  • 1. Data: 2009-01-20 11:22:12
    Temat: Niezłe zamieszanie z rozliczeniem za 2008r.
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Jak już pisałem wcześniej
    pracuję na etacie
    mam umowy zlecenia
    i teraz doszło mi wspólnikowanie w spółce jawnej
    żona tez pracuje na etacie

    księgowa z tej spółki jawnej zapisała mnie na 2008 rok na podatek
    liniowy, juz zleciłem zmianę na zasady ogólne na 2009r bo to bedzie dla
    mnie bardziej korzystne.

    Proszę mi powiedzieć bo już sie gubie
    jaki PIT za 2008 rok mam wypełnić?

    czy z tego "wspólnikowania" dostane jakiś świstek?
    czy mam sie osobno rozliczać z etatu i umów, i tego liniowego?
    czyli 2 pity?
    rozumiem ze nie moge sie za 2008 rok rozliczyć razem z żoną?
    płaciłem za to zdrowotne chcialbym to sobie odliczyć.

    proszę o informacje co mam zrobić

    michal

  • 2. Data: 2009-01-20 14:53:45
    Temat: Re: Niezłe zamieszanie z rozliczeniem za 2008r.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Jan 2009, Usrobo wrote:

> [...]
    > juz zleciłem zmianę na zasady ogólne na 2009r bo to bedzie dla mnie bardziej

    Ano 36L i 37

    > czy z tego "wspólnikowania" dostane jakiś świstek?

    A to nie Ty masz go WYSTAWIĆ? :O
    (księgowa co najwyżej zrobi to *za Ciebie*!)

    > czy mam sie osobno rozliczać z etatu i umów, i tego liniowego?
    > czyli 2 pity?
    > rozumiem ze nie moge sie za 2008 rok rozliczyć razem z żoną?
    > płaciłem za to zdrowotne chcialbym to sobie odliczyć.

    Wszystko się zgadza.
    Zdrowotne jest "przenaszalne" (można odliczyć od dowolnej formy
    podatku dochodowego, byle raz).

    pzdr, Gotfryd