1. Data: 2005-03-02 12:00:57
Temat:Odliczenie kuchenki i okapu
Od:"funboy" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
czy okap podłączony do otworu wentylacyjnego można odliczyć w ramach
remontu?

druga sprawa to kuchenka: czy możemy kuchenkę potraktować jako część
instalacji gazowej i ją odliczyć ??? (jeżeli tak to tylko płyte gazową czy
elektryczny piekarnik (obie części stanowią komplet) także ??

dzięki

2. Data: 2005-03-02 13:06:23
Temat:Re: Odliczenie kuchenki i okapu
Od:"wiech" <wie#NOS_PAM#siek@su#NOS_PAM#pra.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "funboy" <f...@i...pl> napisał w wiadomości

> Witam
> czy okap podłączony do otworu wentylacyjnego można odliczyć w ramach
> remontu?

jak najbardziej mozna

> druga sprawa to kuchenka: czy możemy kuchenkę potraktować jako część
> instalacji gazowej i ją odliczyć ???

kuchenke mozna odliczyc, ale... patrz nizej

> jeżeli tak to tylko płyte gazową czy
> elektryczny piekarnik (obie części stanowią komplet) także ??

jesli kuchenka plyta gazowa jest samodzielna tzn. da sie podlaczyc bez
piekarnika, to nie mozna jej odliczac.

Nawiasem mowiac ciekawe jest rowniez to, ze jesli plyta z piekarnikiem nie
moga dzialac samodzielnie,
to VAT wynosi 7%, a jak moga dzialac oddzielnie to 22%

3. Data: 2005-03-02 13:43:11
Od:"funboy" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za wyjaśnienie,
chciałbym tylko się upewnić co do tej kuchenki:

będzie prawdopodobnie taka opcja: - oddzielna płyta gazowa + piekarnik
elektryczny (całość w zabudowie) ... ooo a właśnie samą szafkę (zabudowę
kuchenki też można?)

Użytkownik "wiech" <wie#NOS_PAM#siek@su#NOS_PAM#pra.com.pl> napisał w
wiadomości news:d04dk1$7gr$1@atlantis.news.tpi.pl...

4. Data: 2005-03-02 13:55:14
Od:"wiech" <wie#NOS_PAM#siek@su#NOS_PAM#pra.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki za wyjaśnienie,
> chciałbym tylko się upewnić co do tej kuchenki:
>
> będzie prawdopodobnie taka opcja: - oddzielna płyta gazowa + piekarnik
> elektryczny (całość w zabudowie)

to nie ma znaczenia czy to jest w jednej zabudowie czy nie, ale tak naprawde
to wazne jest
co pisze na fakturze (zwykle US raczej nie chodzi po domach, ale kontroluje
papiery), wiec
jesli na fakturze bedzie figurowala odzielna plyta gazowa to raczej beda
kwestionowac odliczenie.

> ... ooo a właśnie samą szafkę (zabudowę
> kuchenki też można?)

trudno powiedziec szafke pod zlew odliczyc mozna, ale czy takze szafke
(zabudowe) pod kuchenke?

5. Data: 2005-03-02 14:07:05
Od:"funboy" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Męczę Cię strasznie ale widzę, że problem masz "obcykany" :))
Z kuchenką już wiem.

To już chyba ostatnia wątpliwość: spotkałem się z interpretacją, że jeżeli
okap a dokładnie rura od okapu przechodzi przez szafkę, w którą jest
wbudowany okap to można i tę szafke jako stałą zabudowę odliczyć ?

co o tym sądzisz?

dzięki

Użytkownik "wiech" <wie#NOS_PAM#siek@su#NOS_PAM#pra.com.pl> napisał w
wiadomości news:d04gmp$qt7$1@nemesis.news.tpi.pl...

6. Data: 2005-03-03 11:29:14
Od:"LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wiech" <wie#NOS_PAM#siek@su#NOS_PAM#pra.com.pl> napisał w
wiadomości news:d04gmp$qt7$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "funboy" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
/.../
> trudno powiedziec szafke pod zlew odliczyc mozna, ale czy takze szafke
> (zabudowe) pod kuchenke?

Ogólnie sprawa się kręci wokół tego co jest trwałym elementem a co nie. Ja
miałem interpretację, że jeżeli robię zabudowę na zamówienie (pod wymiar) i
pod to dopasowuję szafki, okapy, kuchenki, piekarniki, lodówki itp., przy
czym po zmontowaniu całego tego ustrojstwa mam de facto jeden duży zestaw
kuchenny meblowo-sprzętowy, to całość można odliczać.

No bo jeśli wycinałem blat pod płytę, a potem ją w ten blat wklejałem klejem
montażowym, to jest to trwale zamocowany element większej całości i bez
rozwalenia całości nijak się tego nie rozbierze. I wydaje mi się, że można
iść w tę stronę, bo inaczej można by dowodzić, że każdą szafkę da się
rozebrać na luźne deski, a tym samym uznać, że nie ma prawa do odliczenia za
nią.

Co innego jak dokupuje się sprzęt "luzem", np. kupuję sobie zmywarkę i
stawiam na blacie ;-)

Ale pewnie co US to interpretacja :-(((

LM