  • 1. Data: 2008-03-03 15:26:08
    Temat: PIT-11 i Przychody z osobiscie wyk. dzialalnosci...
    Od: Tomek Toczyski <g...@k...org.pl>

    Dostałem PIT-11 od firmy, z którą w 2007 roku zawierałem umowy o
    dzieło/zlecenie i nie tylko.

    Na drugiej stronie tego PIT-u są wymienione moje dochody i kwoty
    odprowadzonych podatków.

    W wierszu nr 10 "Prawa autorskie..." odprowadzona przez firmę zaliczka na
    podatek (rubryka 73) jest równa 19% mojego dochodu w tym wierszu, więc
    mnie to nie dziwi.

    Natomiast nie mogę zrozumieć wiersza nr.6 "Przychody z osobiście
    wykonywanej działalności ... w tym z umowy zlecenia i o dzieło"
    Tam odprowadzona zaliczka na podatek (rubryka 57) jest równa jedynie 7.5%
    (w przybliżeniu) mojego dochodu w tym wierszu.

    Z czego wynika to 7.5% czy te dochody są jakoś inaczej opodatkowane?

    Nie jest to raczej błąd w moim PIT-cie, bo dostałem też analogiczny PIT-11
    z innej firmy i tam też jest analogiczna sytuacja.

    Będę wdzięczny za odpowiedź.

    -tt.

  • 2. Data: 2008-03-03 15:49:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomek Toczyski wrote:
> [...]
    >
    > Nie jest to raczej błąd w moim PIT-cie, bo dostałem też analogiczny
    > PIT-11 z innej firmy i tam też jest analogiczna sytuacja.

    bo podatek płaci sie od brutto minus koszty, a ty próbujesz policzyć
    procent od samego brutto.
    cześć umów poszło z 50% kosztami i dlatego podatek byli liczony tylko
    od połowy kwoty.

  • 3. Data: 2008-03-03 16:00:18
    Od: Tomek Toczyski <g...@k...org.pl>

    witek:

    > bo podatek płaci sie od brutto minus koszty, a ty próbujesz policzyć
    > procent od samego brutto.

    Chyba jednak nie masz racji - bo ja mam dokładnie tak:

    Rubryka 54 (Przychód) : 10765,90
    Rubryka 55 (Koszty uzysk.) : 1792,44
    Rubryka 56 (Dochód) : 8973,46
    Rubryka 57 (Zaliczka pobr.): 668

    I cały czas szukam odpowiedzi, skąd się wzięła kwota w rubrycze 57.

    -tt.

  • 4. Data: 2008-03-03 16:04:44
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 03-03-2008 o 17:00:18 Tomek Toczyski <g...@k...org.pl> napisał(a):

> [...]
    > Rubryka 56 (Dochód) : 8973,46 Rubryka 57 (Zaliczka pobr.): 668
    >
    > I cały czas szukam odpowiedzi, skąd się wzięła kwota w rubrycze 57.

    A ZUS-u tu nie ma?

    pozdr,
    tommyz

  • 5. Data: 2008-03-03 16:06:43
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Tomek Toczyski pisze:
> [...]
    > Rubryka 56 (Dochód) : 8973,46 Rubryka 57 (Zaliczka pobr.): 668
    >
    > I cały czas szukam odpowiedzi, skąd się wzięła kwota w rubrycze 57.

    A jakieś ubezpieczenie zdrowotne, gdzieś tam dalej jest wymienione?
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 6. Data: 2008-03-03 16:15:29
    Od: Tomek Toczyski <g...@k...org.pl>

    > A ZUS-u tu nie ma?

    Aaaaa, rzeczywiście! Już mi się wszystko zgadza co do złotówki.
    Dzięki!

    -tt.

  • 7. Data: 2008-03-03 16:16:23
    Od: Tomek Toczyski <g...@k...org.pl>