  • 1. Data: 2008-11-25 14:09:12
    Temat: Opowiesci dziwnej tresci na temat podatku Belki od lokat - prosze o zweryfikowanie
    Od: k...@o...pl

    Rozmawiałem wczoraj z dwoma agentami ING którzy agitowali mnie do zakupu
    polisy kapitałowej. Wyraziłem duży sceptycyzm co do sensowności
    takiego "oszczędzania" z uwagi na wysokie prowizje dla agentów.

    moje argumenty: wpłacam 100.000 prowizje i koszty obsługi np. 6.000zł
    a potem nawet jeśli nastąpi niby-wielki nieopodatkowany Belką "zysk",
    to ledwo ledwo odrobi różnicę kosztów obsługi przez firmę ubezpieczeniową

    mój wniosek: POLISA Z 6% KOSZTÓW I ZYSKIEM 11,70% DAJE TYLKO 5% KORZYŚCI
    CO ODPOWIADA LOKACIE 6,17% PO ODLICZENIU PODATKU BELKI albo 5% bez Belki.

    w odpowiedzi słyszę: ale podatek Belki. ja na to: mechanizm zaokrągleń,
    rozbijanie lokat na mniejsze, różne banki, lokaty nocne itd. itp.

    i tutaj w odpowiedzi prawdziwy HIT:

    rzekomo to NIE bank jako płatnik ale ja jako PODATNIK mam się rozliczać
    z podatku Belki na jakimś PIT-cie, a jak użyłem mechznizmu zaokrągleń (<=2,49)
    to musze dopłacić. A ponadto ma być wdrożony jakiś system inwigilacji przelewów
    który wyłapuje takich jak ja i generować raporty dla "izby skarbowej" (ROTFL)

    moim zdaniem, oba lwy coś bredzą. Mieszają mechanizm kontroli i ścigania
    dochodów z nieujawnionych źródeł ze sciąganiem Belki. Mylą komperencje
    policji skarbowej (UKS) z funkcjami Izby Skarbowej, itd.

    Interesuje mnie jednak, czy w tym steku bzdur nie ma jakiegoś echa informacji
    jakiś zmianach w sposobie poboru podatku Belki i korekcie mechanizmu zaokrągleń

  • 2. Data: 2008-11-25 14:17:11
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przelewów
    > który wyłapuje takich jak ja i generować raporty dla "izby skarbowej"

    rotfl, jakich to ludzie głupot nie naopowiadają dla paru złotych prowizji
    :-)

    Nie ma.

    marekz

  • 3. Data: 2008-11-25 14:22:50
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    k...@o...pl wrote:
> [...]
    > jakiś zmianach w sposobie poboru podatku Belki i korekcie mechanizmu zaokrągleń

    Podstawowa sprawa - podatek Belki wynika z ustawy - i tam jest okreslone
    kiedy i jak sie go placi.
    Jesli jestes osoba fizyczna to placenie podatku jest obowiazkiem banku -
    i to on odpowiada za jego prawidlowe odprowadzanie. I nie musisz nigdzie
    tego wskazywac i nigdzie tego rozliczac dodatkowo. Gorzej maja firmy - i
    moze z tym pomylilo sie "agentom".
    Masz racje co do jednego - lwy sie myla, ale oni pewnie to sami wiedza,
    tylko brakuje im argumentow, wiec kombinuja - wszystko aby zarobic.
    Chyba ze sa glupi i sami nie wiedza co mowia.
    --
    Regards,
    Maverick

  • 4. Data: 2008-11-25 14:35:05
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-25, Maverick <k...@N...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > i to on odpowiada za jego prawidlowe odprowadzanie. I nie musisz nigdzie
    > tego wskazywac i nigdzie tego rozliczac dodatkowo. Gorzej maja firmy - i

    Ja wKF: osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą nie jest osobą
    fizyczną?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2008-11-25 14:42:29
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Wojciech Bancer wrote:
    > On 2008-11-25, Maverick <k...@N...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ja wKF: osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą nie jest osobą
    > fizyczną?

    rzeczywiscie - nieprecyzyjnie sie wyrazilem. Chodzi o to, ze w przypadku
    firm bank nie rozlicza podatku Belki, juz nie mowiac o oddzieleniu
    dochodu prywatnego (np z odsetek) od dochodu firmy - pod wzgledem
    papierkologii oraz US. To jest jeden z problemow przy koncie wspolnym
    osobistym(prywatnym)+firmowym dla jednoosobowej dzialalnosci. Bank
    rozlicza podatek belki dla kont osobistych. Dla kont firmowych trzeba
    rozliczac samemu.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 6. Data: 2008-11-25 15:04:04
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-25, Maverick <k...@N...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > osobistym(prywatnym)+firmowym dla jednoosobowej dzialalnosci. Bank
    > rozlicza podatek belki dla kont osobistych. Dla kont firmowych trzeba

    Nie tak. Przychód z kont wykorzystywanych do DG jest uważany za przychód
    z owej DG i jako taki podlega opodatkowaniu na warunkach na jakich
    opodatkowany jest przedsiębiorca (różnych rodzajów jest trochę).

    Belkę "samodzielnie" się rozlicza na formularzu PIT-38 (nawet jak się
    jest osobą fizyczną) i dotyczy to tzw. niektórych zysków kapitałowych,
    że zacytuję:

    #v+
    Formularz ten powinni wybrać podatnicy, którzy uzyskują przychody z
    objęcia udziałów (akcji) w spółkach mających osobowość prawną albo
    wkładów w spółdzielniach, w zamian za wkład niepieniężny w innej postaci
    niż przedsiębiorstwo lub jego zorganizowana część, a także z odpłatnego
    zbycia:

    * papierów wartościowych (np. z obrotu giełdowego);
    * pożyczonych papierów wartościowych (tzw. sprzedaż krótka);
    * pochodnych instrumentów finansowych oraz realizacji praw
    z nich wynikających;
    * udziałów w spółkach mających osobowość prawną.
    #v-

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2008-11-25 17:06:47
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 25 Nov 2008 15:09:12 +0100, k...@o...pl wrote:

> [...]
    >który wyłapuje takich jak ja i generować raporty dla "izby skarbowej" (ROTFL)

    Poproś o podanie tego na piśmie.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 8. Data: 2008-11-25 17:37:05
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 25-11-2008 o 18:06:47 Adam Płaszczyca
    <t...@o...spamnie.org.pl> napisał(a):

    > ___________/ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/

    Masz stronę, warsztat, cennik, ofertę, wykonujesz konkretne usługi
    - jak dla mnie klasyczna DG.

    A ponieważ masz materiały i towary handlowe, to nieprowadzenie KPiR
    będzie pewnie kiedyś bolesne, nawet po ujawnieniu przychodów.

    Do tego nagrywanie płyt CD-R które nabywasz we własnym zakresie
    obliguje do kasy fiskalnej od pierwszego grosza sprzedaży.

    Nie mówię już o kwestiach związanych z ochroną środowiska,
    bo zapewne te chemikalia które stosujesz stanowią odpady niebezpieczne.

    Więc się chłopie rejestruj póki możesz, jesli masz etat i zarabiasz
    > = płaca minimalna, to ZUS nie będzie straszny. W zasadzie tylko kasa
    > fiskalna
    zaboli, ale od grudnia refundują zdaje się do 90% kosztu - no chyba że już
    sprzedałeś jakigoś CD-R, wtedy masz pozamiatane od tej strony.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 9. Data: 2008-11-25 20:29:56
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 25 Nov 2008 18:37:05 +0100, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    >Masz stronę, warsztat, cennik, ofertę, wykonujesz konkretne usługi
    >- jak dla mnie klasyczna DG.

    Jak dla Ciebie.

    >A ponieważ masz materiały i towary handlowe, to nieprowadzenie KPiR
    >będzie pewnie kiedyś bolesne, nawet po ujawnieniu przychodów.

    Mhm, mam. Dobrze wiedzieć.

    >Do tego nagrywanie płyt CD-R które nabywasz we własnym zakresie
    >obliguje do kasy fiskalnej od pierwszego grosza sprzedaży.

    Aha. Też dobrze wiedzieć. A jak nagrywam na nie swoje sdjęcia, to
    także?

    >Nie mówię już o kwestiach związanych z ochroną środowiska,
    >bo zapewne te chemikalia które stosujesz stanowią odpady niebezpieczne.

    Na pewno. I w ogóle to skandal, że je sprzedają :D

    >zaboli, ale od grudnia refundują zdaje się do 90% kosztu - no chyba że już
    >sprzedałeś jakigoś CD-R, wtedy masz pozamiatane od tej strony.

    Dobrze znac Twoją opinię :D
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 10. Data: 2008-11-25 21:22:06
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 25-11-2008 o 21:29:56 Adam Płaszczyca
    <t...@o...spamnie.org.pl> napisał(a):

    > Jak dla Ciebie.

    Zgadza się - widzę tutaj i zorganizowanie (stronka, umowa itd)
    jak i ciągłość(zauważ że sklep do którego przychodzi jeden klient
    w miesiącu nie traci przymiotu bycia działalnością gospodarczą)

    > Aha. Też dobrze wiedzieć. A jak nagrywam na nie swoje sdjęcia, to
    > także?

    Nie ma znaczenia - wszystkie nagrane nośniki CD podpadają.

    > Na pewno. I w ogóle to skandal, że je sprzedają :D

    Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w
    sprawie katalogu odpadów (Dz. U. Nr 112 poz. 1206), Odczynniki
    fotograficzne (kod 20 01 17*) to są
    odpady niebezpieczne - więc powinieneś być zarejestrowany u starosty
    powiatu
    lub prezydenta miasta na prawach powiatu oraz powinieneś te odpady oddawać
    do utylizacji firmie z uprawnieniami do ich odbioru (zerknij do ustawy o
    odpadach).

    Oczywiście to przy założeniu że prowadzisz DG. Jeśli nie prowadzisz,
    to to będą odpady komunalne i tyle. Zonk w tym, że jeśli jednak prowadzisz,
    to nie dość że łupnie cie skarbówka i zus, to jeszcze inspecja ochrony
    środowiska
    zaatakuje :-)

    > Dobrze znac Twoją opinię :D

    Cieszę się że mogę się czasami przydać.