  • 1. Data: 2018-09-20 11:44:41
    Temat: OFE bis? - PPK
    Od: marios <d...@f...gd>

    podrzucono mi opis _projektu_ o PPK (pracowniczy plan kapitałowy).

    Ciekawa rzecz.
    1. Pracownicy (11 mln w skali kraju) mają być zapisywani do programu z automatu
    2. Maja odprowadzać standardowo 2% wynagrodzenia
    3. Wypłacić będą mogli po ukończeniu 60 lat, ale tylko 25%, a resztę - jak
    rentę - przez 10 kolejnych lat
    4. Mogą zrezygnować (muszą składać wypowiedzenia) z tego "dobrowolnego" PPK
    5. ale co 4 lata system automatycznie znowu będzie go zapisywał (znowu musi
    składać wypowiedzenie, bo pracodawca zacznie obligatoryjnie potrącać na PPK)
    6. pracodawca jest zobowiązany odprowadzać te składki, pod karą 1-1000 tys. zł.
    7. środki może dziedziczyć małżonek (też 10 lat wypłata), nie widze nic o
    dzieciach itp.
    8. coś tam "państwo" ma niby dorzucać do konta raz w roku jako premia za
    uczestnictwo - z pieniędzy z funduszu pracy

    Zaplanowano start na połowę 2019r.
    Nie widzę nic o oprocentowaniu, jest o opłatach za prowadzenie rachunku
    przez instytucję finansową do max. 0.6%.

    Podatek inflacyjny zeżre kasę? Czy może nastąpi likwidacja PPK jak się
    nazbiera wystarczająco dużo?

    fajno się robi

  • 2. Data: 2018-09-20 23:16:24
    Temat: Re: OFE bis? - PPK
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20-09-18 o 11:44, marios pisze:
    > podrzucono mi opis _projektu_ o PPK (pracowniczy plan kapitałowy).

    Po prostu kilka osób będzie zarabiało na administrowaniu tym i tyle.
    Przy czym projekt, jak projekt, tylko nie za bardzo widzę logikę w tym
    dopisywaniu co cztery lata osób, które zrezygnowały.

  • 3. Data: 2018-09-22 00:39:00
    Od: marios <d...@f...gd>

    > Po prostu kilka osób będzie zarabiało na administrowaniu tym i tyle.
    > Przy czym projekt, jak projekt,

    tylko nie za bardzo widzę logikę w tym
    > dopisywaniu co cztery lata osób, które zrezygnowały.

    ?? jak Ci się życiu nazbiera tyle spraw do codziennego załatwiania, że
    "odpuścisz", to pieniążki zaczną wpadać na konto PPK.
    Komuś bardzo zależy na "trosce" o Polaków. A plotka o emeryturze
    gwarantowanej coś tam 1000zł przestała być nawet plotką. Teraz jest
    prima uzasadnienie - nie zbierałeś?, wypisałeś się - czego chcesz!
    Nie wiem po co to w ogóle mam tłumaczyć, chyba że to prowokacja a ja
    daję się wciągnąć.