  • 1. Data: 2007-11-05 14:37:17
    Temat: Nota korygujaca zagraniczna (unijna)
    Od: "Robbo" <r...@...luv.spam.com>

    Witam,

    Czy mógłby mnie ktos nakierować na jakis wzor lub szablon noty korygującej
    unijnej? Czy ma ona byc w jezyku angielskim czy moze byc w polskim?
    Potrzebuje wystawic takowa dla kontrahenta zagranicznego z unii- nie wiem
    czy wogole takie rzeczy sie praktykuje? Kontrahent wystawil fakture z
    blednymi danymi mojej firmy...

    --
    rb

  • 2. Data: 2007-11-05 17:32:40
    Temat: Re: Nota korygujaca zagraniczna (unijna)
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 05-11-2007 o 15:37:17 Robbo <r...@...luv.spam.com> napisał(a):

> [...]
    > unii- nie wiem czy wogole takie rzeczy sie praktykuje? Kontrahent
    > wystawil fakture z blednymi danymi mojej firmy...

    No to wystawiasz normalnie, na bazie polskich przepisów,
    najlepiej obok dopisując opisy w języku klienta.
    A potem trzymasz kciuki żeby podbił i odesłał :)

  • 3. Data: 2007-11-06 12:12:30
    Od: "Robbo" <r...@...luv.spam.com>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > No to wystawiasz normalnie, na bazie polskich przepisów,
    > najlepiej obok dopisując opisy w języku klienta.
    > A potem trzymasz kciuki żeby podbił i odesłał :)

    Dzieki, fajna ta unia... :P

    --
    rb

  • 4. Data: 2007-11-06 13:03:09
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 6 Nov 2007 13:12:30 +0100, Robbo napisał(a):

    > Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dzieki, fajna ta unia... :P

    Co więcej, w dyrektywie 206/112/WE ślicznie napisano tak:

    artykuł 219
    "Każdy dokument lub notę, która zmienia fakturę pierwotną i odnosi się do
    niej w sposób wyraźny i jednoznaczny, uznaje się za fakturę".

    :)

    --
    pozdrawiam,
    Jagna

  • 5. Data: 2007-11-06 13:08:54
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 06-11-2007 o 14:03:09 Jagna <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > "Każdy dokument lub notę, która zmienia fakturę pierwotną i odnosi się do
    > niej w sposób wyraźny i jednoznaczny, uznaje się za fakturę".

    A dopisali dalej "i podpisuje" :) ?

  • 6. Data: 2007-11-06 13:12:36
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 06 Nov 2007 14:08:54 +0100, t...@o...pl napisał(a):

    > A dopisali dalej "i podpisuje" :) ?

    jakoś nie... ;)

    Więcej, jest art. 229:
    "Państwa członkowskie nie wymagają podspisywania faktur"

    To tak mi się nasuwa, że to nasze członkowstwo takie jakieś, hm...
    upośledzone? ;>

    --
    pozdrawiam,
    Jagna

  • 7. Data: 2007-11-06 13:38:30

    Dnia 06-11-2007 o 14:12:36 Jagna <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > "Państwa członkowskie nie wymagają podspisywania faktur"
    >
    > To tak mi się nasuwa, że to nasze członkowstwo takie jakieś, hm...

    Ano, kiedyś dywagowałem nad zasadnością podpisów - i wyszło mi że nijak
    nie są zasadne - bo z jednej strony ich wymaganie jest sprzeczne z
    delegacją
    ustawową, z drugiej strony - z dyrektywą.