  • 1. Data: 2007-10-30 18:08:59
    Temat: Niezapłacony podatek w PL - praca w UK
    Od: t...@p...onet.pl

    witam,
    pisze w imieniu kolegi , pracował w UK w 2005, 2006 , 2007
    za 05 i 06 obowiązuje podwójne opadatkowanie jak wiadomo
    nic nie zapłacił narazie w pl i nie zgłaszał tego do US .
    Podatek do zapłacenia jest dosc spory jak wyliczył .
    I tu jest pytanie : czy jak się sam nie zgłosci do US
    to jest duze prawdopodobienstwo że US sam wpadnie na "trop"
    pracy w UK ? . W polsce zamierza podjąć prace od stycznia 2008
    ale według mnie nie ma to znaczenia bo w 2007 nie obowiązuje juz
    podwójne opodatkowanie.

  • 2. Data: 2007-10-30 18:26:30
    Temat: Re: Niezapłacony podatek w PL - praca w UK
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    t...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > pracy w UK ? . W polsce zamierza podjąć prace od stycznia 2008
    > ale według mnie nie ma to znaczenia bo w 2007 nie obowiązuje juz

    Bardzo duże.

    Właśnie jestem na tym samym etapie, tylko jeden kroczek dalej.
    Pisemko z US już dostałem :)
    Capneli rok 2003, więc dla niego mają jeszcze sporo czasu.

    Do US "niechcący" spływają dokumenty z innych krajów. I tamtejsze urzędy
    robią to same z siebie jak mi wytłumaczono "w celu przestrzegania umów o
    zapobieganiu podwójnemu opodatkowaniu".

  • 3. Data: 2007-10-30 20:02:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Oct 2007, t...@p...onet.pl wrote:

    > witam,
    > pisze w imieniu kolegi , pracował w UK w 2005, 2006 , 2007
    > za 05 i 06 obowiązuje podwójne opadatkowanie jak wiadomo

    W kwestii formalnej: NIE MA podwójnego opodatkowania.
    I nie było w wymienionych latach.

    Dopłaca się w .pl podatek, ale dlatego i TYLKO DLATEGO, że mamy
    podatki drastycznie wyższe niż w .gb!
    Jakby kto zarabiał "tylko w Polsce", to należałby się podatek
    w wysokości X.
    Jak tyle samo zarobił w Anglii, to tam zapłacił podatek odpowiednio
    niższy, bo podatki są niższe.
    I ma dopłacić *różnicę*, a nie "drugi raz podatek"!!!

    Nikt tego nie akcentuje, bo siakoś tak niewygodnie pisać
    że mamy wysokie podatki w "przyjaznym podatkowo kraju".

    No to przypada akcentować grupowiczom :)

    > I tu jest pytanie : czy jak się sam nie zgłosci do US
    > to jest duze prawdopodobienstwo że US sam wpadnie na "trop"

    Od lat piszę, że *istnieją* umowy o wymiania informacji podatkowej
    między krajami UE, ale nikt nie chce słuchać ;)

    > ale według mnie nie ma to znaczenia bo w 2007 nie obowiązuje juz
    > podwójne opodatkowanie.

    AGR!!!! Nie obowiązuje "płacenie podatku od dochodów z Anglii
    w wysokości takiej jak w Polsce".
    Oni "tam" po prostu pobierają za niską zaliczkę :> (jak ktoś
    z różnych przyczyn w .pl zapłaci za niską zaliczkę, to TEŻ musi
    dopłacić i nie ma zmiłuj się).

    *NIE BYŁO* podwójnego opodatkowania dochodów z Anglii, przynajmniej
    od niepamiętnych czasów, a conajmniej w tym tysiącleciu! :)

    pzdr, Gotfryd