  • 1. Data: 2004-08-16 09:14:58
    Temat: Od jakiej kwoty nie placi się ZUS ?
    Od: "-Alamo-" <grzegorz2000@nospam_wp.pl>

    Witam Państwa, i mam dwa pytania:
    1. jaką kwotę przychodu trzeba przekroczyć, żeby nie płacic ZUS-u? Wiem że
    kiedyś to było ok 60 tys.
    2. czy po przekroczeniu tego progu płaci się podatek dochodowy od całej
    kwoty brutto?

    Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedzi.
    -A-

  • 2. Data: 2004-08-16 10:28:00
    Temat: Re: Od jakiej kwoty nie placi się ZUS ?
    Od: "-Alamo-" <grzegorz2000@nospam_wp.pl>

    > 1. jaką kwotę przychodu trzeba przekroczyć, żeby nie płacic ZUS-u? Wiem że
    > kiedyś to było ok 60 tys.

    Już znalazłem ....68700!

    -A-

  • 3. Data: 2004-08-16 14:20:04
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 16 sie o godzinie 12:28, na pl.soc.prawo.podatki, -Alamo-
    napisał(a):

    > Już znalazłem ....68700!

    Alamo - coś Ci się pokiełbasiło!!!
    Czytaj uważniej:
    <cytat>
    Kwota rocznego ograniczenia podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia
    emerytalne i rentowe w 2004 r. wynosi - 68 700 zł.
    <koniec cytatu>

    Rozumiesz to?
    _Górna_ granica jest wyznaczona a nie że dochód osiągany ponad tą kwotę
    wyznacza zaprzestanie płacenia składek na ubezpieczenia rentowe i
    emerytalne!!!

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 4. Data: 2004-08-16 16:27:27
    Od: "-Alamo-" <grzegorz2000@nospam_wp.pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał....
    > Kwota rocznego ograniczenia podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia
    > emerytalne i rentowe w 2004 r. wynosi - 68 700 zł.
    > <koniec cytatu>
    >
    > Rozumiesz to?

    To, tak... ale tego co Ty napisałeś to ni cholery ;-)

    > _Górna_ granica jest wyznaczona a nie że dochód osiągany ponad tą kwotę
    > wyznacza zaprzestanie płacenia składek na ubezpieczenia rentowe i
    > emerytalne!!!

    Sam się zastanów jeśli jest górna granica, to czego???
    ... ano podstawy wymiaru.
    Jak tę granicę przekroczysz to nie musisz płacić ZUS-u.
    Czego jeszcze nie rozumiesz?

    -Alamo-

  • 5. Data: 2004-08-16 16:54:59
    Od: Tomek Niedbała <t...@g...pl>

    Użytkownik "-Alamo-" <grzegorz2000@nospam_wp.pl> napisał

> [...]
    > ... ano podstawy wymiaru.
    > Jak tę granicę przekroczysz to nie musisz płacić ZUS-u.

    Drogi -Alamo-

    Mieszasz pojęcia i masz pretensje, że ktoś chce ci poradzić !

    Przeczytaj sobie uważnie definicję "podstawy ubezpieczenia"
    np. dla Ubezpieczeń Społecznych (51):
    ...zadeklarowana kwota, nie niższa jednak niż 60% przeciętnego miesięcznego
    wynagrodzenia w poprzednim kwartale. Składka w nowej wysokości obowiązuje od
    trzeciego miesiąca następnego kwartału...

    Zwróć uwagę, że jest tu mowa o ZADEKLAROWANEJ KWOCIE, a nie ma ani słowa
    odniesienia do "dochodu", którego się czepiasz z uporem ....

    Oczywiście masz prawo deklarować kwotę odpowiadającą "dochodowi", ale nie
    oznacza to wcale, że "dochód" stanowi zawsze "podstawę ubezpieczenia".

    Tomek

  • 6. Data: 2004-08-16 18:26:23
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Tomek Niedbała" <t...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:cfqou4$1m1$1@korweta.task.gda.pl...
    > Oczywiście masz prawo deklarować kwotę odpowiadającą "dochodowi", ale nie
    > oznacza to wcale, że "dochód" stanowi zawsze "podstawę ubezpieczenia".

    Ale Alamo chyba pyta o przypadek bogacza, który chciałby płacić 46% od
    dochodu brutto, by w przyszłości spędzać emeryturę w luksusie, ale ZUS mu
    tego nie oferuje, ograniczając pobór składki i wypłatę przyszłej
    potencjalnej emerytury do około 2,5 krotnej "średniej krajowej" brutto:-(

  • 7. Data: 2004-08-16 18:30:38
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "SP9LWH" <s...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Ale Alamo chyba pyta o przypadek bogacza, który chciałby płacić 46% od
    > dochodu brutto, by w przyszłości spędzać emeryturę w luksusie, ale ZUS mu

    Rzeczywiscie, Alamo chyba pytal o przypadek takiego bogacza i jednoczesnie
    debila. Co zreszta nie jest niemozliwe przeciez.

    marekz

  • 8. Data: 2004-08-16 18:47:44
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@w...irc.pl> napisał w wiadomości
    > Rzeczywiscie, Alamo chyba pytal o przypadek takiego bogacza i jednoczesnie
    > debila. Co zreszta nie jest niemozliwe przeciez.

    Mam nadzieję, że tak źle z nim nie jest
    I np. Alamo jest księgową, która ma wyliczyć składkę za "prezesa", który
    właśnie przekroczył 30 średnich krajowych i nie trzeba już więcej słać
    emerytalnej składki do zbójeckiego(?) ZUS.

  • 9. Data: 2004-08-16 19:47:37
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 16 sie o godzinie 18:27, na pl.soc.prawo.podatki, -Alamo-
    napisał(a):

    > To, tak... ale tego co Ty napisałeś to ni cholery ;-)

    Widać że dalej nie rozumiesz.

    > Sam się zastanów jeśli jest górna granica, to czego???
    > ... ano podstawy wymiaru.
    > Jak tę granicę przekroczysz to nie musisz płacić ZUS-u.
    > Czego jeszcze nie rozumiesz?

    Po prostu przeczytaj posta SP9LWH - opisał dokładnie o co chodzi w
    ograniczeniu podstawy.
    Właśnie o to by ZUS nie musiał w _przyszłości_ płacić emerytury rzędu 50
    tysięcy takiemu osobnikowi który ni w ząb nie potrafi zrozumieć słowa
    "ograniczenie podstawy wymiaru składki"

    ...wnxv xenw gnpl greebelfpv...

    --
    ......... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 10. Data: 2004-08-16 22:13:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Aug 2004, Tomek Niedbała wrote:

> [...]
    >+ > ... ano podstawy wymiaru.
    >+ > Jak tę granicę przekroczysz to nie musisz płacić ZUS-u.
    [...]
    >+ Drogi -Alamo-
    >+
    >+ Mieszasz pojęcia i masz pretensje, że ktoś chce ci poradzić !

    Jesteś przekonany że ON miesza ?
    A co jeśli jego przychodem jest pensja (z umowy o pracę) ?
    Bo co do tego że wtedy mamy za mało danych a wróżek nie stosujemy
    - to się zgadza :]

    >+ Przeczytaj sobie uważnie definicję "podstawy ubezpieczenia"

    Ale ty cytujesz definicję *dla działalności gospodarczej*.
    Niniejsza grupa nie jest ograniczona do podatków (i parapodatków :>)
    płaconych "od działalności", choć miejscami to tak wygląda ;)

    >+ Zwróć uwagę, że jest tu mowa o ZADEKLAROWANEJ KWOCIE, a nie ma ani słowa
    >+ odniesienia do "dochodu", którego się czepiasz z uporem ....

    Nigdy nigdzie nie pracowałeś ? ... no to nie masz stosownego
    doświadczenia ;)

    >+ Oczywiście masz prawo deklarować kwotę odpowiadającą "dochodowi"

    Pisał "przychód", co prędzej sugeruje iż to coś "mniej gospodarczego"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)