  • 1. Data: 2014-07-29 11:54:12
    Temat: Odliczenie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Chciałbym odliczyc zakup telefonu.
    Problem w tym, ze zastanawiam się, czy opłaca mi się takowy zamówić
    bezposrednio w chinach.
    Pytanie, czy wtedy moge sobie odliczyc zapłaconą kwote w całosci od
    przychodu w pdof?
    Wiadomo, ze vatu nie ma, ale dochodówka?
    Czy dowodem zakupu moze byc tylko wydruk ze sklepu potwierdzenia
    zamówienia, zapłaty?

  • 2. Data: 2014-07-29 12:32:46
    Temat: Re: Odliczenie
    Od: "tomcio" <t...@p...xxx>

    wiadomości news:XnsA3797213FA7B0budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
> [...]
    > przychodu w pdof?
    > Wiadomo, ze vatu nie ma, ale dochodówka?
    > Czy dowodem zakupu moze byc tylko wydruk ze sklepu potwierdzenia

    O żesz kurwa jego mać... chyba śnie...

    a) zapytaj [swojej] księgowej,

    b) dowiedz się w U.S.

    c) poczytaj w internecie jakie dokumenty dopuszczają odpowiednie ustawy.

    d) zamów i poczekaj na kontrolę z US, wtedy inspektorzy cię uświadomią

    :D

  • 3. Data: 2014-07-29 12:39:26
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-07-29 11:54, Budzik wrote:
> [...]
    > Pytanie, czy wtedy moge sobie odliczyc zapłaconą kwote w całosci od
    > przychodu w pdof?
    > Wiadomo, ze vatu nie ma, ale dochodówka?

    Jeśli z danych adresowych będzie wynikało, że przesyłka jest "na firmę"
    to masz sporą szansę na to (a może nawet pewność), że przesyłka zostanie
    zatrzymana w urzędzie celnym.

    W takiej sytuacji nie dość, że Ci ją ovatują to jeszcze będziesz musiał
    wyprodukować - zapewne z pomocą agenta (co kosztuje "stówkę") - SAD.

    Już nie mówiąc zagrożeniu koniecznością pozyskania innych kwitów i/lub
    rejestracji w GIOŚ

    Tak więc IMHO nie warto sobie głowy zawracać dla jednego telefonu.

    Piotrek

  • 4. Data: 2014-07-29 17:17:11
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-07-29 11:54, Budzik pisze:
> [...]
    > bezposrednio w chinach.
    > Pytanie, czy wtedy moge sobie odliczyc zapłaconą kwote w całosci od

    To jakaś nowa ulga jest na telefon?
    Czy tylko na te z Chin?

  • 5. Data: 2014-07-29 17:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Piotrek p...@p...na.berdyczow.info ...

    > Jeśli z danych adresowych będzie wynikało, że przesyłka jest "na firmę"
    > to masz sporą szansę na to (a może nawet pewność), że przesyłka zostanie
    > zatrzymana w urzędzie celnym.

    Ale firma to Jak Kowalski...

    > W takiej sytuacji nie dość, że Ci ją ovatują to jeszcze będziesz musiał
    > wyprodukować - zapewne z pomocą agenta (co kosztuje "stówkę") - SAD.

    Rozumiem.

    > Już nie mówiąc zagrożeniu koniecznością pozyskania innych kwitów i/lub
    > rejestracji w GIOŚ

    Pewnie wtedy bym olał temat.

    > Tak więc IMHO nie warto sobie głowy zawracać dla jednego telefonu.

    Ok. To zapomnij o chinach.
    Chce cos kupic w DE. Bez faktury.
    Jak wtedy rozliczyc taki zakup - mozna?

  • 6. Data: 2014-07-29 17:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik tomcio t...@p...xxx ...

    > O żesz kurwa jego mać... chyba śnie...
    >
    > a) zapytaj [swojej] księgowej,

    Załóżmy że nie mam.
    Mogę Twoją zapytać?

    > b) dowiedz się w U.S.

    Dowiem się. Odpowiedż US plus odpowiedź grupy pozwoli mi wyciągnąć szersze
    wnioski. Ja się już w US dowiadywałem takich rzeczy, ze czesto konfrontuje
    odpowiedzi z grupą.
    Ale nie bronię ci wierzyc bezkrytycznie urzędom.
    Powodzenia.

    > c) poczytaj w internecie jakie dokumenty dopuszczają odpowiednie ustawy.

    Jestem w trakcie. Jedno nie przeszkadza drugiemu.

    > d) zamów i poczekaj na kontrolę z US, wtedy inspektorzy cię uświadomią

    Piekne. Głupie ale piekne.

    Swoja szosą skoro moje posty tak bardzo Ci przeszkadzają - może byłbyś
    łaskaw mnie splonkować i mi nie odpowiadac? Byłbym zobowiązany.

  • 7. Data: 2014-07-29 19:18:23
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > To jakaś nowa ulga jest na telefon?
    > Czy tylko na te z Chin?

    :)
    Bym wiedział, bym nie pytał :)

    Ale jak mam rozumieć hint zawarty w Twojej odpowiedzi?
    Zakupu telefonu nie można odliczyc nawet jak w Polsce kupiony na fakture
    vat?

  • 8. Data: 2014-07-29 19:34:26
    Od: <8...@2...193426.invalid> (Tom N)

    Budzik w
    >:

    > Użytkownik cef c...@i...pl ...

    [...]
    > Ale jak mam rozumieć hint zawarty w Twojej odpowiedzi?

    Dopiero w którejś z kolei wiadomości uściśliłeś, że "firma" -- a tak to
    pisałes o PDoF...

    Było pisać o KPiR ;P

    --
    'Tom N'

  • 9. Data: 2014-07-29 19:36:58
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-07-29 19:18, Budzik pisze:

    > Ale jak mam rozumieć hint zawarty w Twojej odpowiedzi?
    > Zakupu telefonu nie można odliczyc nawet jak w Polsce kupiony na fakture
    > vat?

    Takie delikatne inne rozumienie słowa "odliczyć"
    Słowo "odliczyć" w podatku dochodowym oznacza wg mnie
    trochę co innego. Odliczyć mogłeś internet, możesz jakieś darowizny,
    składki, wydatki na rehabilitację, nowe technologie itp

    A zakup telefonu to jest zwykły koszt uzyskania.
    Też odliczalne, ale w innym trybie.

  • 10. Data: 2014-07-29 20:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tom N <8...@2...193426.invalid> ...

    > [...]
    >
    > Dopiero w którejś z kolei wiadomości uściśliłeś, że "firma" -- a tak to
    > pisałes o PDoF...
    >
    > Było pisać o KPiR ;P

    Sorry.

    Oczywiście masz racje, ze chodzi o firme, kpir.