    From: "Pietruszka" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: PIT-11 - zaliczka pobrana
    Date: Wed, 2 Feb 2005 22:08:25 +0100

    Witam wszystkich.

    Mam taką sytuację:
    Pracuję od 01.10.2004 w pewnej firmie.
    Przy wypłacaniu poborów podpisywałam tylko listę,
    nigdy nie dostałam od pracodawcy dokładnego rozliczenia, ile na co zostało
    mi potrącone.
    Teraz otrzymałam PIT-11, w którym mój dochód za 3 miesiące zeszłego roku to
    2 400,
    a zaliczka pobrana przez płatnika to 35,40.
    Czy pracodawca mógł sam zwiększyć kwotę wolną od podatku i jej ne
    odprowadzać?
    Wg mnie zaliczkę podatku powinien wyliczyć tak:
    19%*(dochód miesięczny) - 44,17

    Czyli przy moich dochodach = 800:
    19%*800-44,17=107,83

    Czy mam rację, że pracodawca powinien odprowadzić od kwoty 2400
    323,49 zł zaliczki na podatek, a nie 35,40?

    Proszę, powiedzcie jak powinno być, bo trochę się w tym gubię.

    Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    Gosiaczek