  • 1. Data: 2004-10-05 10:50:42
    Temat: Odsetki za zwloke....
    Od: "daber" <studiodab<wytnijto>@op.pl>

    Witam,
    Jest sobie Instytut Onkologii, wykonuje dla nich uslugi.(przetarg)
    Termin platosci faktory (2 mc) minol 2 tyg temu i nadal slysze "prosze
    czekac"...
    W umowie przetargowej nie ma nic o odsetkach karnych w przypadku nie
    wywiazania sie z terminu zaplaty faktury(przez zamawiajacego), ale jest
    paragraf dot. nie dostarczenia towaru (przez wykonujacego) w terminie -
    (0,1% wys. faktury za kazdy dzien zwloki)
    Jak mam sie zachowac, jak doliczyc odsetki do faktory, w jakiej wysokosci,
    itp.
    Prosze o porade.
    pzdr.
    dab

  • 2. Data: 2004-10-05 11:29:14
    Temat: Re: Odsetki za zwloke....
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 10/5/2004 12:50 PM, daber <studiodab wrote:
> [...]
    > (0,1% wys. faktury za kazdy dzien zwloki)
    > Jak mam sie zachowac, jak doliczyc odsetki do faktory, w jakiej wysokosci,

    Instytut jest jednostką budżetową - skoro nabywa cos w drodze przetargu,
    to musi miec na to środki (jeżeli ich nie ma to doprowadza dostawce do
    niekorzytnego rozporzadzenia mieniem). Środki mógł mieć,lecz przeznaczył
    na co innego - tak czy inaczej pachnie kryminałem.
    Mój znajomy w podobnej sytuacji poprosił o pokazanie mu karetek i zaczął
    interesować sie demontażem zainstalowanych w nich urządzeń, informując,
    że chce ocenić, czy mienie jest warte, by wskazac je komornikowi.
    Poskutkowało.

    PZdr: Catbert

  • 3. Data: 2004-10-05 12:08:57
    Od: "daber" <studiodab<wytnijto>@op.pl>

    > - tak czy inaczej pachnie kryminałem.

    Ładnie, pierwszza wieksza robota i pachnie kryminalem, ladnie....
    Polska to piekna kraj...
    Nadal nie wiem jakie srodki przedsiewziasc....

    dab

  • 4. Data: 2004-10-05 13:52:29
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 10/5/2004 2:08 PM, daber <studiodab wrote:

    > Ładnie, pierwszza wieksza robota i pachnie kryminalem, ladnie....
    > Polska to piekna kraj...
    > Nadal nie wiem jakie srodki przedsiewziasc....

    To im pachnie kryminałem, nie Tobie.
    Przy 60 dniach płatności to sie łapie na nową ustawę, nie pamietam
    niestety linka i odsetki należą się Tobie jak psu buda - co oczywiście
    "ich" nie zobowiązje do niczego, bo spór o zapłatę jest cywilistyczny,
    więc zawsze zapłata jest "sporna".

    Pzdr; Catbert

  • 5. Data: 2004-10-05 15:45:41
    Od: "daber" <studiodab<wytnijto>@op.pl>

    > To im pachnie kryminałem, nie Tobie.
    *** Mozesz to rozwinac?

    Ja rozumiem to tak, ze jeli przekraczaja termin zaplaty, to naleza mi
    sie odsetki ustawowe (chyba ze w umowie stanowi inaczej), tak wiec ponawiam
    pytanie:
    Jak mam zrobic to fizycznie? W jakiej formie?
    (bo watpie ze nalicza je sobie sami....)

    dab

  • 6. Data: 2004-10-05 15:53:51
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "daber @op.pl>" <studiodab<wytnijto> wrote in message
> [...]
    > pytanie:
    > Jak mam zrobic to fizycznie? W jakiej formie?
    > (bo watpie ze nalicza je sobie sami....)

    wystaw wezwanie do zapłaty z notą odsetkową, a odsetki policzysz sobie na
    jakimś kalkulatorze odsetek, np. www.gofin.pl (po prawej stronie na dole)

    Magdi

  • 7. Data: 2004-10-05 16:18:53
    Od: "daber" <studiodab<wytnijto>@op.pl>

    > wystaw wezwanie do zapłaty z notą odsetkową, a odsetki policzysz sobie na
    > jakimś kalkulatorze odsetek, np. www.gofin.pl (po prawej stronie na dole)
    >
    > Magdi

    Dzięki!

    Juz ja "im" dam!!