1. Data: 2002-05-09 11:47:32
Temat:Opiekunka do dziecka - jaka umowa, podatek, ZUS ?
Od:m...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mam pytanie dot. umowy zawieranej z opiekunka do dziecka.
Wiem, ze tego typu umowy sa raczej 'niejawne', czyli bez 'papierka'.
Jednak gdybym chcial zawrzec ja legalnie czyli spisac, to jaka jest to
umowa, czy to jest umowa-zlecenie?
Jaki podatek i ZUS (czy trzeba?) od tego odprowadzic?
Dzieki serdeczne.

2. Data: 2002-05-09 20:17:06
Temat:Re: Opiekunka do dziecka - jaka umowa, podatek, ZUS ?
Od:"jacek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mozesz na zlecenie ,podatek 20% - koszty uzyskania 20%. placisz zus pelny
jesli osoba ta nie pracuje, lub tylko zdrowotne jesli osoba pracuje i
zarabia minimum najnizsza krajowa, jesli jest emerytka i nie pracuje na
umowe o prace (> najnizsza krajowa ) placisz pelny zus . musisz osobe
zglosic do Zus-u
inaczej gdyby osoba chcial otworzyc wlasna DG byloby dla ciebie najlepiej

jacek

3. Data: 2002-05-10 08:57:27
Od:m...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 9 May 2002 22:17:06 +0200, "jacek" <k...@p...onet.pl>
wrote:

>mozesz na zlecenie ,podatek 20% - koszty uzyskania 20%. placisz zus pelny
>[...]
>
>jacek

Dzieki serdeczne.

4. Data: 2002-05-10 09:11:57
Od:bromden <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

pytam z ciekawosci:
czy osoba fizyczna nie prowadzaca dg moze zatrudnic inna osobe na
umowe zlecenie (o dzielo)? czy zostaje wtedy platnikiem skladek zus
i musi co miesiac skladac pit-4 (i odprowadzac podatek) za
zatrudniona osobe?

5. Data: 2002-05-10 23:11:53
Od:"jacek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bromden" <b...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> umowe zlecenie (o dzielo)? czy zostaje wtedy platnikiem skladek zus
> i musi co miesiac skladac pit-4 (i odprowadzac podatek) za

dobre pytanie , z rozpedu nie wzialem pod uwage , ze osaoba kt. poszukuje
opiekunki do dziecka moze nie prowadzic dzialalnosci gospodarczej.

jacek

6. Data: 2002-05-11 08:15:32
Od:bromden <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> dobre pytanie , z rozpedu nie wzialem pod uwage , ze osaoba kt. poszukuje
> opiekunki do dziecka moze nie prowadzic dzialalnosci gospodarczej.

rozwazania calkowicie teoretyczne:
a nawet jakby prowadzila, to czy moglaby zatrudnic opiekunke do dziecka?
tj. czy us uznalby zwiazek takich kosztow z uzyskiwaniem przychodu?

chodzi mi o to, czy jest mozliwosc legalnego zatrudnienia (wynajecia)
opiekunki do dziecka wylaczajac przypadek, w ktorym opiekunka prowadzi
wlasna dg lub jest zatrudniona w firmie swiadczacej takie uslugi?