  • 1. Data: 2020-11-24 10:59:55
    Temat: Nowy JPK_V7M
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Czy ktos ma darmowy sposób na tworzenie nowego JPK w excelu (tak jak
    było dotychczas) czy pozostaja tylko rozwiazania komercyjne?

    Jezeli tylko komenrcyjne to uzywa ktos jakiegoś konkretnego arkusza i
    moze polecic?

    A robił ktos juz przez ta strone monisterialna emikrofirma?
    Tam naprawde jest tak ze trzeba przy kazdej fakturze zakupowej wpisywać
    całe dane sprzedajacego? Myslałem ze sie bedzie uzupełniac po wpisaniu
    nipu ale u mnie to nie działa.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."

  • 2. Data: 2020-11-24 17:10:21
    Temat: Re: Nowy JPK_V7M
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Budzik pisze:
> [...]
    > Tam naprawde jest tak ze trzeba przy kazdej fakturze zakupowej wpisywać
    > całe dane sprzedajacego? Myslałem ze sie bedzie uzupełniac po wpisaniu

    Czyli - jak robiłeś dotychczas? Prowadzisz księgowość w Excelu i
    wypuszczałeś z niego JPK w postaci CSV lub XML?

    Jeżeli tak, to najprościej "zrobić sobie" np. makro w VB przerabiające
    tą starą postać (CSV czy XML - obydwa to pliki TEKSTOWE) na nową (w
    "schemacie uproszczonym") i skorzystać z możliwości podczytu, edycji i
    wysyłki plików XML przy pomocy narzędzi ze strony gov.

    Trochę pracy jednak trzeba włożyć, no i np. VB - pokochać. Przy
    następnej zmianie schematu JPK, może już za dwa lata, jak znalazł.

  • 3. Data: 2020-11-24 19:21:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Andrzej Kłos a...@w...pl ...

    > Czyli - jak robiłeś dotychczas? Prowadzisz księgowość w Excelu i
    > wypuszczałeś z niego JPK w postaci CSV lub XML?

    Tak, csv który w klient jpk2.0 przerabiałem na xml.

> [...]
    >
    > Trochę pracy jednak trzeba włożyć, no i np. VB - pokochać. Przy
    > następnej zmianie schematu JPK, może już za dwa lata, jak znalazł.

    Dokładnie tak bym to zrobił, boje sie tylko tego ze chwile czasu na to
    strace a oni za miesiac zmienia jakis szczegoł a za 3 miesiace kolejne
    coś.
    Za ok 200zł mozna kupic arkusz xls przygotowany do tego celu z
    gwarancją aktualizacji przez 12 miesiecy jezeli coś znowu zmienia.

    Po prostu wkurwia mnie ze sobie ot tak zmienili nie dajac narzedzi.
    Co to za problem zeby przygotować taki arkusz w MF? Ech...

    A skoro daja juz aplikacje to ona pewne rzeczy mogłaby robic za
    podatników. Np po wpisaniu nipu firmy mogłaby uzupełniac pozostałe dane
    z bazy MF - po co wpisywać to recznie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.

  • 4. Data: 2020-11-24 20:37:36
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-11-24 19:21, Budzik wrote:
    > A skoro daja juz aplikacje to ona pewne rzeczy mogłaby robic za
    > podatników. Np po wpisaniu nipu firmy mogłaby uzupełniac pozostałe dane
    > z bazy MF - po co wpisywać to recznie?

    no jak to po co? :>

  • 5. Data: 2020-11-24 21:53:06
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On 24 Nov 2020 18:21:32 GMT, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    >Za ok 200zł mozna kupic arkusz xls przygotowany do tego celu z
    >gwarancją aktualizacji przez 12 miesiecy jezeli coś znowu zmienia.
    Za mniej niż pół tej kwoty masz małą księgowość RZ na 12 miesięcy. No
    chyba że naprawdę wolisz klepać w xls...

    >A skoro daja juz aplikacje to ona pewne rzeczy mogłaby robic za
    >podatników. Np po wpisaniu nipu firmy mogłaby uzupełniac pozostałe dane
    >z bazy MF - po co wpisywać to recznie?
    MK RZ to robi.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 6. Data: 2020-11-24 21:59:25
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Budzik.
    On 24.11.2020 19:21 you wrote:

> [...]
    > kolejne coś. Za ok 200zł mozna kupic arkusz xls przygotowany do tego
    > celu z gwarancją aktualizacji przez 12 miesiecy jezeli coś znowu

    Oj. To za 89/rok masz małą księgowość jaslan. Nie jest idealna, ale jpk
    wygeneruje, podpisze i wyśle. No i dane firm pobierze z CEIDG/regon.

    --
    Pete

  • 8. Data: 2020-11-24 22:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik WAM n...@n...nopl.pl ...

    > Za mniej niż pół tej kwoty masz małą księgowość RZ na 12 miesięcy.
    > No chyba że naprawdę wolisz klepać w xls...

    > MK RZ to robi.

    A wyeksportuje dane do xls?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

  • 7. Data: 2020-11-24 22:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik Pete n...@n...com ...

    > Oj. To za 89/rok masz mał± księgowo¶ć jaslan. Nie jest idealna,
    > ale jpk wygeneruje, podpisze i wyÂśle. No i dane firm pobierze z
    > CEIDG/regon.

    A wyeksportuje dane do xls? :)))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

  • 9. Data: 2020-11-25 02:26:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Jezeli tylko komenrcyjne to uzywa ktos
    > jakiegoś konkretnego arkusza i moze polecic?

    Używam TM3, nie arkusza -- mogę Ci sporządzać
    JPK_V7M (i ew. słać) płatnie, choć tanio.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 10. Data: 2020-11-25 02:29:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > A skoro daja juz aplikacje to ona pewne rzeczy mogłaby
    > robic za podatników. Np po wpisaniu nipu firmy mogłaby
    > uzupełniac pozostałe dane z bazy MF - po co wpisywać
    > to recznie?

    Po to, by naród miaU zajęcie, dzięki któremu
    nie będzie miaU czasu na uliczne protesty... ;)

    --