  • 1. Data: 2015-03-03 00:59:15
    Temat: PIT
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    czy jest tu Ktoś kto za studencką opłatę wypełnił by mi PIT?
    kilka źródeł niestety...

  • 2. Data: 2015-03-04 23:44:13
    Temat: Re: PIT
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Ministerstwo Propagandy wrote:
    > czy jest tu Ktoś kto za studencką opłatę wypełnił by mi PIT?

    i zapłacił 50 tyś kary ?

    Niesetety nie ma.

    > kilka źródeł niestety...

    http://pity.pl/

    samemu, do roboty.

  • 3. Data: 2015-03-06 06:24:49
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 04.03.2015 o 23:44, witek pisze:

    > i zapłacił 50 tyś kary ?

    A za co ta kara?

  • 4. Data: 2015-03-06 17:13:06
    Od: <8...@3...171307.invalid> (Tom N)

    Przemysław Adam Śmiejek w

    > A za co ta kara?
    <cite>
    Uznano również, że deregulacji poddane zostaną czynności doradztwa
    podatkowego polegające na udzielaniu podatnikom, płatnikom i inkasentom, na
    ich zlecenie lub na ich rzecz, porad, opinii i wyjaśnień z zakresu ich
    obowiązków podatkowych i celnych oraz w sprawach egzekucji administracyjnej
    związanej z tymi obowiązkami, gdyż są to czynności związane z ww. grupami
    czynności, tj. prowadzeniem ksiąg podatkowych oraz sporządzaniem zeznań i
    deklaracji podatkowych. Jednocześnie zastrzeżone dla podmiotów uprawnionych
    (doradców podatkowych, radców prawnych i adwokatów) pozostanie wykonywanie
    pozostałych czynności doradztwa podatkowego, tj. reprezentowanie podatników,
    płatników i inkasentów w postępowaniu przed organami administracji
    publicznej i w zakresie sądowej kontroli decyzji, postanowień i innych aktów
    administracyjnych. W konsekwencji sankcją karną w postaci grzywny do 50 000
    zł zagrożone będzie zawodowe wykonywanie bez uprawnień jedynie czynności
    wymienionych w art. 2 ust. 1 pkt 4 ustawy, polegających na ww.
    reprezentacji, a także nieuprawnione posługiwanie się tytułem doradcy
    podatkowego.

    http://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/InterpelacjaTresc.x
    sp?key=0805EE9D
    </cite>

    ale nie zauważył:

    <cite>

    Sporządzanie, w imieniu i na rzecz podatników, płatników i inkasentów,
    zeznań i deklaracji podatkowych lub udzielanie im pomocy w tym zakresie

    Przed 10.08.2014

    - tytuł doradcy podatkowego*, biegłego rewidenta bądź certyfikat
    księgowy

    - ubezpieczenie OC

    Od 10.08.2014

    - ubezpieczenie OC (obowiązkowe tylko dla doradcy podatkowego niewymagane
    w przypadku innych przedsiębiorców)

    http://www.skwp.poznan.pl/aktualnosci/deregulacja-us
    lugowego-prowadzenia-ksiag-rachunkowych-i-podatkowyc
    h-66
    </cite>

    --
    'Tom N'

  • 5. Data: 2015-03-06 19:41:34
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 06.03.2015 o 17:13, (Tom N) pisze:
    > Przemysław Adam Śmiejek w

    [ciach wyjaśnienia]

    Czyli jednak żadna kara nie się nie należy, prawda?

  • 6. Data: 2015-03-08 03:21:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > A za co ta kara?

    za doradztwo podatkowe bez licencji.

  • 7. Data: 2015-03-08 08:31:09
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 08.03.2015 o 03:21, witek pisze:
    > za doradztwo podatkowe bez licencji.

    Kiedy ta licencja nie jest wymagana. Każdy może prowadzić działalność
    księgową usługową. Skoro mogę prowadzić biuro rachunkowe i PKPiR i inne
    rzeczy dla ludzi, to chyba mogę i przygotowywać rozliczenia podatkowe,
    prawdaż?

  • 8. Data: 2015-03-08 13:04:35
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-03-08, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    [...]

    > za doradztwo podatkowe bez licencji.

    A nie zderegulowali tego już przypadkiem?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2015-03-08 17:44:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06-03-15 o 19:41, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Czyli jednak żadna kara nie się nie należy, prawda?

    Niepokojące jest, ze w ustawie o doradztwie podatkowym tego nie
    zmieniono. Sprawdzałem w piątek w LEX-ie. Byłbym w tej sprawie ostrożny.

  • 10. Data: 2015-03-08 18:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer p...@p...pl ...

    > A nie zderegulowali tego już przypadkiem?

    Ostatnio przez przypadek właczyłem radio maryja - coś niesamowitego na jaki
    super pomysł wpadł ojciec syrektor.
    Do radia zgłaszają się osoby ktore innym starszym osobom wypełnia pita w
    zamian za to ze 1% oddadza na fundacje ojca dyrektora.
    Maja dyzury, siedza gdzies w salkach przykoscielnych albo pomagaja
    telefonicznie.
    Cudowne w swej prostocie!