  • 1. Data: 2005-04-28 10:19:39
    Temat: Od kiedy odliczac VAT za paliwo - od momentu zakupu czy od momentu przerejestrowania ?
    Od: "pst135" <a...@p...pl>

    Witam

    Kupilem auto ciezarowe (2os +1 tona :-)
    Od kiedy moge odliczac VAT z paliwa ?
    Samochod jest na numerach poprzedniej firmy, a przerejestrowac mam zamiara
    za dwa tygodnie.
    Z tego co wiem mam na to miesiac.
    Od momentu zakupu samochod jest moj, tak wiec sam nie wiem :-)

    Lub gdzie szukac informacji - dwa US - dwie rozne odpowiedzi - telefoniczne.

    Z gory dzieki

    PST135

  • 2. Data: 2005-04-28 13:58:37
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Od momentu zakupu samochod jest moj, tak wiec sam nie wiem :-)
    >
    > Lub gdzie szukac informacji - dwa US - dwie rozne odpowiedzi - telefoniczne.

    Jeżeli wydatki na paliwo do tego pojazdu są KUP to odliczasz od momentu
    wprowadzenia do EŚT.Przerejstrowanie nie decyduje o zaliczeniu do ŚT.Decydują:
    fakt przeniesienia własności,kompletność,sprawność itd. Idąc tym tropem -
    samochód np. bez ważnego przeglądu technicznego w dniu zakupu nie nadaje się
    do przyjęcia do EŚT.Koszty przeglądu,części ew naprawy zwiększają wartość ŚT.
    Przerejestrowanie to czynność ewidencyjna i w jakimś sensie potwierdzająca
    prawo do zbycia,nabycia i dane ewidencyjne podane na fakturze lub umowie.

    Pzdr-Kriss

  • 3. Data: 2005-04-28 19:57:08
    Od: "Kasia" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kriss" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > prawo do zbycia,nabycia i dane ewidencyjne podane na fakturze lub umowie.

    dz :-)

    To jest lepszy numer.

    Kupilem go za 3000 brutto, tak wiec nie wejdzie do ŚT tylko do WYPOS.
    Jak mysle to nic nie znienia ?

    PST135

  • 4. Data: 2005-05-02 22:29:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Apr 2005, Kasia wrote:

    >+ Użytkownik "Kriss" <k...@p...onet.pl> napisał
    >+ > > Kupilem auto ciezarowe (2os +1 tona :-)
    [...]
> [...]
    >+ To jest lepszy numer.
    >+
    >+ Kupilem go za 3000 brutto, tak wiec nie wejdzie do ŚT tylko do WYPOS.

    +++ rozporządzenie ds. KPiR ++++
    2. Ewidencją wyposażenia obejmuje się wyposażenie, którego wartość
    początkowa, w rozumieniu odrębnych przepisów, przekracza 1.500 zł.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ----

    Pojęcie WP jest zdefiniowane w ustawie :), dotyczy ST, zaś wyposażenie
    to m.in. (nie tylko !) ST do których nie stosuje się przepisów ST - jak
    widać za wyjątkiem tych ktore się stosuje :)
    IMO dobrze gadasz.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-05-03 17:32:52
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > to m.in. (nie tylko !) ST do których nie stosuje się przepisów ST - jak
    > widać za wyjątkiem tych ktore się stosuje :)

    Sugerowałbym jednak wpisanie do ŚT i zastosowanie amortyzacji jednokrotnej w
    miesiącu zakupu lub w miesiącu nastepnym. Wpis do wyposażenia OK , pod
    warunkiem,że okres użytkowania nie przekroczy 1 roku.Jeśli przekroczy z
    automatu WP staje się ŚT ze wszystkimi konsekwencjami w tym korektą KUP w
    dacie zakupu.
    Pzdr-Kriss
    IMO

  • 6. Data: 2005-05-03 19:20:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 May 2005, Kriss wrote:

    >+ > >+ To jest lepszy numer.
    >+ > >+
    >+ > >+ Kupilem go za 3000 brutto [...]
    >+ > +++ rozporządzenie ds. KPiR ++++
    >+ > 2. Ewidencją wyposażenia obejmuje się wyposażenie, którego wartość
    >+ > początkowa, w rozumieniu odrębnych przepisów, przekracza 1.500 zł.
    >+ >             ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >+ > ----
    [...]
> [...]
    >+ automatu WP staje się ŚT ze wszystkimi konsekwencjami w tym korektą KUP w

    Ekhm... przegapiłeś 5 lat od zmiany ustawy ;)
    Gdzieś tak od 2000 czy 2001 próg dopuszczalności niezaliczenia w ST
    (zresztą równy progowi amortyzacji jednorazowej !) wynosi 3500 zł...
    Poprzednio rzeczywiście próg wynosił 2500 zł :)
    Zakładam że nie sugerujesz iż młotek za 15 zł podlega wpisowi do EST :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-05-04 10:10:41
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Poprzednio rzeczywiście próg wynosił 2500 zł :)
    > Zakładam że nie sugerujesz iż młotek za 15 zł podlega wpisowi do EST :)

    Nie wiem do kogo pijesz ? Ja mówię o ktryterium czasowym a Ty zdaje się o
    kwotowym .Ponad to cyt"próg dopuszczalności niezaliczenia w ST "to jakiś
    nowopotwór językowo logiczny.W tym kontekście przeznaczenie młotka pozostawiam
    do rozważenia raczej w sensie użytkowym i celowym niż prawidłowości ewidencji
    księgowej i kwalifikacji kosztów.
    W razie wątpliwości rozważ kwestię młotka przy cenie zakupu 5000,00 pln i
    przewidywanym i faktycznym okresie użytkowania 9 miesięcy(sprzedaż jako
    używany).Może to rozjaśni Ci trochę subtelną różnicę i wskaże wady i zalety
    różnych możliwych rozwiązań.
    Pozdrawiam,Kriss

  • 8. Data: 2005-05-04 11:51:34
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl>

    In article <0...@n...onet.pl>,
    "Kriss" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie wiem do kogo pijesz ? Ja mówię o ktryterium czasowym a Ty zdaje się o
    > kwotowym.

    Pewnie pije do tych, którzy nie czytają postów, na które odpowiadają.
    Nadal podtrzymujesz, że samochód kupiony za 3000 zł (brutto) po roku "z
    automatu WP staje się ŚT ze wszystkimi konsekwencjami w tym korektą KUP
    w dacie zakupu"?

    > Ponad to cyt"próg dopuszczalności niezaliczenia w ST "to jakiś
    > nowopotwór językowo logiczny.

    Hm. Na Twoim miejscu darowałbym sobie takie komentarze, bo śmiesznie się
    robi.

> [...]
    > używany).Może to rozjaśni Ci trochę subtelną różnicę i wskaże wady i zalety

    W zamian proponuję rozważenie subtelnej różnicy pomiędzy słowami "może"
    i "musi".

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 9. Data: 2005-05-04 16:58:11
    Od: "kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Nadal podtrzymujesz, że samochód kupiony za 3000 zł (brutto) po roku "z
    > automatu WP staje się ŚT ze wszystkimi konsekwencjami w tym korektą KUP
    I owszem ,składnik majątku wpisany do WP po upływie roku staje się z automatu
    ST o ile oczywiście jest przez ustawę wymieniony jako możliwy do zaliczenia do
    ST.Obowiązują trzy warunki uznania czegoś za ST z czego jeden wymieniłem
    powyżej,dwa następne to cena nabycia i przewidywany okres użytkowania.
    Nie ma mam nadzieję wątpliwości co do tego,że omawiany zakup podlega wpisowi do
    którejś z ewidencji w dacie zakupu.Kryterium zaliczenia do ST jest spełnione
    poprzez;
    -dopuszczenie przez ustawę - środki transportu,
    -cenowe-powyżej 1500,00
    do dyskusji i decyzji zainteresowanego pozostaje okres użytkowania.
    Po upływie roku samochód podlega wykreśleniu z EWP - powodem będzie utrata
    statusu wyposażenia i nabycie statusu ST.
    Kwestie korekty KUP w tym jednostkowym przypadku oznaczają wyłacznie korektę
    techniczną zapisu (zmiana kwalifikacji kosztu)nie powoduje to zmiany wysokości
    KUP i naliczania odsetek.Ze względu na wartość -3000,00 i uprzednie zaliczenie
    do WP-operacja ta nie musi zostać odnotowana w EST w dacie utraty stausu
    wyposażenia przez samochód.Jest to jednak odstępstwo od zasady generalnej.
    Wpis do EST w dacie zakupu jest prostszym rozwiązaniem - ale jak ktoś chce pod
    górę to b.proszę.

    > Hm. Na Twoim miejscu darowałbym sobie takie komentarze, bo śmiesznie się
    > robi.
    Kwestia gustu.

    > W zamian proponuję rozważenie subtelnej różnicy pomiędzy słowami "może"
    > i "musi".

    Nie kumam bazy powyższego-ale nie muszę więc nie sil się na tłumaczenie.
    > Jarek
    > To tylko moje prywatne opinie.
    Jak i moje .
    Kriss

  • 10. Data: 2005-05-04 21:35:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 May 2005, kriss wrote:
    [...Jarkowi...]
> [...]
    >+ Po upływie roku samochód podlega wykreśleniu z EWP - powodem będzie utrata
    >+ statusu wyposażenia i nabycie statusu ST.

    Sprawdź sobie co popisałeś - *w przepisach* !
    I zapodaj te przepisy :)

    [...]
> [...]
    >+
    >+ Nie kumam bazy powyższego-ale nie muszę więc nie sil się na tłumaczenie.

    A jest wyjątkowo prosta: w obu zezwoleniach (na jednorazową amortyzację
    oraz na "uznanie wprost za KUP") ustawdawca napisał: "może".
    Podatnik *MOŻE*.
    Po naszemu: może sobie wybrać... z tego co może.

    ...to moja nie inaczej :)

    pozdrowienia, Gotfryd