  • 1. Data: 2008-04-29 23:20:11
    Temat: PIT-36 - kilka pytań i prośba o pomoc [pilne]
    Od: JasonKidd <j...@p...onet.pl>

    Witam,

    Dziś mija termin składania zeznań. Jako, że nigdy tego nie robiłem i w
    dodatku jestem w nieciekawej sytuacji, którą niedawno opisywałem,
    chciałbym prosić o pomoc. A mianowicie była to niezarejestrowana dg, w
    której mogę wykazać przychód, koszty, dochód. Poprzednio pytałem, w
    którym polu to wpisać i odpowiedź padła D1.1.8 czyli INNE, ale dziś
    zadzwoniłem do US, a dokładniej osoby, która prowadzi kontrolę w mojej
    sprawie i wskazała mi wpisanie tych sum przy D.1.3, czyli POZAROLNICZA
    DG. Więc, co wybrać? I dalej zaczynają się kolejne schody - które
    jeszcze pola powinienem wypełnić? Dodam, że dochód wyszedł mi 848.50 zł.
    Składek na ubezpieczenia społeczne nie było, kwota jest ta wolna od
    podatku? Bardzo prosiłbym o jakieś wskazówki, co zrobić, bo niestety
    czasu już mi wiele nie zostało. I chciałbym jeszcze zapytać, czy muszę w
    zeznaniu wykazywać np. alimenty?

    Z góry serdecznie i bardzo dziękuję za każdą pomoc!

    Z pozdrowieniami,
    JasonKidd

  • 2. Data: 2008-04-30 11:13:03
    Temat: Re: PIT-36 - kilka pytań i prośba o pomoc [pilne]
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    JasonKidd wrote:
> [...]
    > zeznaniu wykazywać np. alimenty?
    >
    > Z góry serdecznie i bardzo dziękuję za każdą pomoc!

    Może spójrz jednak do ustawy (art. 20 ustęp 1) i do objaśnień do PIT-a,
    bo sobie kolejną krzywdę zrobisz.

    W każdym razie, nawet jak nie będziesz pewien gdzie co wpisać, zrób jak
    Ci się wydaje i *koniecznie* wyślij PIT-a *dzisiaj*.

    Zawsze możesz go skorygować, a jak nie wyślesz - choć powinieneś - to
    jest wykroczenie i kolejny raz Cię "łupną".

    Piotrek

  • 3. Data: 2008-04-30 20:52:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Apr 2008, JasonKidd wrote:

> [...]
    > osoby, która prowadzi kontrolę w mojej sprawie i wskazała mi wpisanie tych

    Ekhm... zakładam, że dostosowałeś się do postu Piotrka.
    A ja niestety popełniłem kiks - post, który widzisz obok, "nie wyszedł"
    mi z Chomika, a nie widziałem tego, bo nie zaglądałem do sieci.

    > niestety czasu już mi wiele nie zostało. I chciałbym jeszcze zapytać, czy
    > muszę w zeznaniu wykazywać np. alimenty?

    "zależy".
    Płacisz czy dostajesz i czy na dziecko czy kogo innego?

    pzdr, Gotfryd