  • 11. Data: 2003-10-13 15:45:12
    Temat: Re: Nowy z problemem...Czy piekarnik elektryczny można odliczyć w ramach ulgi remontowej
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Tak sie sklada, ze to chcialam zacytowac - zacytowalam, i to w
    stanie
    > niepocietym;-)
    > Ale skoro nie chce ci sie szukac tekstu - to pewnie tez nie chce ci
    sie
    > czytac tego, na co odpowiadasz.

    Ugryzła Cię osa?
    Przecież wycięłaś "instalacje sanitarne" :-)
    Skąd mam wiedzieć czy w pkt 1)
    albo gdzieś indziej
    nie napisali, że pkt 2) dotyczy tylko rolników

    A poza tym odrobiłem zadanie i przeczytałem.
    Dalej nie wiem co to znaczy: trwale umiejscowiony.
    Rozumiem, że to już zależy od urzędnika.

  • 12. Data: 2003-10-13 19:04:40
    Od: pito<p...@a...pl>

    > Cześć
    > Jestwm nowy na tej grupie.
    > Pozdrawuiam wszystkich.
    > mam pytanie - Czy piekarnik elektryczny do zabudowy (osobno bez
    płyty) kupiony
    > z 22 % VAT-em można wliczyć do ulgi remontowej tzn. odliczyć 19 %
    kwoty zakupu.
    > Pozdr.
    > RCzyz
    >
    > --

    TAk

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 13. Data: 2003-10-22 16:48:18
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Yennifer" <y...@a...nospam.pl> napisał w
    wiadomości news:bme9ff$28r$1@news.onet.pl...
    > kupiony
    > zakupu.
    >

    > 2. Remont, modernizacja, wymiana lub wykonanie nowych instalacji w
    lokalu
    > mieszkalnym, obejmujące rozprowadzenie po lokalu instalacji oraz
    montaż
    > trwale umiejscowionych: wyposażenia, armatury i urządzeń dotyczących
    > 2) instalacji elektrycznych
    >
    > IMO piekarnik elektryczny sie kwalifikuje:-)
    > Odliczaj spokojnie.
    > --
    > pozdr
    > Yenn

    A ja jeszcze "powałkuję" temat.

    Kierując się zasadą, wg której wg Yennifer
    proponuje "spokojne" odliczenie piekarnika,
    można by odliczać również np zmywarki i lodówki
    zabudowane, żyrandol (mam taki mocowany
    kołkami rozporowymi do sufitu), a może nawet
    i żarówki :-). A tu już fiskus nie będzie pewnie łaskawy.
    Nie doszukałem się żadnej interpretacji
    organów w tej sprawie. Udało mi się za to
    znaleźć trochę odpowiedzi USów na stronach
    izb skarbowych, gdzie brak jakiejkolwiek
    konsekwencji wypowiedzi.
    Np I US Bydgoszcz pozwala na odliczenie umywalki
    i szafki pod nią jako montaż trwale umiejscowionych:
    wyposażenia oraz armatury dotyczących instalacji sanitarnych,
    a nie pozwala się na odliczenie karnisza, tapicerki na drzwi i
    halogenu
    jedynie w oparciu o treść rozporządzenia (bez szczegółów dlaczego)
    O ile karnisz trudno pod coś podciągnąć, to tapicerka na drzwi
    jest modernizacją drzwi [pkt 1- 3) zał. nr 2], a halogen jest
    jest montażem trwale umiejscowionego wyposażenia lub urządzenia
    dotyczącego instalacji elektrycznej [pkt 2- 2) zał. nr 2]
    W Szczecinie (chyba) z kolei pozwalają odliczać rolety okienne
    wewnętrzne,
    na co nie pozwala US Warszawa.

    Jak widać zarówno kwalifikacja do wyposażenia, armatury czy też
    urządzeń
    oraz trwałość zamocowania nie zależy od przepisów.

    Pzdr
    CEZ

  • 14. Data: 2003-10-22 16:48:18
    Od: "cef" <c...@i...pl>

  • 15. Data: 2003-10-23 12:52:28
    Od: "Yennifer" <y...@a...nospam.pl>

    > Jak widać zarówno kwalifikacja do wyposażenia, armatury czy też
    > urządzeń
    > oraz trwałość zamocowania nie zależy od przepisów.

    jedno male "ale"
    To nie urzedy skarbowe tworza prawo.
    Prawo - tworza przepisy.

    A jak US wyda decyzje nie zgodna z przepisami prawa wg swojego
    "widzimisie" - to zawsze mozna sie odwolac.

    --
    pozdr
    Yenn

  • 16. Data: 2003-10-23 21:27:10
    Od: Karol <a...@u...poczta.onet.pl>

    Użytkownik cef napisał:

> [...]
    > zabudowane, żyrandol (mam taki mocowany
    > kołkami rozporowymi do sufitu), a może nawet
    > i żarówki :-). A tu już fiskus nie będzie pewnie łaskawy.

    Pogoglaj w archiwum grupy.

    AFAIR pisałem cos o tym w tym roku, cytujac wypowiedzi urzednikow dla
    Rzeczpospolitej.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 17. Data: 2003-10-24 05:54:57
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Pogoglaj w archiwum grupy.
    >
    > AFAIR pisałem cos o tym w tym roku, cytujac wypowiedzi urzednikow
> [...]

    Widziałem.
    Te wypowiedzi pań z US tyle warte, co dziennikarska pisanina.
    Zauważyłem jedynie, że jak US coś komuś z tej ulgi uznaje, to
    podaje dokładne paragrafy, a jak nie uznaje, to
    jedynie w oparciu o akt prawny bez artykułu.

  • 18. Data: 2003-10-24 06:15:23
    Temat: Czy okap kuchenny można odliczyć?
    Od: "Monika" <m...@W...pl>

    Mam pytanie czy okap / pochłaniacz pary do kuchni można odliczyć w ramach ulgi
    remontowej?
    Monika

  • 19. Data: 2003-10-28 08:18:32
    Temat: Re: Czy okap kuchenny można odliczyć?
    Od: "EWRO" <EWRO_WYMAZ_TO@WYMAZ_TO.op.pl>

    Użytkownik "Monika" <m...@W...pl> napisał w wiadomości
    > Mam pytanie czy okap / pochłaniacz pary do kuchni można odliczyć w ramach
    ulgi
    > remontowej?
    > Monika

    Tak