  • 1. Data: 2005-01-04 16:31:30
    Temat: Odliczenie dostępu do Internetu
    Od: "G" <s...@m...net.pl>

    Witam!

    Pytanie niejako z drugiej strony. Użytkownicy sieci mnie męczą o faktury, bo
    każdy chce w przyszłym roku odliczyć sobie dostęp do internetu od PITu. Moje
    pytanie jest takie - czy mogę użytkownikom wystawić fakture zbiorczą pod
    koniec bieżącego roku ? Jak na razie całe rozliczanie odbywa się na kasie
    fiskalnej i tak jest po prostu .. wygodnie... nie zabardzo uśmiecha mi się
    wystawiać i drukować ...dziesiąt faktur miesięcznie wiecej. A tak - na
    podstawie paragonów chciałbym wystawić im niejako fakture "zbiorczą" za cały
    rok. Czy tak można ?

  • 2. Data: 2005-01-04 18:16:55
    Temat: Re: Odliczenie dostępu do Internetu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Jan 2005, G wrote:
    [...]
> [...]
    >+ podstawie paragonów chciałbym wystawić im niejako fakture "zbiorczą" za cały

    Jakby ci tak się chciało pogooglać... była dyskusja "do kiedy VATowiec
    musi wystawić fakturę klientowi" :) Była chyba kilka razy :) (plus
    odzywki na .prawo, ale raczej bez dyskusji).
    Z tezą że MUSI do 3 miesięcy od sprzedaży - wg Ordynacji.
    A iż MOŻE - kiedy chce. Również później.
    Mnie przekonało :)
    Ale zeznaję iż przepisy jasne NIE SĄ.

    Przychodzi mi do głowy jeszcze jeden "myk" :)
    1.
    Kiedy powstaje obowiązek podatkowy przy fakturze telekomunikacyjnej ?
    2.
    Jak wiesz że jestem zwolennikiem tezy iż "na tym samym papierze"
    może być kilka dokumentów (f-ra+gwaracja+dowód wydania+kasa przyjęła
    na początek). Jest jakiś powód żeby NA TEJ SAMEJ KARTCE było KILKA
    (naście :)) faktur ? Tak "do końca roku a później się ew. skoryguje" ? ;)

    Oczywiście wyłazi inny problem: ani to faktury przedpłatowe, ani
    "za okres używania", no i jak z korektą... ech... :[

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-01-05 20:36:09
    Od: d2 <d...@e...le>

    a moze fakturke pro forma?
    [d2].

  • 4. Data: 2005-01-05 23:29:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Jan 2005, d2 wrote:

    > + a moze fakturke pro forma?

    Ale "proforma" to nie faktura :)
    A jemu do odliczenia faktura będzie potrzebna....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)