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    ordi pisze:

> [...]
    > 05.10.2007 na nasze konto. Co dalej? Czy taka fakture sie anuluje, czy
    > jak? Bo chyba nie bede placil VAT, ani podatku z czegos czego nie

    Oczywiście, że będziesz płacił VAT, a fakturę możesz windykować na
    drodze sądowej.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-10-09 10:05:55
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Oczywiście, że będziesz płacił VAT, a fakturę możesz windykować na
    > drodze sądowej.

    I dochodowy też płacisz.

  • 4. Data: 2007-10-09 10:12:32
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik ordi napisał:

    > Okej rozumiem. No nic ;-) To lepiej bawić się w proformy ;-)

    Lepiej sie nie bawic. Widzisz, biznes, prowadzenie firmy, wystawianie
    faktur - to nie jest zabawa. To jest jak najbardziej powazna sprawa, sa
    ustawy, sa przepisy, sa kary za wykroczenia, mandaty i inne
    nieprzyjmnosci. Sa tez plusy - zarabianiae kasy, spelnienei zawodowe itp.

    Jednak calosci eni mozna potraktowac jako zabawy.

    A pro formy nie mozna wystawic po wykonaniu uslugi. A nie kazdy klient
    bedzuie chcial placic przed... skoro niektorzy nawet po nie chca placic.

  • 5. Data: 2007-10-09 10:14:25
    Od: ordi <o...@w...pl>

  • 6. Data: 2007-10-09 10:14:41
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 09.10.2007 Wojtek Malina <w...@g...pl> napisał/a:

> [...]
    >
    > A pro formy nie mozna wystawic po wykonaniu uslugi. A nie kazdy klient
    > bedzuie chcial placic przed... skoro niektorzy nawet po nie chca placic.

    Proformę to sobie zawsze można wystawić, tak samo jak można wziąć kartkę i
    napisać na niej "DUPA". Problem leży w tym, że po wykonaniu usługi trzeba
    wystawić normalną fakturę VAT i zapłacić podatki.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 7. Data: 2007-10-09 10:27:12
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    ordi pisze:

    > Okej rozumiem. No nic ;-) To lepiej bawić się w proformy ;-)

    VAT należy się od wykonanej usługi, a nie od wystawionej faktury. W
    omawianym przypadku faktury mógłbyś nie wystawiać, a podatki się należą.

  • 8. Data: 2007-10-09 10:37:06
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik Samotnik napisał:

    > Proformę to sobie zawsze można wystawić, tak samo jak można wziąć kartkę i
    > napisać na niej "DUPA". Problem leży w tym, że po wykonaniu usługi trzeba
    > wystawić normalną fakturę VAT i zapłacić podatki.

    No wiem, za bardzo skrotu myslowego uzylem, bo piszac "pro formy nie
    mozna wystawic po wykonaniu uslugi" mialem na mysli "...zamiast
    faktury". Bo sam apro forme mozna owszem, tak jak piszesz, wystawic, ale
    po usludze to jeszcze normalny rachunek/fakture trzeba...

  • 9. Data: 2007-10-09 12:20:17
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 09 Oct 2007 12:37:06 +0200, Wojtek Malina napisał(a):

    > po usludze to jeszcze normalny rachunek/fakture trzeba...

    A tam! zaraz "trzeba" MOŻNA :)
    Jest jeszcze przecież przychód nieudokumentowany.
    Trzeba to podatki ;)

    --
    pozdrawiam,
    Jagna

  • 10. Data: 2007-10-09 12:43:21

    Dnia 09-10-2007 o 14:20:17 Jagna <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > A tam! zaraz "trzeba" MOŻNA :)
    > Jest jeszcze przecież przychód nieudokumentowany.
    > Trzeba to podatki ;)

    Nie przesadzajmy, 30% społeczeństwa udowadnia każdego dnia że nie trzeba :)