  • 1. Data: 2007-06-10 17:29:52
    Temat: Opłaty przy darowiznie nieruchomości
    Od: m...@g...com

    Witam
    Rodzice chcą na mnie i moją żonę (syn i synowa) przepisac dom w stanie
    surowym otwartym (wartość 90 tys zl). Pani notarjusz za przepisanie
    zaśpiewała takie koszty:

    1) Podatek 880zł
    bo według nich moja żona nie jest moją rodziną i za nią muszę zapłacic
    ten podatek. CZy mógł by ktoś potwierdzić ze tej opłaty nie da sie
    uniknąć.
    2) wniosek wieczystoksięgowy 200zł
    3)wypisy 100zł
    4)vat 320zł
    5)opłata sądowa 200zł
    6) taksa 1160zł z tego co się dowiedziałem to jest to stawka
    maksymalna jaką się da wyciągnąć

    Czy muszę ponięść koszty wszystkich powyższych opłat, czy jest mozłiwe
    zeby ich nie płacic albo zmiejszyć ich wartość.

    Dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2007-06-10 19:43:18
    Temat: Re: Opłaty przy darowiznie nieruchomości
    Od: "harv" <h...@g...com>

> [...]

    > Czy muszę ponięść koszty wszystkich powyższych opłat, czy jest mozłiwe
    > zeby ich nie płacic albo zmiejszyć ich wartość.

    Mozesz uniknac podatku, jesli rodzice zrobia darownizne tylko na Ciebie.
    Pozniej Ty ewnetualnie mozesz zrobic darowizne za zone (jednak znow
    pojawiaja sie koszty - ale bez podatku).

    Kosztow ktorych nie unikniesz to oplata sadowa (200), wypisy (ok 100 +vat),
    takse i wniosek wieczystoksiegowy mozesz negocjowac (jednak notariusze
    niechetnie opuszczaja bo to ich chleb w koncu).

    Pozdrawiam,
    harv