  • 1. Data: 2004-01-28 13:55:38
    Temat: Nota korygująca
    Od: "Kubusia" <s...@l...com.pl>

    Witam grupowiczów!

    Wystawiłam fakturę VAT na usługi i okazało się, ze treść na fakturze musi
    być troszkę zmieniona:( Czy związku z tym muszę wystawić fakturę korygującą
    a potem ponownie fakturę VAT, czy wystarczy nota korygująca z podaniem
    prawidłowej treści?

    Pozdrawiam
    Ania

  • 2. Data: 2004-01-28 15:35:15
    Temat: Re: Nota korygująca
    Od: "modina" <m...@m...and.pl>

> [...]
    korygującą
    > a potem ponownie fakturę VAT, czy wystarczy nota korygująca z podaniem

    To zależy jaka treść ma być zmieniona.

    Notę korygującą wystawia OBIORCA faktury (dotyczy to z reguły błędu w danych
    "osobowych" odbiorcy - adres, inna nazwa lub numer NIP, itd.)

    Błędy w treści faktury typu: nieprawidłowa cena, inny towar, ilość, itp.
    koryguje wystawca faktury (fakturą-korektą, a nie notą).

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 3. Data: 2004-01-28 23:36:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Jan 2004, Kubusia wrote:

> [...]
    >+ być troszkę zmieniona:( Czy związku z tym muszę wystawić fakturę korygującą

    Chcesz wystawić f-rę korygującą i *DRUGĄ* fakturę ??
    Czy jednak zapisałaś co innego niż myślisz ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-01-29 07:17:20
    Od: "Kubusia" <s...@l...com.pl>

    > Chcesz wystawić f-rę korygującą i *DRUGĄ* fakturę ??
    > Czy jednak zapisałaś co innego niż myślisz ? :)

    Chciałabym przede wszystkim zmienić treść faktury i zastanawiam się czy
    muszę wystawić fakturę korektę to treści a potem ponownie wystawić fakturę
    VAT. Nie wiem czy dobrze myślę:(

    Pozdrawiam
    Ania

  • 5. Data: 2004-01-29 07:27:04
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "Kubusia".

    > Chciałabym przede wszystkim zmienić treść faktury i zastanawiam się czy
    > muszę wystawić fakturę korektę to treści a potem ponownie wystawić fakturę
    > VAT. Nie wiem czy dobrze myślę:(
    ----------------------------------
    Aniu wklejam fragment z rozporządzenia :
    § 43. 1. Nabywca towaru lub usługi, który otrzymał fakturę lub fakturę
    korygującą zawierającą pomyłki dotyczące jakiejkolwiek informacji wiążącej
    się zwłaszcza ze sprzedawcą lub nabywcą lub oznaczeniem towaru lub usługi, z
    wyjątkiem pomyłek w pozycjach faktury określonych w § 35 ust. 1 pkt 5-12,
    może wystawić fakturę nazwaną notą korygującą.

    2. Nota korygująca jest przesyłana wystawcy faktury lub faktury korygującej,
    wraz z kopią.

    Wiec note korygującą wystawia odbiorca a ty jesteś wystawcą wiec raczej nei
    bardzo możesz note.
    Wiola

  • 6. Data: 2004-01-29 08:43:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Jan 2004, Kubusia wrote:

> [...]
    >+ muszę wystawić fakturę korektę to treści a potem ponownie wystawić fakturę

    Oczywiście że źle: faktura korekta polega na tym że wystawia się
    *prawidłową* fakturę - to właśnie JEST faktura, owa "f-ra VAT korekta" !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-01-29 08:44:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Jan 2004, Wiola wrote:
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ Wiec note korygującą wystawia odbiorca a ty jesteś wystawcą wiec raczej nei

    Pobudka ! :)
    Ania już zmieniła zdanie i wyraźnie pisze o korekcie właśnie :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 8. Data: 2004-01-29 12:59:05
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
    > On Thu, 29 Jan 2004, Wiola wrote:
    > [...]
    > [...]
    > [...]
    >
    > Pobudka ! :)
    Gotfryd nie spie nie da sie ( mam uks) ale jakoś nie przedstawiłam mojej
    myśli do końca tylko cytat ale pomyslałam że ta note mógłby wystawić
    kupujący przecież on też chyba wie że ta usługa to była inna niż ta
    nazwana.A jakoś faktura korygująca nie bardzo mi podchodzi jaki agrument
    korekty ? zwrot usługi ? jakoś mnie sie kojarzą raczej zwroty rabaty stawki
    co prawda w 42 jest określenie " bądż w jakiejkolwiek innej pozycji faktury"
    ale czy tak zrobić nie wiem może.
    Wiola

  • 9. Data: 2004-01-29 14:24:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+ > >+ Aniu wklejam fragment z rozporządzenia :
    [...]
    >+ Gotfryd nie spie nie da sie ( mam uks)

    :)

    >+ ale jakoś nie przedstawiłam mojej
    >+ myśli do końca tylko cytat ale pomyslałam że ta note mógłby wystawić
    >+ kupujący przecież on też chyba wie że ta usługa to była inna niż ta
    >+ nazwana.

    Kiedy ona jest sprzedawcą który się zorientował że bzdury popisał :)
    Zdarza się, IMHO:

    >+ A jakoś faktura korygująca nie bardzo mi podchodzi jaki agrument
    >+ korekty ? zwrot usługi ?

    Nie, "błędny wpis".

    >+ co prawda w 42 jest określenie " bądż w jakiejkolwiek innej pozycji faktury"
    >+ ale czy tak zrobić nie wiem może.

    Na zdrowy rozum - skoro wystawcy "nie przewidziano" możliwosci
    wystawienia noty, a korekta MOŻE korygować "inne pozycje"...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)