  • 1. Data: 2006-04-25 08:10:00
    Temat: PIT 11 i PIT 8B oryginał czy kopia ?
    Od: "Rezydent" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Pytanko, podatnik/pracownik powinien dostać od płatnika oryginał czy kopię
    PIT-8B/PIT-11 ?

    --
    Rezydent

  • 2. Data: 2006-04-25 14:40:03
    Temat: Re: PIT 11 i PIT 8B oryginał czy kopia ?
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Rezydent" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > Pytanko, podatnik/pracownik powinien dostać od płatnika oryginał czy kopię
> [...]
    http://www.gazeta.pl/usenet/
    Kopię. Orginał do US.

  • 3. Data: 2006-04-25 19:01:59
    Temat: Re: PIT 11 i PIT 8B orygina? czy kopia ?
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Majkaa napisał:

    > Kopię. Orginał do US.

    Podstawa prawna?

    pzdr

    Tomek

    Poznaj Stefana! Zmien komunikator! >>> http://link.interia.pl/f1924

  • 4. Data: 2006-04-26 12:02:47
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Tomasz Staszewski napisał(a):

    > Podstawa prawna?

    "Oryginał" deklaracji to jest egzemplarz z oryginalnym podpisem.
    Oryginałów każdego dokumentu może być więc więcej niż jeden, chyba że
    inne przepisy tego zabraniają - np. przepisy o fakturach VAT.

    Deklaracja do US musi być podpisana - ksero podpisu sie nie liczy jako
    podpis. Każdy podpisany egzemplarz można nazwać "oryginałem".

    Tyle że w tym przypadku ustawa nie mówi oryginał/kopia.
    US chce podpisany egzemplarz.

    Wszystko ponadto to dzielenie włosa na czworo.

    Maddy

    ps. kto przestawił kodowanie na UTF w tym wątku? Przyznac się.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2006-04-26 22:28:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Apr 2006, Maddy wrote:

    > "Oryginał" deklaracji to jest egzemplarz z oryginalnym podpisem.
    > Oryginałów każdego dokumentu może być więc więcej niż jeden

    No to chyba słusznie pytał o podstawę prawną dawania kopii? ;)

    > US chce podpisany egzemplarz.

    A ustawa daje pracownikowi takie samo prawo jak USowi.
    Ba, wymienia go na pierwszym miejscu ;), przykładowo:
    "przekazuje podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu".

    > Wszystko ponadto to dzielenie włosa na czworo.

    No ale w tym świetle pytanie o podstawę prawną dawania pracownikowi
    'kopii' jest jak najbardziej uzasadnione. Jak pracownik ma "w razie
    gdyby" udowodnić ze to co ma to deklaracja, skoro na niej nie ma
    podpisu?

    > ps. kto przestawił kodowanie na UTF w tym wątku? Przyznac się.

    Tu mnie jeszcze nie było! ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2006-04-27 04:29:47
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Maddy napisał:

    > "Oryginał" deklaracji to jest egzemplarz z oryginalnym podpisem.
    > Oryginałów każdego dokumentu może być więc więcej niż jeden, chyba że
    > inne przepisy tego zabraniają - np. przepisy o fakturach VAT.

    [...]

    Maddy, Ty jednak masz świętą cierpliwość:-) Mi się takiego wywodu nie
    chciało pisać i dlatego tylko prowokacyjnie zapytałem przedmówcę o
    podstawę jego jakże światłych wywodów czekając aż sam się zaplącze
    odpowiadając. A tu proszę, Maddy wpadła i wszystko, kawa na ławę...

    pozdrawiam serdecznie

  • 7. Data: 2006-04-28 08:19:39
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]
    > podstawę jego jakże światłych wywodów czekając aż sam się zaplącze
    > odpowiadając. A tu proszę, Maddy wpadła i wszystko, kawa na ławę...

    Dawno mnie tu nie było i wróciłam z nowym, swieżutkim zapasem cierpliwości.
    Ale on nie jest niewyczerpany, mogę zacząć kąsać znowu (kto pamieta ten
    wie co to strach ;) )

    Maddy passive-aggressive ;)

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl