1. Data: 2006-04-25 08:10:00
Temat:PIT 11 i PIT 8B oryginał czy kopia ?
Od:"Rezydent" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytanko, podatnik/pracownik powinien dostać od płatnika oryginał czy kopię
PIT-8B/PIT-11 ?

--
Rezydent

2. Data: 2006-04-25 14:40:03
Temat:Re: PIT 11 i PIT 8B oryginał czy kopia ?
Od:"Majkaa" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rezydent" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> Pytanko, podatnik/pracownik powinien dostać od płatnika oryginał czy kopię
> PIT-8B/PIT-11 ?
>
> --
> Rezydent

http://www.gazeta.pl/usenet/
Kopię. Orginał do US.

3. Data: 2006-04-25 19:01:59
Temat:Re: PIT 11 i PIT 8B orygina? czy kopia ?
Od:t...@p...fm (Tomasz Staszewski) szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Majkaa napisał:

> Kopię. Orginał do US.

Podstawa prawna?

pzdr

Tomek

Poznaj Stefana! Zmien komunikator! >>> http://link.interia.pl/f1924

4. Data: 2006-04-26 12:02:47
Od:Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Staszewski napisał(a):

> Podstawa prawna?

"Oryginał" deklaracji to jest egzemplarz z oryginalnym podpisem.
Oryginałów każdego dokumentu może być więc więcej niż jeden, chyba że
inne przepisy tego zabraniają - np. przepisy o fakturach VAT.

Deklaracja do US musi być podpisana - ksero podpisu sie nie liczy jako
podpis. Każdy podpisany egzemplarz można nazwać "oryginałem".

Tyle że w tym przypadku ustawa nie mówi oryginał/kopia.
US chce podpisany egzemplarz.

Wszystko ponadto to dzielenie włosa na czworo.

Maddy

ps. kto przestawił kodowanie na UTF w tym wątku? Przyznac się.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID m...@e...com.pl
GG: 5303813

5. Data: 2006-04-26 22:28:08
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 26 Apr 2006, Maddy wrote:

> "Oryginał" deklaracji to jest egzemplarz z oryginalnym podpisem.
> Oryginałów każdego dokumentu może być więc więcej niż jeden

No to chyba słusznie pytał o podstawę prawną dawania kopii? ;)

> US chce podpisany egzemplarz.

A ustawa daje pracownikowi takie samo prawo jak USowi.
Ba, wymienia go na pierwszym miejscu ;), przykładowo:
"przekazuje podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu".

> Wszystko ponadto to dzielenie włosa na czworo.

No ale w tym świetle pytanie o podstawę prawną dawania pracownikowi
'kopii' jest jak najbardziej uzasadnione. Jak pracownik ma "w razie
gdyby" udowodnić ze to co ma to deklaracja, skoro na niej nie ma
podpisu?

> ps. kto przestawił kodowanie na UTF w tym wątku? Przyznac się.

Tu mnie jeszcze nie było! ;)

--
pozdrowienia, Gotfryd
(KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

6. Data: 2006-04-27 04:29:47
Od:t...@p...fm (Tomasz Staszewski) szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maddy napisał:

> "Oryginał" deklaracji to jest egzemplarz z oryginalnym podpisem.
> Oryginałów każdego dokumentu może być więc więcej niż jeden, chyba że
> inne przepisy tego zabraniają - np. przepisy o fakturach VAT.

[...]

Maddy, Ty jednak masz świętą cierpliwość:-) Mi się takiego wywodu nie
chciało pisać i dlatego tylko prowokacyjnie zapytałem przedmówcę o
podstawę jego jakże światłych wywodów czekając aż sam się zaplącze
odpowiadając. A tu proszę, Maddy wpadła i wszystko, kawa na ławę...

pozdrawiam serdecznie

7. Data: 2006-04-28 08:19:39
Od:Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podstawę jego jakże światłych wywodów czekając aż sam się zaplącze
> odpowiadając. A tu proszę, Maddy wpadła i wszystko, kawa na ławę...

Dawno mnie tu nie było i wróciłam z nowym, swieżutkim zapasem cierpliwości.
Ale on nie jest niewyczerpany, mogę zacząć kąsać znowu (kto pamieta ten
wie co to strach ;) )

Maddy passive-aggressive ;)

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID m...@e...com.pl