  • 1. Data: 2012-08-29 15:29:40
    Temat: Nieprzemyślana wpłata i strach przed US
    Od: lad <g...@p...onet.pl>

    Witam

    Jest to mój pierwszy post na tej grupie, dlatego na wstępie chciałbym
    się przywitać.

    Mam problem... a raczej boje się że będę miał.

    Otóż jakiś czas temu wyświadczyłem znajomemu przysługę i przyjąłem od
    niego przelew na 10k zł ponieważ potrzebował gotówki na samochód a nie
    miał jak wypłacić i zaraz potem wypłaciłem je w bankomacie. Niestety nie
    pomyślałem o tym jak to będzie wyglądało na moim koncie.
    Z każdym przeczytanym postem na forach upewniam się w przekonaniu że
    zawita do mnie kontrola.

    Opisze istotne fragmenty swojej sytuacji.

    Rok temu zrezygnowałem z pracy ze względów zdrowotnych, od tamtego czasu
    utrzymuję się za oszczędności plus małe robótki po znajomości po których
    nie ma śladu na koncie.

    W maju otrzymałem darowiznę (50kzł)od rodziców za którą w połączeniu z
    częścią moich oszczędności(30 kzł) oraz kredytem bankowym kupiłem
    wspólnie z rodzicami mieszkanie.

    Oczywiście darowizna została zgłoszona do US stosownym pismem.

    Aktualnie chciałbym założyć działalność gospodarczą bo okazuje się że na
    moje usługi jest popyt nie tylko wśród znajomych.

    Teraz martwię się że w związku z dość znacznym przelewem darowizny w
    połączeniu z małym dochodem, zakupem nieruchomości i założeniem
    działalności po długim okresie bezczynności moje konto zostanie
    prześwietlone i od tych 10k zł zostanie mi naliczony podatek. Mam się
    czego obawiać? Jak tę sprawę rozwiązać?

    --
    POZDRAWIAM

  • 2. Data: 2012-08-29 18:02:21
    Temat: Re: Nieprzemyślana wpłata i strach przed US
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    lad wrote:
> [...]
    > działalności po długim okresie bezczynności moje konto zostanie
    > prześwietlone i od tych 10k zł zostanie mi naliczony podatek. Mam się

    Nijak. Nie ruszac.
    Jak sie US przyczepi skad miales pieniadze na zakup, to beda ich
    interesowaly tylko te wyciagi z ktorych wynika skad wziela sie kasa na
    mieszkanie.
    Jesli te 10 tys bylo wczesniej i nie pojawi sie na tym samym wyciagu to
    sie o nim nie dowiedza.
    Pamietaj, ze US nie ma dostepu do twojego konta, a bazuja tylko na tym
    co sam im przyniesiesz po prosbie.

    Po drugie malo prawdopodobne jest, ze sie przyczepia bo raz ze juz
    wiedza ze kase dostales z darowizny bo sie tym pochwaliles, po drugie
    jak nic nie odliczasz to nie beda sie tym raczej interesowali.

    Po nastepne, skoro wyplaciles te 10 tys i dales koledze, to co najwyzej
    zadbaj o jakies dokumenty, ze faktycznie koledze te pieniadze w gotowce
    dales. jakies pokwitowanie, oswiadczenie itp itd. Ale ja bym sie tym za
    bradzo nie przejmowal.

    Szybciej sie ciebie przyczepia jak sobie np. odliczysz cos teraz, typu
    vat od materialow, albo jakies odsetki od kredytu. To ich bardziej moze
    zainteresowac niz sam fakt jakichs tam przelewow i zakupu.
    Oni dbaja o interes budzetu. Zabieraja sie za ciebie dopiero jak ty cos
    zabierasz z panstwowej kasy. Jak sie nie dokladasz, ale nie zabierasz to
    jestes dopiero w drugiej kategorii delikwentow do odstrzalu.

  • 3. Data: 2012-08-29 19:39:19
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    witek wrote:

    > Nijak. Nie ruszac.
    > ja bym sie tym za bradzo nie przejmowal.

    Jak zobaczyłem (przed przeczytaniem), ze odpowiedział witek,
    to pomyślałem, że "lad" już siedzi albo jakaś grzywna chociaż.
    A tu taka niespodzianka :-)

  • 4. Data: 2012-08-29 20:35:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    cef wrote:

    > Jak zobaczyłem (przed przeczytaniem), ze odpowiedział witek,
    > to pomyślałem, że "lad" już siedzi albo jakaś grzywna chociaż.
    > A tu taka niespodzianka :-)

    bo nie grozi to odstrzeleniem d... nawet jak US sie o tym dowie.

    tam gdzie mozna niezle oberwac nie bede proponowal metody na strusia.

  • 5. Data: 2012-08-29 20:52:20
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    > Użytkownik "witek"
    [ciach]

    > Pamietaj, ze US nie ma dostepu do twojego konta, a bazuja tylko na tym co sam
    > im przyniesiesz po prosbie.

    Naprawde cos sie ostatnio zmienilo w przepisach i teraz jest normalnie czyli
    wszelkie informacje o rachunkach bankowych wylacznie na podstawie polecenia
    z sadu? Zdaje sie ze bank pod kara grzywny 5000 zl ma obowiazek udzielic
    odpowiedzi na zapytanie US odnosnie kont i operacji na rachunkach jesli tylko
    sobie zazyczy. Czyz nie tak?
    AM

  • 6. Data: 2012-08-29 21:21:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Hades wrote:
> [...]
    > z sadu? Zdaje sie ze bank pod kara grzywny 5000 zl ma obowiazek udzielic
    > odpowiedzi na zapytanie US odnosnie kont i operacji na rachunkach jesli

    Nic sie nie zmienilo i zawsze tak bylo.
    Nie US, a UKS.

    Owszem bank musi udzieli informacji jak juz jest wszczete postepowanie
    skarbowe. Ale do tego daleka droga.
    Najpierw US prowadzi "czynnosci sprawdzajace" czyli wzywa podatnika "do
    wyjasnienia" proszac o dostarczenie tego i oweego.
    To jest tylko prosba. Podstawy prawnej do tego nie maja. To sa tylko i
    wylacznie wyjasnienia a oni podpowiadaja ci przyniesienie czego moze te
    wyjasnienia ulatwic.
    Jak wszytko bedzie sie zgadzalo to sprawy nie bedzie. Ba nawet nie
    dostaniesz zadnej decyzji, bo przeciez zadnego postepowania nie bylo.

    Dopiero jak im powiesz, zeby pocalowali sie w d..., to wowczas
    dostaniesz ladny formualrzyk do domu z informacja o wszczeciu
    postepowania, z zakresem i terminem tegoz. I dopiero wtedy juz UKS
    pofatyguje sie sam do twojego banku. Ale wczesniej nic z tego.

  • 7. Data: 2012-08-29 21:36:03
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    witek wrote:

    > bo nie grozi to odstrzeleniem d... nawet jak US sie o tym dowie.
    >
    > tam gdzie mozna niezle oberwac nie bede proponowal metody na strusia.

    Jestem zawiedziony. Może chociaż modny ostatnio depozyt nieprawidłowy?
    Jakaś pożyczka do objęcia PCC? Pomijam już cokolega może zeznać
    (choćby złosliwie) Takie pole do popisu, a Ty mu mówisz, żeby olać?

  • 8. Data: 2012-08-29 21:36:46
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2012-08-29 21:21, witek pisze:

    > Nic sie nie zmienilo i zawsze tak bylo.
    > Nie US, a UKS.

    A dlaczego nie US?

    --
    spp

  • 9. Data: 2012-08-29 21:45:39
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-08-29 21:36, cef wrote:
    > Jestem zawiedziony. Może chociaż modny ostatnio depozyt nieprawidłowy?
    > Jakaś pożyczka do objęcia PCC? Pomijam już cokolega może zeznać
    > (choćby złosliwie) Takie pole do popisu, a Ty mu mówisz, żeby olać?

    IMHO to musi być jakaś podróbka Witka ;-)

    Piotrek

  • 10. Data: 2012-08-29 22:43:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    cef wrote:
    > Jestem zawiedziony. Może chociaż modny ostatnio depozyt nieprawidłowy?
    > Jakaś pożyczka do objęcia PCC? Pomijam już cokolega może zeznać
    > (choćby złosliwie) Takie pole do popisu, a Ty mu mówisz, żeby olać?

    no niestety na pieszczoty trzeba sobie zasłużyć.