  • 1. Data: 2007-08-30 10:30:11
    Temat: Odliczanie składki zdrowotnej z DG od podatku z umowy o pracę
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Chcę się upewnić - składkę zdrowotną płaconą z tytułu prowadzenia DG można
    odliczyć na koniec roku od podatku naliczonego W SUMIE z tytułu DG i umowy
    o pracę? Oczywiście z DG podatek wg skali, nie liniowy.

    Nigdy nie pracowałem na umowę o pracę, to znam tylko teorię, która mówi mi,
    że można. :)
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 2. Data: 2007-08-30 10:54:57
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Samotnik wrote:
    > Chcę się upewnić - składkę zdrowotną płaconą z tytułu prowadzenia DG
    > można odliczyć na koniec roku od podatku naliczonego W SUMIE z tytułu
    > DG i umowy o pracę? Oczywiście z DG podatek wg skali, nie liniowy.

    Można odliczyć. Nie musi być nawet dochodu z DG.

  • 3. Data: 2007-08-30 11:01:57
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 30.08.2007 cef <c...@i...pl> napisał/a:

    > Można odliczyć. Nie musi być nawet dochodu z DG.

    OK. Czy prowadzenie DG zmienia coś w kwestii tego, jak pracodawca
    odprowadza zaliczki na podatek? Pracodawca liczy normalnie wg skali,
    uwzględniając kwotę wolną? A co z dochodem z DG, przecież tam też
    uwzględniam kwotę wolną. To się oczywiście wszystko wyprostuje w
    rozliczeniu rocznym, ale to tak ma być?
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 4. Data: 2007-08-30 11:07:48
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 30-08-2007 o 13:01:57 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > uwzględniając kwotę wolną? A co z dochodem z DG, przecież tam też
    > uwzględniam kwotę wolną. To się oczywiście wszystko wyprostuje w

    To trzeba chyba złożyć oświadczenie pracodawcy, w updof powinno być
    zapisane

  • 5. Data: 2007-08-30 11:13:48
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 30.08.2007 t...@o...pl <t...@o...pl> napisał/a:

    > To trzeba chyba złożyć oświadczenie pracodawcy, w updof powinno być
    > zapisane

    Oświadczenie o czym?
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 6. Data: 2007-08-30 11:21:04
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 30-08-2007 o 13:13:48 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    napisał(a):

    > Oświadczenie o czym?

    Art. 32 ust 3 updof bodajże

  • 7. Data: 2007-08-30 11:25:25
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 30 Aug 2007 11:01:57 +0000 (UTC), Samotnik
    <s...@W...samotnik.art.pl> wrote:

    >odprowadza zaliczki na podatek? Pracodawca liczy normalnie wg skali,
    >uwzględniając kwotę wolną?
    IMHO pracodawca powinien dostac od Ciebie pismo z dniem rozpoczecia
    dz.g. ze ma nie naliczac kwoty wolnej.

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 8. Data: 2007-08-30 11:26:52
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 30.08.2007 WAM <n...@n...nopl.pl> napisał/a:
    > IMHO pracodawca powinien dostac od Ciebie pismo z dniem rozpoczecia
    > dz.g. ze ma nie naliczac kwoty wolnej.

    Jest odwrotnie - osoba się zatrudnia w trakcie prowadzenia DG
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 9. Data: 2007-08-30 11:31:57
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 30 Aug 2007 11:26:52 +0000, Samotnik napisał(a):

    > Jest odwrotnie - osoba się zatrudnia w trakcie prowadzenia DG

    No to nie składasz pracodawcy niczego co sie nazywa PIT-2 lub choćby
    trochę go przypomina :)

  • 10. Data: 2007-08-30 11:35:53
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 30 Aug 2007 11:26:52 +0000 (UTC), Samotnik
    <s...@W...samotnik.art.pl> wrote:

    >Jest odwrotnie - osoba się zatrudnia w trakcie prowadzenia DG
    Dostales do wypelnienia PIT-2? Oświadczenie dla celów wykorzystania
    kwoty wolnej od podatku - http://www.google.pl/search?q=pit-2

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl