  • 1. Data: 2008-02-27 18:21:15
    Temat: Nowa działalność - usługi informatyczne
    Od: m_kola <m...@g...com>

    Witam!
    Jestem zatrudniony na umowę o pracę a jednocześnie chcę założyć DG
    usługi informatyczne.
    Mam na myśli szeroko rozumiane jak:
    - usługi (tworzenie stron www i utrzymanie, tworzenie grafiki itp),
    - sprzedaż i serwis sprzętu komputerowego,
    - sprzedaż materiałów eksploatacyjnych (tusze, tonery),
    - sprzedaż oprogramowania itp
    Zależy mi na możliwości wystawiania fv vat a jednocześnie liczę się z
    możliwością posiadania klientów w postaci osób fizycznych.
    Moje pytania brzmią:
    - jakie PKiWU wybrać,
    - jak się do tego wszystkiego ma kasa fiskalna
    - jaką formę rozliczenia najlepiej wybrać?

  • 2. Data: 2008-02-27 18:24:09
    Temat: Re: Nowa działalność - usługi informatyczne
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 27-02-2008 o 19:21:15 m_kola <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > Zależy mi na możliwości wystawiania fv vat a jednocześnie liczę się z
    > możliwością posiadania klientów w postaci osób fizycznych.

    Raczej PKD - na pewno wpisz sobie 72.X, co do sprzedaży to pewnie jakieś
    32.x
    czy coś wokoło, a najlepiej to wpisz połowe klasyfikacj PKD żeby nie musieć
    potem aktualizować wpisuw :)

    > - jak się do tego wszystkiego ma kasa fiskalna

    Przy sprzedaży dla zwykłych ludzików to pewnie wpadniesz szybciutko -
    pierwsza sprzedaż
    programu na CD i jesteś kasmanem.

    > - jaką formę rozliczenia najlepiej wybrać?

    Brak danych, sam musisz sobie przeliczyć czy ryczałt się opłaci.

    pozdr,
    tommyz

  • 3. Data: 2008-02-27 18:24:39
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 27-02-2008 o 19:24:09 t...@o...pl <t...@o...pl> napisał(a):

    > wpisuw

    omg, nie wiem jak takiego byka mogłem puścić

  • 4. Data: 2008-02-27 18:46:02
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-02-27, t...@o...pl <t...@o...pl> wrote:

    > Raczej PKD - na pewno wpisz sobie 72.X, co do sprzedaży to pewnie jakieś
    > 32.x czy coś wokoło, a najlepiej to wpisz połowe klasyfikacj PKD żeby nie
    > musieć potem aktualizować wpisuw :)

    AFAIK Wg. nowego PKD to usługi informatyczne są gdzieś w okolicy 62.x.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2008-02-27 19:30:41
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 27-02-2008 o 19:46:02 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > AFAIK Wg. nowego PKD to usługi informatyczne są gdzieś w okolicy 62.x.

    Już wpisuje się obowiązkwo nowe PKD?

    Jeśli, to sobie można przetransponować na stronach GUS:
    http://www.stat.gov.pl/Klasyfikacje/www/com.gus.Sear
    ch/

    + klucze przejścia:

    Źródło:
    http://www.stat.gov.pl/klasyfikacje/pkd_07/pdf/4_PKD
    -klucz%202004-2007.pdf

    Same opisy PKD są mylące, na szczęście są szersze opisy

    pozdr,
    tommyz

  • 6. Data: 2008-02-27 20:09:13
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-02-27, t...@o...pl <t...@o...pl> wrote:

    > Już wpisuje się obowiązkwo nowe PKD?

    Za źródło mam tylko:
    http://www.poznan.pl/mim/public/msp/pkd.html
    ale że to strony Urzędu, to chyba są wiarygodne?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2008-02-27 20:20:41
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 27-02-2008 o 21:09:13 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > Za źródło mam tylko:
    > http://www.poznan.pl/mim/public/msp/pkd.html
    > ale że to strony Urzędu, to chyba są wiarygodne?

    Już znalazłem - to wynika bezpośrednio z tego rozporządzenia rady
    ministrów w sprawie PKD 2007.

    pozdr,
    tommyz

  • 8. Data: 2008-02-27 22:02:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Feb 2008, m_kola wrote:

    > - jaką formę rozliczenia najlepiej wybrać?

    Nie sądzę, żeby KOMUKOLWIEK opłacał się ryczałt dla usług
    informatycznych, wynoszący 17% (wobec 19% "liniowego").
    Policzmy.
    Załóżmy że mamy realne koszty (amortyzacja peceta, jakaś literatura,
    materiały biurowe, od czasu do czasu toner itp) na poziomie miedzy
    200 a 500 zł *średnio* miesięcznie.
    Niech będzie 2000 do 5000 na rok.
    Aby ryczałt się opłacił, 2% podatku różnicy muszą być *wyższe*
    od tej kwoty. Czyli przychód musi być większy 50 razy.
    Czyli ponad 100 000 do ponad 250 000 przychodu rocznie.
    Przy tak skromnych kosztach??? Niemożliwe.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-02-28 11:33:33

    Dnia 27-02-2008 o 23:02:25 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > Czyli ponad 100 000 do ponad 250 000 przychodu rocznie.
    > Przy tak skromnych kosztach??? Niemożliwe.

    Możliwe możliwe, jeśli jesteś rozchwytywanym freelancerem i pracujesz w
    domu
    zdalnie przez neta. Ale takich nie jest wielu.

    pozdr,
    tommyz