  • 1. Data: 2008-09-05 09:11:33
    Temat: Nowe rozporządzenie dot. kas...
    Od: Quental <a...@g...com>

    Cześć!

    Moja działalność ma PKWiU 55.23.13.
    Czytam to nowe rozporządzenie i dalej jakoś nie kumam... :-/

    1. Par. 2 pkt 2 oraz pkt 5 załącznika do rozporządzenia rozumiem tak,
    że jeśli każdemu klientowi wystawiam fakturę, to nie muszę mieć kasy
    (nawet po 31 października). W tej chwili właśnie tak robię - ponieważ
    każdego gościa spisuję z dowodu albo innego dokumentu, jeśli gość nie
    życzy sobie faktury na DG z nipem, to wystawiam bez nipu na dane z
    dowodu i zaliczam do sprzedaży na rzecz OFNPDG(itd.) Czy wydaje Wam
    się, że dobrze rozumiem???

    2. Niejasne jest dla mnie czy po przekroczeniu 40kPLN przychodu w
    danym roku z tyt. sprzedaży na rzecz OFNPDG(itd.) na kasę się załapuję
    tak czy inaczej, bez względu na to, co jest w punkcie 1 powyżej.
    Wydaje mi się, że tak, ale jak to bywa mogę błądzić :)

    Uprzejmie proszę każdego chętnego o wrzucenie swoich trzech groszy w
    tym temacie... :)

    Pozdrowienia,