  • 1. Data: 2006-01-05 18:48:26
    Temat: PIT-28 - pytanie i korekta pitu
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    Chodzi o najem rozliczany 8,5% ryczałtem. Część L1 PITu, poz.111-121.
    Czy w tych polach wpisuje się jaki podatek ryczałtowy należy się za
    dany miesiąc, czy jaka kwota wpłynęła w danym miesiącu do US.
    Przyszłam z US i coś czuję, że chyba zostałam w okienku
    zdezinformowana, bo pani mi popoprawiała tabelkę i wpisała to co do US
    wpłynęło, a nie należny ryczałt.
    W związku z tym drugie pytanie:
    Do kiedy mogę złożyć korektę PIT-u? I do kiedy muszę zapłacić kwotę z
    pozycji 109, bo ta kwota wg moich wyliczeń różni się od tej wyliczonej
    przez panią z US.

    TIA
    Renata

  • 2. Data: 2006-01-05 19:47:40
    Temat: Re: PIT-28 - pytanie i korekta pitu
    Od: "mgma" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrndrqqog.6qj.Renata.Golebiowska@90-mo5-2.acn.
    waw.pl...
> [...]
    > Do kiedy mogę złożyć korektę PIT-u? I do kiedy muszę zapłacić kwotę z
    > pozycji 109, bo ta kwota wg moich wyliczeń różni się od tej wyliczonej

    Jaki nalezy się taki powinien wpłynąć do US.
    Myślę, że pytanie dotyczyło, czy podatek naliczony przed odjęciem składki
    zdrowotnej . Otóż już po odliczeniu składki, tyle ile należy się US.

  • 3. Data: 2006-01-05 20:21:28
    Od: "Wojciech Kozlowski" <w...@w...pl>

    przeciez przy ryczałcie nie odejmuje sie składki zdrowotnej, ani zadnych
    innych odpisów. Czy tak ?

  • 4. Data: 2006-01-05 20:51:14
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dpjt70$57b$1@nemesis.news.tpi.pl>, mgma wrote:

    > Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    > wiadomości news:slrndrqqog.6qj.Renata.Golebiowska@90-mo5-2.acn.
    waw.pl...

    > Jaki nalezy się taki powinien wpłynąć do US.

    To jasne, ale chodzi o rozpiskę na poszczególne miesiące i przypadki
    kiedy powinien, ale nie wpłynął.
    Podatek należy się za dany miesiąc (np. styczeń), ale wpływa on do US
    w miesiącu następnym (tj. w lutym). A po drugie z powodu plam na
    słońcu nie zawsze wpływa :)

    Renata

  • 5. Data: 2006-01-05 23:13:03
    Od: "Langi" <l...@...pl>

    --
    pozdrawiam Paweł Langenfeld

> [...]
    > Do kiedy mogę złożyć korektę PIT-u? I do kiedy muszę zapłacić kwotę z
    > pozycji 109, bo ta kwota wg moich wyliczeń różni się od tej wyliczonej

    Witam
    mialem podobny problem, ale jak skladalem swoj pit28 to sprawdzali, te kwoty
    czy wplynely na ich konto, wiec wychodzi ze trzeba tam wpisac to co sie
    wplacilo po odliczeniach, pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-01-05 23:46:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Langi,

    Friday, January 6, 2006, 12:13:03 AM, you wrote:

    Zawsze zaczynasz listy od podpisu?

    Dobrze, że delimiter poprawny - przynajmniej od razu obcięło resztę...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2006-01-06 09:14:39
    Od: "mgma" <m...@n...pl>

> [...]
    > Do kiedy mogę złożyć korektę PIT-u? I do kiedy muszę zapłacić kwotę z
    > pozycji 109, bo ta kwota wg moich wyliczeń różni się od tej wyliczonej

    Z ustawy o podatku dochodowym
    Art.13
    1. Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych w pierwszej kolejności ulega
    obniżeniu o kwotę składki na powszechne ubezpieczenie zdrowotne opłaconej
    przez podatnika

  • 8. Data: 2006-01-06 10:00:26
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dplcec$mdl$1@atlantis.news.tpi.pl>, mgma wrote:

    > Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    > wiadomości news:slrndrqqog.6qj.Renata.Golebiowska@90-mo5-2.acn.
    waw.pl...

    Spróbuję jeszcze raz, bo najwyraźniej coś mi nie wyszło za pierwszym
    razem. Na przykładach:

    Styczeń - wpłynęła kwota od najemcy 100zł, ryczałt więc 8,5zł płatny
    do 20 lutego, zapłacony 20 lutego. Za to 20 stycznia wpłynął do US
    ryczałt za grudzień 2004 w wysokości 5zł.

    Luty - kwota od najemcy 120zł, ryczałt do zapłaty - 10,20zł
    (zaokrąglenie do 10,50), płatny do 20 marca, ale nie zapłacony (np.
    przez przeoczenie)

    itd., itd.

    Teraz w rubryce 111 (I) wpisuję - ?
    w rubryce 112 (II) wpisuję - ?
    w rubryce 113 (III) wpisuję - ?

    Pyt. drugie:
    Do kiedy można złożyć korektę PITu28?

    Renata

  • 9. Data: 2006-01-06 10:49:48
    Od: "mgma" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrndrsg6m.dh7.Renata.Golebiowska@90-mo5-2.acn.
    waw.pl...

> [...]
    >
    > Luty - kwota od najemcy 120zł, ryczałt do zapłaty - 10,20zł
    > (zaokrąglenie do 10,50), płatny do 20 marca, ale nie zapłacony (np.

    Nie zauważyłam, że to ryczałt od najmu, dlatego pisałam o składkach
    zdrowaotnych.
    Za 2005 rok rozliczamy ten rok, bez mieszania 2004 roku.
    jeśli w styczniu była wpłata na 100 zł = ryczałt X zł i tyle wpisujemy do
    pozycji 111.
    w lutym np. było znów 100 zł ryczałt = XX zl i to wpisujemy do rubryki 112.
    A w rubryce 108 wpisujemy wpłaty za 2005 rok , bez tych 5 zł za 2004 rok

  • 10. Data: 2006-01-06 11:26:59
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dpli0p$i3n$1@atlantis.news.tpi.pl>, mgma wrote:

> [...]
    > A w rubryce 108 wpisujemy wpłaty za 2005 rok , bez tych 5 zł za 2004 rok

    Jeszcze dla pewności: czyli jeśli ryczałt za marzec miał być np 10zł,
    ale US nic nie dostał do 20IV (ani do końca roku 2005), bo np.
    zapomniałam przelać, to w rubryce za marzec wpisuję 10zł, a nie 0zł?

    I jeszcze ponowię pytanie, może ktoś będzie wiedział:
    Do kiedy mogę złożyć korektę PITu28?

    Renata