  • 1. Data: 2021-05-16 13:03:02
    Temat: Nowy ład
    Od: cef <c...@i...pl>

    Tak prawdę mówiąc to wcale mnie nie dziwi, że
    rząd (czy PIS) swój program adresuje do ludzi, którzy nie potrafią
    sobie policzyć ile tak naprawdę zostanie im w kieszeni.
    O zrozumieniu zjawisk w skali makro: inflacyjnych czy dokładaniu
    wszelkich podatków, których płatnikiem są Ci najbiedniejsi nawet nie
    wspominam. Ale głos wyborczy zdobyty i to najważniejsze.

    Przejrzałem pobieżnie portale ekonomiczne i z komentarzy wyciągam
    wniosek, że więcej zapłacą średniacy, którzy nie będą potrafili albo nie
    będą mogli
    się odpowiednio przekształcić i uciec :-).

    Podejrzewam, że rząd się zabezpieczy i składka zdrowotna
    będzie proporcjonalna do dochodu ale z zachowaniem
    obecnej składki jako minimalnej, bo przecież nagle może się okazać,
    że nie ma dochodu i sumarycznie w kasie ubędzie.

    Czas kombinacji podatkowych się zbliża :-)
    Wychodzi mi, że przy nawet niedużej skali lepiej
    zapłacić kilka tysięcy za obsługę spółki niż
    kilkanaście tysięcy zdrowotnej :-)

  • 2. Data: 2021-05-16 14:34:37
    Temat: Re: Nowy ład
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    cef w

> [...]
    > wspominam. Ale głos wyborczy zdobyty i to najważniejsze.

    > Przejrzałem pobieżnie portale ekonomiczne i z komentarzy wyciągam

    No to się zdecyduj, najbiedniejsi, czy średniacy?

    Bo IMHO wszyscy obywatele za pomysły w jakiś sposób zapłacą, a garstka przy
    korycie skorzysta...

    > Czas kombinacji podatkowych się zbliża :-)

    Nie po to od lat JPKi takie czy inne szykowali, żebyś teraz mógł drwić w ten
    sposób.

    > Wychodzi mi, że przy nawet niedużej skali lepiej
    > zapłacić kilka tysięcy za obsługę spółki niż
    > kilkanaście tysięcy zdrowotnej :-)

    Taa...

    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2021-05-16 16:56:11
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, TomN.
    On 16.05.2021 14:34 you wrote:

    > Taa...

    Od dywidendy zdaje się zdrowotnej nie ma?

    --
    Pete

  • 4. Data: 2021-05-16 17:02:34
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-05-16 o 14:34, TomN pisze:
    > cef w

    > No to się zdecyduj, najbiedniejsi, czy średniacy?

    Chciałeś się przyczepić, ale znowu Ci nie wyszło :-)
    To, że płatnikiem wprowadzanych dodatkowych podatków
    są najbiedniejsi nie wyklucza się ze stwierdzeniem,
    że przy zaproponowanych zmianach najwięcej do stracenia mają średniacy.

    Pomijam już fakt definiowania średniaków przez naczelnika
    jako grupę żyjącą z zasiłków i płodzenia dzieci.
    Ze smutkiem stwierdzam, że blisko mi do
    komentarzy konfederatów w tej sprawie :-)

    > Bo IMHO wszyscy obywatele za pomysły w jakiś sposób zapłacą, a garstka przy
    > korycie skorzysta...

    Zawsze tak było. Jak się znało dobrze
    prawo, to można było kiwać urzędy i teraz też tak będzie.

    > Nie po to od lat JPKi takie czy inne szykowali, żebyś teraz mógł drwić w ten
    > sposób.

    Chcesz mnie zaszeregować w kategorii oszusta podatkowego?
    W czasach kiedy moje usługi mogły byc opodatkowane stawką 22%
    i takie inetrpretacje dostawałem od wszystkich doradców, biur
    podatkowych i urzędników, to po przestudiowaniu wszystkich przepisów
    znalazłem sobie
    możliwość fakturowania na 0% i nikt przez prawie 10 lat tego nie podważył.
    JPK wykluczają jakieś lewe faktury (wystawiane czy uwzględniane
    jednostronnie)
    i nie szukałbym kombinowania akurat tutaj.

    > Taa...

    No taaa, czyli zgadzasz się z moją tezą, że
    Ci którym nic się nie będzie chciało zrobić sfinansują te zmiany?
    Policzysz i zobaczysz.

  • 5. Data: 2021-05-16 17:08:05
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-05-16 o 16:56, Pete pisze:

    > Od dywidendy zdaje się zdrowotnej nie ma?

    Naprawdę zakładacie, że w tej niedużej skali będzie się
    osiągać zyski w takiej technicznej spółce?

  • 6. Data: 2021-05-16 21:41:46
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-05-16, cef <c...@i...pl> wrote:

    [...]

    > Naprawdę zakładacie, że w tej niedużej skali będzie się
    > osiągać zyski w takiej technicznej spółce?

    No jeśli w alternatywie masz PIT19% + zdrowotne 9%
    (nieodliczalne) + reszta składek ZUS?

    Bo zakładam, że takie umowy jak umowa powołania,
    dzieło, zlecenie już będą obciążone składką
    zdrowotną. [1]

    [1] W końcu mówili, że każda umowa o świadczenie pracy
    będzie zawierała tą składkę zdrowotną.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 7. Data: 2021-05-16 23:14:44
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > dzieło, zlecenie już będą obciążone składką
    > zdrowotną. [1]
    >
    > [1] W końcu mówili, że każda umowa o świadczenie pracy

    Problem ze spółką jest tego rodzaju, że wyciągnąć
    nieduże pieniądze ze spółki jest w miarę łatwo.
    Generalnie sporo potrzeb życiowych da się
    załatwić na koszt spółki ale to wszystko nie dobije do tej
    granicy opłacalności kiedy nie będzie się chciało czy opłacało tego robić.
    Z kolei wyciągnięcie duuuużych pieniędzy jest juz problemem
    i tu jestem ciekaw co wymyślą przedsiębiorcy,
    bo nie sądzę, żeby chcieli płacić po kilka tysięcy miesięcznie.

    O ile dobrze pamiętam jakieś zestawienia ze stron MF,
    to rozliczających się liniowym jest ok 700tys podatników
    (w tym zapewne liczne grono leniwych takich jak ja, którym
    nie chciało się nic zrobić i mimo przewidywanych dochodów,
    które lepiej było by opodatkować wg skali pozostali na liniowym)
    Myślę, że połowa z nich musi coś zrobić.

  • 8. Data: 2021-05-17 11:20:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.05.2021 o 13:03, cef pisze:

    > Przejrzałem pobieżnie portale ekonomiczne i z komentarzy wyciągam
    > wniosek, że więcej zapłacą średniacy, którzy nie będą potrafili albo
    > nie będą mogli się odpowiednio przekształcić i uciec :-).

    Moim zdaniem chodzi o przerzucenie dochodów z samorządów (gdzie
    sterowanie tym, kto jest ostatecznym beneficjentem jest trudniejsze) do
    Skarbu Państwa. W samorządach, jeśli nawet PIS ma większość, to radni są
    z danego terenu. Muszą się liczyć z wyborcami, bo często się z nimi na
    ulicach spotykają.

    --
    Robert Tomasik

  • 9. Data: 2021-05-17 12:16:35
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > Skarbu Państwa. W samorządach, jeśli nawet PIS ma większość, to radni są
    > z danego terenu. Muszą się liczyć z wyborcami, bo często się z nimi na

    Trzeba by to globalnie jakoś przeliczyć.
    Nie jestem pewny czy chodzi o przerzucenie czy tylko może obcięcie.
    Budżety samorządów zasilają wpływy z PIT (nie pamiętam ale
    rzędu kilkudziesięciu procent) - a te nie wiadomo czy spadną i czy będą
    mniejsze.
    Bo jak nie odliczysz zdrowotnej, to zapłacisz większy PIT i on
    procentowo w samorządzie zostanie. A zdrowotna i tak była w gestii
    centralnego, tylko,
    że teraz rząd planuje pobrać znacznie więcej.
    CIT w budzecie samorządu jest śladowy.

  • 10. Data: 2021-05-17 19:17:14
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-05-17 o 12:16, cef pisze:

    > Bo jak nie odliczysz zdrowotnej, to zapłacisz większy PIT i on
    > procentowo w samorządzie zostanie. A zdrowotna i tak była w gestii
    > centralnego,
    Myślę, że większość do samorządów trafia z rozliczających się według
    skali. Duża kwota wolna spowoduje, że ludzie zapłacą mniej w podatku a
    więcej w zdrowotnym. Czyli do samorządów trafi mniej.
    P.G.