  • 1. Data: 2007-10-08 13:38:19
    Temat: Obowiązek utylizacji sprzętu komputerowego
    Od: "Piotr R." <s...@g...com>

    Prowadzę niewielka firmę. Czy pozbywając się uszkodzonego sprzętu
    (komputera, monitora, itp) muszę uzyskać jakiś dokument, że sprzęt został
    poddany utylizacji, czy mogę skorzystać z bezpłatnej utylizacji sprzętu
    elektronicznego dla gospodarstw domowych ?

  • 2. Data: 2007-10-09 18:02:07
    Temat: Re: Obowiązek utylizacji sprzętu komputerowego
    Od: "lwh" <l...@v...pl>

    Użytkownik "Piotr R." <s...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > poddany utylizacji, czy mogę skorzystać z bezpłatnej utylizacji sprzętu
    > elektronicznego dla gospodarstw domowych ?

    Skorzystać możesz. Kwit zawsze się przyda.

    Zapisałeś się w odpowiednim czasie do:
    http://www.gios.gov.pl/index7.php?temat=169

    ?

  • 3. Data: 2007-10-09 18:22:08
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    lwh pisze:

    > Zapisałeś się w odpowiednim czasie do:
    > http://www.gios.gov.pl/index7.php?temat=169
    >
    > ?

    To jest dla "wprowadzających", czyli producentów/sprzedawców sprzętu, a
    tu chyba chodzi o sprzęt będący na stanie firmy jako wyposażenie lub
    środki trwałe...
    Sam jestem ciekaw, jak się pozbyć z firmy np. starego monitora, żeby
    nikt się potem nie czepiał :)

    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 4. Data: 2007-10-09 18:28:45
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 09-10-2007 o 20:22:08 ajt <a...@u...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > środki trwałe...
    > Sam jestem ciekaw, jak się pozbyć z firmy np. starego monitora, żeby

    Zainscenzować kradzież zuchwałą ?

  • 5. Data: 2007-10-09 22:36:58
    Od: "lwh" <l...@v...pl>

    Użytkownik "ajt" <a...@u...com.pl> napisał w wiadomości
    > Sam jestem ciekaw, jak się pozbyć z firmy np. starego monitora, żeby nikt
    > się potem nie czepiał :)

    Zadzwonić do dyrekcji lokalnych śmieciarzy i zapytać ile chcą za zabranie i
    "papier" na to.
    Zwykle około 3 zł od kilograma utylizowanej elektroniki.
    Możesz też spróbować w jakimś sklepie z komputerami oddać złom.

  • 6. Data: 2007-10-10 06:07:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Oct 2007, lwh wrote:

    > Zwykle około 3 zł od kilograma utylizowanej elektroniki.

    Tak swoją drogą, skądś to znam. Znaczy jednostkę miary "kilo
    elektroniki".
    Dawno temu były radzieckie komputery "Mińsk".
    Ktoś pamieta, dlaczego były one wykonywane w BARDZO solidnej
    kontrukcji mechanicznej?
    ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-10-10 20:56:34
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.0710100805190.4048@athlon64>:

    > Tak swoją drogą, skądś to znam. Znaczy jednostkę miary "kilo
    > elektroniki".
    > Dawno temu były radzieckie komputery "Mińsk".

    Ejże, to niesłuszna linia była ;)

    > Ktoś pamieta, dlaczego były one wykonywane w BARDZO solidnej
    > kontrukcji mechanicznej?
    > ;)

    No ale co tu pamiętać -- 9 lat temu też pewien komputer "stacjonarny" ważył
    swoje, od 250 do 300 kilo w zależności od ilości HDD, reszta to nic nie
    ważący procesor i kupa żelastwa :) Teraz to pakują w racka, który również
    swoje waży -- OIDP to przede wszystkim z powodu drgań....
    -- jakiś podatek sie mniejszy płaciło? ;)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2007-10-12 21:19:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Oct 2007, 'Tom N' wrote:

    > Ejże, to niesłuszna linia była ;)

    :)
    Ale za to jeszcze przed RIADem ;)

    > No ale co tu pamiętać -- 9 lat temu też pewien komputer "stacjonarny" ważył
    > swoje, od 250 do 300 kilo w zależności od ilości HDD,

    E, no, HDD to w osobnych szafkach były :)

    > reszta to nic nie ważący procesor

    Chciałbyś oberwać jednostką centralną Odry? ;)

    > i kupa żelastwa :)

    A pamięć? Mała, za to ferrytowa, jako argument mogłaby byc przydatna :)

    > Teraz to pakują w racka, który również
    > swoje waży -- OIDP to przede wszystkim z powodu drgań....
    > -- jakiś podatek sie mniejszy płaciło? ;)

    Nie, fabrykę rozliczali od tony wyprodukowanych komputerów :>
    (no bo jak tu porównać minikomputer wielkości piecyka gazowego z porządnym
    kompem wielkości przemysłowej szafy chłodniczej? - no nie da się, a że
    to urzędnicy musieli znaleźć "jednostkę miary" to wzięli taką jaką znali,
    przecież kopalnie i huty też tak się rozliczało, nie? ;))

    pzdr, Gotfryd