  • 1. Data: 2016-10-10 09:58:47
    Temat: No to liniowy idzie się pasać ...
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    ... bo - wicie, rozumicie - taka jest decyzja polityczna.

    Ciekawe czy będą też majstrowali przy PPE. To mogłaby być pewna
    alternatywa na przykład dla softwareowych niskokosztowców.

    Piotrek

  • 2. Data: 2016-10-10 10:40:55
    Temat: Re: No to liniowy idzie się pasać ...
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 10-10-2016 o 09:58, Piotrek pisze:
    > ... bo - wicie, rozumicie - taka jest decyzja polityczna.
    >
    > Ciekawe czy będą też majstrowali przy PPE. To mogłaby być pewna
    > alternatywa na przykład dla softwareowych niskokosztowców.

    Przy 20% PPE to musieliby być praktycznie zerokosztowcy.
    Poza Polską też się da prowadzić DG ;).

  • 3. Data: 2016-10-10 10:44:29
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 10-10-2016 o 10:40, klaus pisze:

    > Przy 20% PPE to musieliby być praktycznie zerokosztowcy.
    > Poza Polską też się da prowadzić DG ;).

    Mea culpa, 17% (na razie).

  • 4. Data: 2016-10-10 11:13:54
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-10-10, klaus <k...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Mea culpa, 17% (na razie).

    A opcja Sp. z o.o. (CIT = 15% z kosztami) + 17% ryczałtu?
    Będzie wysyp małych spółek na CIT? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 5. Data: 2016-10-10 11:21:07
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-10-10 10:40, klaus wrote:
    > Poza Polską też się da prowadzić DG ;).

    To prawda. Tylko albo trzeba się wystornować z polskiej rezydencji
    podatkowej, albo zaczynają grać rolę umowy o unikaniu podwójnego
    opodatkowania i niekoniecznie da się zbyt wiele ugrać (jeśli w ogóle).

    Ale IMHO obecni decydenci nie wyglądają na jakichś szczególnych tuzów
    intelektualnych. Tak więc jestem przekonany, że scenariusz z
    podwyższaniem podatków znowu zadziała na zasadzie "chcieli dobrze a
    wyszło jak zwykle".

    Piotrek

  • 6. Data: 2016-10-10 11:23:05
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-10-10 11:13, Wojciech Bancer wrote:
    > A opcja Sp. z o.o. (CIT = 15% z kosztami) + 17% ryczałtu?
    > Będzie wysyp małych spółek na CIT? :)

    Jeśli nie grzebną w PPE to i spółka jest IMHO zbędna. Bo chyba nie
    chcesz brać z niej dywident, które przecież też są opodatkowane i nie są
    KUP.

    Piotrek

  • 7. Data: 2016-10-10 11:37:15
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

    W dniu 10-10-2016 o 11:23, Piotrek pisze:

    > Jeśli nie grzebną w PPE to i spółka jest IMHO zbędna. Bo chyba nie
    > chcesz brać z niej dywident, które przecież też są opodatkowane i nie są
    > KUP.

    Wojtek pewnie miał na myśli koszty w z o.o. (nieważne jaki CIT) i PPE
    jako dodatkowy koszt redukujący "dywidendę".

  • 8. Data: 2016-10-10 11:53:43
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-10-10, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    > Jeśli nie grzebną w PPE to i spółka jest IMHO zbędna. Bo chyba nie
    > chcesz brać z niej dywident, które przecież też są opodatkowane i nie są
    > KUP.

    Jeśli nie masz kosztów, to jasne.

    Ale jak masz chociażby potrzebę na leasing, albo wynajmujesz biuro, albo
    okazjonalne zatrudniasz, to opcja ze spółką robi się atrakcyjna.

    A ze swoją spółką rozliczasz się za wykonane usługi, nie przez dywidendy. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 9. Data: 2016-10-10 12:25:42
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2016-10-10 11:53, Wojciech Bancer wrote:
    > Ale jak masz chociażby potrzebę na leasing, albo wynajmujesz biuro, albo
    > okazjonalne zatrudniasz, to opcja ze spółką robi się atrakcyjna.
    >
    > A ze swoją spółką rozliczasz się za wykonane usługi, nie przez dywidendy. :)

    Rozumiem: podmioty powiązane, klauzula unikania opodatkowania i te
    rzeczy. Generalnie kopanie się z koniem podczas dowolnej kontroli
    PIT/CIT ;-)

    Piotrek

  • 10. Data: 2016-10-10 12:47:16
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-10-10, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    > Rozumiem: podmioty powiązane,

    Ale to masz już teraz.

    > klauzula unikania opodatkowania i te rzeczy.

    Klauzula dotyczy dużych korzyści podatkowych > 100k w okresie rozliczeniowym.
    Paanie, jeśli różnica między 17 a 40% miałaby dla mnie oznaczać 100k, to
    pewnie zdecydowałbym się na życie w innym kraju :D

    > Generalnie kopanie się z koniem podczas dowolnej kontroli PIT/CIT ;-)

    A to masz zawsze, niezależnie od tego czy pójdziesz w ryczałt, czy nie. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com