  • 1. Data: 2007-11-27 20:06:23
    Temat: Okazyjne udzielenie korepetycji
    Od: "Kokoro" <p...@n...india.com>

    Witam,

    Znajoma prosiła mnie abym udzielił komuś korepetycji z C++. Nie mam
    zarejestrowanej działalności gospodarczej i nie chcę zajmować się
    rozliczaniem podatków od pojedyńczego, w sumie małego przychodu, dlatego
    zastanawiam się, czy w tej sytuacji mogę przyjąć jakąś kwotę w ramach
    darowizny?

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 2. Data: 2007-11-27 20:12:36
    Temat: Re: Okazyjne udzielenie korepetycji
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 27-11-2007 o 21:06:23 Kokoro <p...@n...india.com> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Znajoma prosi?a mnie abym udzieli? komu? korepetycji z C++. Nie mam
    > zarejestrowanej dzia?alno?ci gospodarczej i nie chc? zajmowaae si?
    > rozliczaniem podatków od pojedy?czego, w sumie ma?ego przychodu, dlatego
    > zastanawiam si?, czy w tej sytuacji mog? przyj?ae jak?? kwot? w ramach
    > darowizny?

    Pytanie podstawowe - czy korepetytowany jest dzieckiem naczelnika US ?

  • 3. Data: 2007-11-27 20:30:31
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 27-11-2007 o 21:06:23 Kokoro <p...@n...india.com> napisał(a):

    > Pytanie podstawowe - czy korepetytowany jest dzieckiem naczelnika US ?

    Hehe - kiedys, gdy udzielalem jeszcze korepetycji bez DG, przychodzila do
    mnie zona Naczelnika mojego US :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2007-11-27 21:01:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Nov 2007, Kokoro wrote:

> [...]
    > rozliczaniem podatków od pojedyńczego, w sumie małego przychodu, dlatego
    > zastanawiam się, czy w tej sytuacji mogę przyjąć jakąś kwotę w ramach

    Wszystkie okolicznosci będą wskazywać że to NIE JEST DAROWIZNA,
    tylko zapłata za usługę.
    Prawdopodobnie 99,(9)% podatników takie czynności robi "na lewo" :>
    właśnie dlatego, że poziom komplikacji mamy jaki mamy (i zrobienie
    czegokolwiek "legalnie" powoduje 10% wysiłku na to coś i 90%
    na legalizację).

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-11-27 22:51:34
    Od: "ZedT" <z...@w...pl>

    polecam opisane tutaj rozwiązanie
    http://www.eplatnik.pl/forum/viewtopic.php?pid=122#p
    122

  • 6. Data: 2007-11-28 06:18:00
    Od: Janusz <j...@a...net.pl>

    On Tue, 27 Nov 2007 22:01:08 +0100, Gotfryd Smolik news wrote:
    > Prawdopodobnie 99,(9)% podatników takie czynności robi "na lewo" :>

    A tu sie przyczepie wrednie :P
    99,(9) = 100 tak nam kiedys udowadnial proferor od algebry bodajrze:)
    A to nie jest prawda, bo znam takich co maja na to DG:)

    --
    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 7. Data: 2007-11-28 08:27:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Nov 2007, Janusz wrote:

    > A tu sie przyczepie wrednie :P

    ...acz słusznie :)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-11-28 09:25:16
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Janusz" <j...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > 99,(9) = 100 tak nam kiedys udowadnial proferor od algebry bodajrze:)

    Szkoda, ze wiadomosci przekazane przez profesora od ortografii nie okazaly
    sie rownie trwale...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2007-11-28 09:34:58
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    ZedT napisał(a):
    > polecam opisane tutaj rozwiązanie
    > http://www.eplatnik.pl/forum/viewtopic.php?pid=122#p
    122

    cytat:

    "W ocenie kwalifikacji świadczonych usług należy ocenić całokształt z
    akcentem na ciągłość i zorganizowanie, a działalność która nie wykazuje
    jednej z tych cech nie będzie działalnością gospodarczą lecz
    działalnością wykonywaną osobiście."

    no więc raz udzielę takiej pomocy w nauce (synowi sąsiada), bez zamiaru
    jej kontynuowania, bez specjalnego zorganizowania. Czyli według tej
    strony, wykonam działalność osobiście. I aby być zgodnie z sumieniem i
    prawem w jaki sposób ma być odprowadzony od takiego dochodu podatek? Bo
    na tej stronie tego już zabrakło.

    andy_nek

  • 10. Data: 2007-11-28 20:45:12
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > strony, wykonam działalność osobiście. I aby być zgodnie z sumieniem i
    > prawem w jaki sposób ma być odprowadzony od takiego dochodu podatek? Bo

    Według zasad ogólnych, znaczy skali podatkowej.Wpisujesz w odpowiednią rubrykę
    PIT-u rocznego .Jeśli kwota dochodu jest niższa od kwoty wolnej - podatku nie
    zapłacisz , jeśli masz inne dochody opodatkowane pdof według zasad ogólnych -
    to ten dochód podwyższy twój podatek należny za dany rok.

    Pzdr--Kriss