  • 1. Data: 2008-09-07 16:46:26
    Temat: Obowiązek posiadania kasy fiskalnej pytanie.
    Od: "Adam.O" <s...@n...px>

    Witam.
    Nie jestem biegły w czytaniu i interpretacji przepisów, zwracam się więc o
    pomoc w interpretacji.
    Prowadzę działalność od ponad 10 lat opodatkowaną kartą podatkową. Są to
    usługi w zakresie masażu.
    Jestem osobą niepełnosprawną.
    Zamierzam od 1 października zmienić, (rozszerzyć działalność).
    Poza uslugami z zakresu fizjoterapii mam zamiar prowadzić szkolenia z
    zakresu obsługi sprzętu komputerowego i urządzeń specjalistycznych.
    Mam również zamiar prowadzić sprzedaż sprzętu komputerowego, oprogramowania
    specjalistycznego i elektroniki przystosowanej dla osób niepełnosprawnych, w
    tym telefonów.
    Całość sprzedaży będzie fakturowana.
    Czy na podstawie powyższego opisu może mnie ktoś upewnić czy będę miał
    obowiązek instalacji kasy fiskalnej od początku działalności? Czy mogę
    zostać zwolniony z jej posiadania.
    Będę wdzięczny za konstruktywne odpowiedzi.
    P.S. Czytałem stosowne przepisy, więc proszę mnie do nich nie odsyłać.

  • 2. Data: 2008-09-07 16:56:44
    Temat: Re: Obowiązek posiadania kasy fiskalnej pytanie.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Adam.O" <s...@n...px> napisał w wiadomości news:

    > Mam również zamiar prowadzić sprzedaż sprzętu komputerowego,
    > oprogramowania specjalistycznego i elektroniki przystosowanej dla osób
    > niepełnosprawnych, w tym telefonów.

    Oprogramowanie na płytach?
    No to masz przechlapane ZTCP i od kasy nie uciekniesz.

  • 3. Data: 2008-09-07 18:22:52
    Od: KK <r...@a...wp.pl>

    Cavallino pisze:

    > Oprogramowanie na płytach?
    > No to masz przechlapane ZTCP i od kasy nie uciekniesz.

    A czy muszę mieć przed sprzedażą pierwszej rzeczy czy dopiero po
    sprzedaży muszę się zaopatrzyć w kasę?

    Pozdrawiam
    KK

  • 4. Data: 2008-09-07 18:28:29
    Od: r...@o...pl

    On 7 Wrz, 18:56, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:

    > Oprogramowanie na płytach?
    > No to masz przechlapane ZTCP i od kasy nie uciekniesz.

    I jeszcze te telefony

  • 5. Data: 2008-09-07 18:45:57
    Od: "Adam.O" <s...@n...px>

    W wiadomości:ga114f$2ji$...@n...onet.pl,
    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

    > Oprogramowanie na płytach?
    > No to masz przechlapane ZTCP i od kasy nie uciekniesz.

    Tego właśnie się obawiam, nie ze względów fiskalnych, a technicznej
    możliwości samodzielnej obsługi kasy.
    Ale w rozporządzeniu czytam:
    35
    Świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności
    gospodarczej
    oraz rolników ryczałtowych, o ile łącznie zostaną spełnione następujące
    warunki:
    2)
    1) każde świadczenie usługi dokonane przez podatnika jest dokumentowane
    fakturą,
    w której zawarte są w szczególności dane identyfikujące odbiorcę;
    2) liczba wszystkich dokonanych operacji świadczenia usług, o których mowa w
    pkt
    1, w 2007 r. nie przekroczyła 50, przy czym liczba odbiorców tych usług w
    tym okresie
    była mniejsza niż 20
    3)
    3)
    Dotyczy również podatników rozpoczynających w 2008 r. wykonywanie
    sprzedaży, jeżeli
    do końca roku 2008 podatnik spełni warunki, o których mowa w poz. 35
    załącznika,
    z tym że w przypadku podatników rozpoczynających wykonywanie czynności w
    drugiej
    połowie 2008 r., jeżeli liczba operacji świadczenia tych usług do końca roku
    nie
    przekroczy odpowiednio 25, a liczba odbiorców tych usług 10.
    W moim przypadku warunki te zostałyby spełnione.
    Całość sprzedaży fakturowana, należności na konto bankowe.
    Jedynie usługi które świadczę obecnie, czyli masaż płatne z rączki do rączki
    z kwitem na życzenie klienta, ale ta działalność póki co jest zwolniona z
    kasy fiskalnej.
    Dobrze myślę? Czy jak wspomniał kolega brak szans?
    Pozdrawiam
    Adam

  • 6. Data: 2008-09-07 19:29:58
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Adam.O w <news:ga17h6$kea$1@news.onet.pl>:

    > Ale w rozporządzeniu czytam:
    > 35

    [ciach]

    To tylko pozycja załącznika przywoływanego w § 2

    Za to w § 4. 1. są wymienione wykluczenia...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2008-09-08 08:04:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Sep 2008, Adam.O wrote:

    > Tego właśnie się obawiam, nie ze względów fiskalnych, a technicznej
    > możliwości samodzielnej obsługi kasy.
    > Ale w rozporządzeniu czytam:
    > 35
    > Świadczenie usług

    Ale wykluczenie obejmujące sprzedaż telefonów i nagranych płyt
    ma wyższy priorytet, przeczytaj raz jeszcze :)

    Dochodzi jeszcze jedno pytanie: jesteś na ryczałcie, sprawdziłeś
    czy żadna z czynności ktore planujesz nie spowoduje "wylotu
    z ryczałtu" i obowiązku przejścia na KPiR?

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2008-09-08 20:27:41
    Od: "Adam.O" <s...@n...px>

    W wiadomości:Pine.WNT.4.64.0809081001380.2056@quad,

    > Ale wykluczenie obejmujące sprzedaż telefonów i nagranych płyt
    > ma wyższy priorytet, przeczytaj raz jeszcze :)

    Niestety masz rację, rozporządzenia to moja ulubiona lekturka ostatnio:)

    > Dochodzi jeszcze jedno pytanie: jesteś na ryczałcie, sprawdziłeś
    > czy żadna z czynności ktore planujesz nie spowoduje "wylotu
    > z ryczałtu" i obowiązku przejścia na KPiR?

    Oczywiście! Założyłem, że od 1 Października rezygnuję z karty i przechodzę
    na KPiR, ale co raz więcej mam wątpliwości, czy skórka warta wyprawki.
    I chciej tu człeku działać legalnie:)

    Pozdrawiam

    Adam