1. Data: 2006-01-05 18:48:26
Temat:PIT-28 - pytanie i korekta pitu
Od:Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi o najem rozliczany 8,5% ryczałtem. Część L1 PITu, poz.111-121.
Czy w tych polach wpisuje się jaki podatek ryczałtowy należy się za
dany miesiąc, czy jaka kwota wpłynęła w danym miesiącu do US.
Przyszłam z US i coś czuję, że chyba zostałam w okienku
zdezinformowana, bo pani mi popoprawiała tabelkę i wpisała to co do US
wpłynęło, a nie należny ryczałt.
W związku z tym drugie pytanie:
Do kiedy mogę złożyć korektę PIT-u? I do kiedy muszę zapłacić kwotę z
pozycji 109, bo ta kwota wg moich wyliczeń różni się od tej wyliczonej
przez panią z US.

TIA
Renata

2. Data: 2006-01-05 19:47:40
Temat:Re: PIT-28 - pytanie i korekta pitu
Od:"mgma" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
wiadomości news:slrndrqqog.6qj.Renata.Golebiowska@90-mo5-2.acn.
waw.pl...
> [...]
> Do kiedy mogę złożyć korektę PIT-u? I do kiedy muszę zapłacić kwotę z
> pozycji 109, bo ta kwota wg moich wyliczeń różni się od tej wyliczonej

Jaki nalezy się taki powinien wpłynąć do US.
Myślę, że pytanie dotyczyło, czy podatek naliczony przed odjęciem składki
zdrowotnej . Otóż już po odliczeniu składki, tyle ile należy się US.

3. Data: 2006-01-05 20:21:28
Od:"Wojciech Kozlowski" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

przeciez przy ryczałcie nie odejmuje sie składki zdrowotnej, ani zadnych
innych odpisów. Czy tak ?

4. Data: 2006-01-05 20:51:14
Od:Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <dpjt70$57b$1@nemesis.news.tpi.pl>, mgma wrote:

> Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
> wiadomości news:slrndrqqog.6qj.Renata.Golebiowska@90-mo5-2.acn.
waw.pl...

> Jaki nalezy się taki powinien wpłynąć do US.

To jasne, ale chodzi o rozpiskę na poszczególne miesiące i przypadki
kiedy powinien, ale nie wpłynął.
Podatek należy się za dany miesiąc (np. styczeń), ale wpływa on do US
w miesiącu następnym (tj. w lutym). A po drugie z powodu plam na
słońcu nie zawsze wpływa :)

Renata

5. Data: 2006-01-05 23:13:03
Od:"Langi" <l...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

--
pozdrawiam Paweł Langenfeld

> [...]
> Do kiedy mogę złożyć korektę PIT-u? I do kiedy muszę zapłacić kwotę z
> pozycji 109, bo ta kwota wg moich wyliczeń różni się od tej wyliczonej

Witam
mialem podobny problem, ale jak skladalem swoj pit28 to sprawdzali, te kwoty
czy wplynely na ich konto, wiec wychodzi ze trzeba tam wpisac to co sie
wplacilo po odliczeniach, pozdrawiam

6. Data: 2006-01-05 23:46:48
Od:RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hello Langi,

Friday, January 6, 2006, 12:13:03 AM, you wrote:

Zawsze zaczynasz listy od podpisu?

Dobrze, że delimiter poprawny - przynajmniej od razu obcięło resztę...

--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl

7. Data: 2006-01-06 09:14:39
Od:"mgma" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Do kiedy mogę złożyć korektę PIT-u? I do kiedy muszę zapłacić kwotę z
> pozycji 109, bo ta kwota wg moich wyliczeń różni się od tej wyliczonej

Z ustawy o podatku dochodowym
Art.13
1. Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych w pierwszej kolejności ulega
obniżeniu o kwotę składki na powszechne ubezpieczenie zdrowotne opłaconej
przez podatnika

8. Data: 2006-01-06 10:00:26
Od:Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <dplcec$mdl$1@atlantis.news.tpi.pl>, mgma wrote:

> Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
> wiadomości news:slrndrqqog.6qj.Renata.Golebiowska@90-mo5-2.acn.
waw.pl...

Spróbuję jeszcze raz, bo najwyraźniej coś mi nie wyszło za pierwszym
razem. Na przykładach:

Styczeń - wpłynęła kwota od najemcy 100zł, ryczałt więc 8,5zł płatny
do 20 lutego, zapłacony 20 lutego. Za to 20 stycznia wpłynął do US
ryczałt za grudzień 2004 w wysokości 5zł.

Luty - kwota od najemcy 120zł, ryczałt do zapłaty - 10,20zł
(zaokrąglenie do 10,50), płatny do 20 marca, ale nie zapłacony (np.
przez przeoczenie)

itd., itd.

Teraz w rubryce 111 (I) wpisuję - ?
w rubryce 112 (II) wpisuję - ?
w rubryce 113 (III) wpisuję - ?

Pyt. drugie:
Do kiedy można złożyć korektę PITu28?

Renata

9. Data: 2006-01-06 10:49:48
Od:"mgma" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
wiadomości news:slrndrsg6m.dh7.Renata.Golebiowska@90-mo5-2.acn.
waw.pl...

> [...]
>
> Luty - kwota od najemcy 120zł, ryczałt do zapłaty - 10,20zł
> (zaokrąglenie do 10,50), płatny do 20 marca, ale nie zapłacony (np.

Nie zauważyłam, że to ryczałt od najmu, dlatego pisałam o składkach
zdrowaotnych.
Za 2005 rok rozliczamy ten rok, bez mieszania 2004 roku.
jeśli w styczniu była wpłata na 100 zł = ryczałt X zł i tyle wpisujemy do
pozycji 111.
w lutym np. było znów 100 zł ryczałt = XX zl i to wpisujemy do rubryki 112.
A w rubryce 108 wpisujemy wpłaty za 2005 rok , bez tych 5 zł za 2004 rok

10. Data: 2006-01-06 11:26:59
Od:Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <dpli0p$i3n$1@atlantis.news.tpi.pl>, mgma wrote:

> [...]
> A w rubryce 108 wpisujemy wpłaty za 2005 rok , bez tych 5 zł za 2004 rok

Jeszcze dla pewności: czyli jeśli ryczałt za marzec miał być np 10zł,
ale US nic nie dostał do 20IV (ani do końca roku 2005), bo np.
zapomniałam przelać, to w rubryce za marzec wpisuję 10zł, a nie 0zł?

I jeszcze ponowię pytanie, może ktoś będzie wiedział:
Do kiedy mogę złożyć korektę PITu28?

Renata