  • 1. Data: 2005-03-02 12:00:57
    Temat: Odliczenie kuchenki i okapu
    Od: "funboy" <f...@i...pl>

    Witam
    czy okap podłączony do otworu wentylacyjnego można odliczyć w ramach
    remontu?

    druga sprawa to kuchenka: czy możemy kuchenkę potraktować jako część
    instalacji gazowej i ją odliczyć ??? (jeżeli tak to tylko płyte gazową czy
    elektryczny piekarnik (obie części stanowią komplet) także ??

    dzięki

  • 2. Data: 2005-03-02 13:06:23
    Temat: Re: Odliczenie kuchenki i okapu
    Od: "wiech" <wie#NOS_PAM#siek@su#NOS_PAM#pra.com.pl>

    Użytkownik "funboy" <f...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Witam
    > czy okap podłączony do otworu wentylacyjnego można odliczyć w ramach
    > remontu?

    jak najbardziej mozna

    > druga sprawa to kuchenka: czy możemy kuchenkę potraktować jako część
    > instalacji gazowej i ją odliczyć ???

    kuchenke mozna odliczyc, ale... patrz nizej

    > jeżeli tak to tylko płyte gazową czy
    > elektryczny piekarnik (obie części stanowią komplet) także ??

    jesli kuchenka plyta gazowa jest samodzielna tzn. da sie podlaczyc bez
    piekarnika, to nie mozna jej odliczac.

    Nawiasem mowiac ciekawe jest rowniez to, ze jesli plyta z piekarnikiem nie
    moga dzialac samodzielnie,
    to VAT wynosi 7%, a jak moga dzialac oddzielnie to 22%

  • 3. Data: 2005-03-02 13:43:11
    Od: "funboy" <f...@i...pl>

    Dzięki za wyjaśnienie,
    chciałbym tylko się upewnić co do tej kuchenki:

    będzie prawdopodobnie taka opcja: - oddzielna płyta gazowa + piekarnik
    elektryczny (całość w zabudowie) ... ooo a właśnie samą szafkę (zabudowę
    kuchenki też można?)

    Użytkownik "wiech" <wie#NOS_PAM#siek@su#NOS_PAM#pra.com.pl> napisał w
    wiadomości news:d04dk1$7gr$1@atlantis.news.tpi.pl...

  • 4. Data: 2005-03-02 13:55:14
    Od: "wiech" <wie#NOS_PAM#siek@su#NOS_PAM#pra.com.pl>

    > Dzięki za wyjaśnienie,
    > chciałbym tylko się upewnić co do tej kuchenki:
    >
    > będzie prawdopodobnie taka opcja: - oddzielna płyta gazowa + piekarnik
    > elektryczny (całość w zabudowie)

    to nie ma znaczenia czy to jest w jednej zabudowie czy nie, ale tak naprawde
    to wazne jest
    co pisze na fakturze (zwykle US raczej nie chodzi po domach, ale kontroluje
    papiery), wiec
    jesli na fakturze bedzie figurowala odzielna plyta gazowa to raczej beda
    kwestionowac odliczenie.

    > ... ooo a właśnie samą szafkę (zabudowę
    > kuchenki też można?)

    trudno powiedziec szafke pod zlew odliczyc mozna, ale czy takze szafke
    (zabudowe) pod kuchenke?

  • 5. Data: 2005-03-02 14:07:05
    Od: "funboy" <f...@i...pl>

    Męczę Cię strasznie ale widzę, że problem masz "obcykany" :))
    Z kuchenką już wiem.

    To już chyba ostatnia wątpliwość: spotkałem się z interpretacją, że jeżeli
    okap a dokładnie rura od okapu przechodzi przez szafkę, w którą jest
    wbudowany okap to można i tę szafke jako stałą zabudowę odliczyć ?

    co o tym sądzisz?

    dzięki

    Użytkownik "wiech" <wie#NOS_PAM#siek@su#NOS_PAM#pra.com.pl> napisał w
    wiadomości news:d04gmp$qt7$1@nemesis.news.tpi.pl...

  • 6. Data: 2005-03-03 11:29:14
    Od: "LM" <l...@g...pl>

    Użytkownik "wiech" <wie#NOS_PAM#siek@su#NOS_PAM#pra.com.pl> napisał w
    wiadomości news:d04gmp$qt7$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "funboy" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
    /.../
    > trudno powiedziec szafke pod zlew odliczyc mozna, ale czy takze szafke
    > (zabudowe) pod kuchenke?

    Ogólnie sprawa się kręci wokół tego co jest trwałym elementem a co nie. Ja
    miałem interpretację, że jeżeli robię zabudowę na zamówienie (pod wymiar) i
    pod to dopasowuję szafki, okapy, kuchenki, piekarniki, lodówki itp., przy
    czym po zmontowaniu całego tego ustrojstwa mam de facto jeden duży zestaw
    kuchenny meblowo-sprzętowy, to całość można odliczać.

    No bo jeśli wycinałem blat pod płytę, a potem ją w ten blat wklejałem klejem
    montażowym, to jest to trwale zamocowany element większej całości i bez
    rozwalenia całości nijak się tego nie rozbierze. I wydaje mi się, że można
    iść w tę stronę, bo inaczej można by dowodzić, że każdą szafkę da się
    rozebrać na luźne deski, a tym samym uznać, że nie ma prawa do odliczenia za
    nią.

    Co innego jak dokupuje się sprzęt "luzem", np. kupuję sobie zmywarkę i
    stawiam na blacie ;-)

    Ale pewnie co US to interpretacja :-(((

    LM