1. Data: 2005-02-02 21:08:25
Temat:PIT-11 - zaliczka pobrana
Od:"Pietruszka" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich.

Mam taką sytuację:
Pracuję od 01.10.2004 w pewnej firmie.
Przy wypłacaniu poborów podpisywałam tylko listę,
nigdy nie dostałam od pracodawcy dokładnego rozliczenia, ile na co zostało
mi potrącone.
Teraz otrzymałam PIT-11, w którym mój dochód za 3 miesiące zeszłego roku to
2 400,
a zaliczka pobrana przez płatnika to 35,40.
Czy pracodawca mógł sam zwiększyć kwotę wolną od podatku i jej ne
odprowadzać?
Wg mnie zaliczkę podatku powinien wyliczyć tak:
19%*(dochód miesięczny) - 44,17

Czyli przy moich dochodach = 800:
19%*800-44,17=107,83

Czy mam rację, że pracodawca powinien odprowadzić od kwoty 2400
323,49 zł zaliczki na podatek, a nie 35,40?

Proszę, powiedzcie jak powinno być, bo trochę się w tym gubię.

Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Gosiaczek

2. Data: 2005-02-02 21:24:35
Temat:Re: PIT-11 - zaliczka pobrana
Od:"a&e" <a...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

zapomnialas o skladkach spolecznych i na ub. zdrowotne
ubezpieczenie spoleczne odejmuje sie od kwoty brutto i to po odjeciu kosztow
uzyskania przychodow stanowi to podstawe opodatkowania, pozatym od podatku
odlicza sie 7,75 % ubezp. zdrowotnego
najprosciej skorzystac z jakiegos kalkulatora placowego..........
zreszta wszystkie kwoty masz w picie wypisane

pozdrawiam

Ewa (Kraków)
www.republika.pl/ewa_pasinska

3. Data: 2005-02-02 21:32:33
Od:"Nikiel ;-\)" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Pietruszka
<g...@p...onet.pl> wystukał[a]:
> Teraz otrzymałam PIT-11, w którym mój dochód za 3 miesiące zeszłego
> roku to 2 400,
> a zaliczka pobrana przez płatnika to 35,40.

Dochód czy przychód? Sugeruje że przychód.

> Czy pracodawca mógł sam zwiększyć kwotę wolną od podatku i jej ne
> odprowadzać?

Nie mógł. Mało tego, jeżeli przed pierwszą wypłatą nie złożysz
pracodawcy pit 2, wtedy nie może on potracić kwoty wolnej.

> Wg mnie zaliczkę podatku powinien wyliczyć tak:
> 19%*(dochód miesięczny) - 44,17
> Czyli przy moich dochodach = 800:
> 19%*800-44,17=107,83

A składki ZUS? Ubezp. zdrowotne, koszty?

przychód brutto 800 zł
składki zus 800*18,71% = 149,68 zł
podst. zdrowotna= przychod brutto - składki zus = 800 - 149,68 = 650,32

koszty uzyskania przychodu 102,25 zł
podstawa opodatkowania = podst. zdrowotn - koszty = 650,32 - 102,25
=548,07 zł w zaokrągleniu do 1 zl tj. 548 zł
podatek naliczony = podst. opodatkow. *19% = 104,12 zł
kwota wolna od podatku 44,17
ubezp. zdrowotne (odliczane od podatku) podst. zdrowotna * 7,75% = 50,40

podatek odprowadzony = podatek naliczony - kwota wolna - ubezp. zdrow
(odliczane od podatku) = 104,12-44,17-50,4 = 9,55 w zaokrągleniu do 0,1
zł tj. 9,6

9,60 - tyle pracodawca odprowadził do us za 1 miesiąc.(28,8 za 3 mies)
35,40 tyle za trzy miesiące, ale przy podstawie 824 zł.... (11,8 za 1
mies)

polecam:
http://www.pit.pl/pages/i/2504.php kalkulator placowy (są do pobrania
wersje też za 2004 rok).