  • 1. Data: 2008-08-20 09:46:56
    Temat: Ogloszenia w Internecie - jaka dzialalnosc
    Od: "Marcin" <n...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam krotkie pytanie odnosnie najlepszej formy dzialalnosci gospodarczej. Mam
    na ukonczeniu maly serwis z ogloszeniami. Forma platnosci za taka usluge bedzie
    nastepujaca:
    1. Platnosc na konto.
    2. Platnosc za pomoca sms'a. Pewnie za posrednictwem jednej z firm ktore
    swiadcza takie uslugi.

    Jaka forma dzialalnosci bylaby najlepsza dla czegos takiego, jesli:
    a. Nie prognozuje duzych kosztow, w zasadzie tylko hosting.
    b. Nie zatrudniam jak na razie nikogo, pracuje sam, jestem juz gdzies
    zatrudniony na umowe o prace.
    c. Oczekuje minimum formalnosci oraz (NAJWAZNIEJSZE), jak najmniejsze pole
    manewru w kwestii interpretacji dla skarbowki, zus i innych (jestem
    informatykiem a nie prawnikiem).

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2008-08-20 10:03:20
    Temat: Re: Ogloszenia w Internecie - jaka dzialalnosc
    Od: r...@o...pl

    On 20 Sie, 11:46, "Marcin" <n...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam,
    >
    >   Mam krotkie pytanie odnosnie najlepszej formy dzialalnosci gospodarczej. Mam
    > na ukonczeniu maly serwis z ogloszeniami.

    To pewnie juz prowadzisz DG ;-) Ale cicho sza, nikt sie nie pokapuje.

    > c. Oczekuje minimum formalnosci oraz (NAJWAZNIEJSZE), jak najmniejsze pole
    > manewru w kwestii interpretacji dla skarbowki, zus i innych (jestem
    > informatykiem a nie prawnikiem).

    No to masz tylko DG do wyboru :)
    Z kosztow stalych masz, oprocz serwera, ZUS ~300 przez dwa lata, potem
    "zwaloryzowane" ~750.

    Szczegoly do dogadania z ksiegowym(uwaga! nie pierwszym lepszym tylko
    dobrym, najlepiej takim ktory wie co to serwer, i umie pojac co to
    adsense/adwords - inaczej bedzie wtopa przy pierwszej kontroli), bo
    duzo by pisac.
    No i niestety sam tez musisz conieco doczytac, tak jak my wszyscy(sam
    tez jestem tylko programmerem a musialem sie po przygodzie z pierwszym
    "ksiegowym" szybko doszkolic :) )

  • 3. Data: 2008-08-20 10:17:34
    Od: n...@p...onet.pl

    > To pewnie juz prowadzisz DG ;-) Ale cicho sza, nikt sie nie pokapuje.

    Nie mam. Nie wystartowalem jeszcze, pracuje na razie zupelnie prywatnie.

    > No to masz tylko DG do wyboru :)
    > Z kosztow stalych masz, oprocz serwera, ZUS ~300 przez dwa lata, potem
    > "zwaloryzowane" ~750.

    A cos bardziej "lekkiego" ? ZUS mnie chyba nie interesuje - nadal bede pracowal
    na etacie, tylko NFZ.

> [...]
    > No i niestety sam tez musisz conieco doczytac, tak jak my wszyscy(sam
    > tez jestem tylko programmerem a musialem sie po przygodzie z pierwszym

    No wlasnie jak to jest ? Szukalem w I i podobno nawet skarbowki nie wiedza pod
    co to zakwalifikowac. Najbardziej by mi odpowiadal jakis ryczalt, bez vatow i
    innych wynaturzen.

    Marcin

  • 4. Data: 2008-08-20 11:24:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > wiedza pod
    > co to zakwalifikowac. Najbardziej by mi odpowiadal jakis ryczalt, bez

    Bez sensu - nie opłaci się dla usług.
    W vat wchodzić nie musisz, ale już lepiej wziąć podatek liniowy.

  • 5. Data: 2008-08-20 12:32:45
    Od: r...@o...pl

    On 20 Sie, 12:17, n...@p...onet.pl wrote:

    > Nie mam. Nie wystartowalem jeszcze, pracuje na razie zupelnie prywatnie.

    Formalnie byc moze juz prowadzisz(niezarejestrowana) - Gotfryd kiedys
    dawal dobry przyklad biznesmena,
    ktory ma dwie fabryki, flote aut, 500 pracownikow ale nie sprzedal
    jeszcze nic
    - czy to oznacza ze nie prowadzi dzialalnosci :) ?
    Ale to taki offtop, szanse ze ktos sie skutecznie dowali sa na
    poziomie pewnie gdzies 0,0001%.

    > A cos bardziej "lekkiego" ? ZUS mnie chyba nie interesuje - nadal bede pracowal
    > na etacie, tylko NFZ.

    Ah racja, jesli faktycznie zarabiasz(niezaleznie od tego czy na etat
    czy na 1/16 etatu) minimalna place,
    to tylko zdrowotne, obecnie cos kolo 200zeta, z czego cos kolo 160-170
    odliczasz od podatku(rowniez tego z pracy
    jesli mnie pamiec nie myli, ale to i tak dopiero na zeznaniu rocznym
    sie odliczy).

    >   No wlasnie jak to jest ? Szukalem w I i podobno nawet skarbowki nie wiedza pod
    > co to zakwalifikowac. Najbardziej by mi odpowiadal jakis ryczalt, bez vatow i
    > innych wynaturzen.

    ZTCP stawka ryczaltu to 17% dla takich akcji, do tego w ryczalcie
    zawsze mnie przerazala karna
    stawka 75% dla zapomnianych przychodow :).
    Lepiej wziac standardowe KPiR, te kosztow na ta roznice 2% raczej
    zawsze uzbierasz, uciazliwosc prowadzenia
    dla takiehj skali dzialalnosci podobna. Do tego wskakujesz na
    rozliczenia kwartalne(nie wiem czy da sie od razu,
    trzeba by sprawdzic) i podatek dochodowy masz zalatwiony w najmniej
    uciazliwy sposob.

    Odnosnie VAT-u, to mozesz wystartowac jako zwolniony podmiotowo(i
    uwazac zeby nie wtopic i
    nie stac sie czynym podatnikiem nawet o tym nie wiedzac :) ).
    Bedziesz
    musial uwazac tez na kase fiskalna - limit 20k dla nowicjuszy.

  • 6. Data: 2008-08-20 12:34:55
    Od: r...@o...pl

    On 20 Sie, 13:24, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:

    > ale już lepiej wziąć podatek liniowy.

    Najlepiej to przeliczyc to samemu. Mi w tym roku nie oplacilo sie brac
    liniowego - wspolne rozliczenie z zona
    + kilka ulg w tym 1150 na dziecko i moge wyskoczyc grubo ponad prog
    30% oszczedzajac i tak na podatku
    w stosunku do liniowca(inna sprawa ze dopiero przy rozliczeniu
    rocznym).

  • 7. Data: 2008-08-20 12:40:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    >liniowego - wspolne rozliczenie z zona
    >+ kilka ulg w tym 1150 na dziecko i moge wyskoczyc grubo ponad prog

    Ale jak oprócz tego pracujesz na etat, i rozliczasz się normalnie, to chyba
    Ci to rybka?
    A liniowy masz tylko do działalności.

  • 8. Data: 2008-08-20 12:40:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

  • 9. Data: 2008-08-20 13:01:33
    Od: r...@o...pl

    On 20 Sie, 14:40, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
> [...]
    a1g2000hsb.googlegroups.com...

    > Ale jak oprócz tego pracujesz na etat, i rozliczasz się normalnie, to chyba

    Racja(przy zalozeniu ze nie korzysta sie z jakis intatnych odliczen
    dla ktorych nie starcza dochodu/podatku z pracy).

    Pamietam ze jak zaczynalem DG to sie sfrajerowalem, nie wzialem
    liniowca zeby miec 500zl kwoty pomniejszajacej podatek,
    a potem wpadlem w 30% zeby na koniec roku zahaczyc o 40% i pluc sobie
    w brode..

  • 10. Data: 2008-08-20 13:01:33
    Od: r...@o...pl