1. Data: 2010-03-14 20:24:35
Temat:PIT-37, koszty uzyskania przychodu z dwóch miejsc pracy
Od:Krzysiek <b...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

W 2009 roku były dwa miejsca pracy.
Od stycznia do grudnia jedna firma, od października do grudnia druga firma.
W otrzymanych PIT-11 są koszty uzyskania przychodu:
1668,72 i w drugim 333,75.

Czy w PIT-37 trzeba je po prostu zsumować?
Oba miejsca pracy były w tej samej miejscowości, a miejscowość ta
znajduje się poza miejscem zamieszkania podatnika.

--
Krzysiek

2. Data: 2010-03-15 01:41:38
Od:witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Krzysiek wrote:
> [...]
> Oba miejsca pracy były w tej samej miejscowości, a miejscowość ta
> znajduje się poza miejscem zamieszkania podatnika.

namieszane

http://www.pit.pl/koszty_uzyskania_przychodu_pit_na_
lata_20082009_2758.php

------------
Pracownik miejscowy 111 zł 25 gr = 1335 zł z jednej umowy; 2002 zł 05 r
z wielu umów
Pracownik dojeżdżający 139 zł 06 gr = 1668 zł 72 gr z jednej umowy
2502 zł 56 gr z wielu umów

----------------
1668.72 jest ok 12 mies * 139.06 zl/mies

333.75 wychodzi mie, ze jest to 3 mies * 111.25 czyli koszty niepodwyzszone.

jeśli twierdzisz że oba zakłady pracy były po za miejsce zamieszkania to
masz prawo na pit wykazac

3 * 139.06 = 417.18 zl (zamiast 333.75)

Po zsumowaniu kwota nie moze przekroczyc 2502.56 zl.
U Ciebie nie przekracza wiec na pit 37 mozesz wykazac 1668.72 + 417.18

Tak czy siak dodanie kwot do siebie bedzie OK, bo za krótko pracowałes w
drugiej pracy zebys przekroczyl limit.

3. Data: 2010-03-15 06:02:39
Od:Krzysiek <b...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

witek pisze:
> jeśli twierdzisz że oba zakłady pracy były po za miejsce zamieszkania to
> masz prawo na pit wykazac
>
> 3 * 139.06 = 417.18 zl (zamiast 333.75)

a jeśli osoba ta pracuje od 8 października?
No i co z tym PIT-11 na którym są podane koszty 333,75?
Trzeba to zgłosić pracodawcy?

4. Data: 2010-03-15 08:41:00
Od:"SDD" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysiek" <b...@b...com> napisał w wiadomości

> a jeśli osoba ta pracuje od 8 października?
> No i co z tym PIT-11 na którym są podane koszty 333,75?
> Trzeba to zgłosić pracodawcy?

Po co zglaszac?
Pracodawca podaje koszty jakie *faktycznie*naliczyl*. Naliczyl, wyplate
wyplacil i szlus. Temat jest zamkniety.
Ty masz prawo wykazac takie koszty, jakie Tobie sie naleza, nie musza one
miec nic wspolnego z tym, co bylo na PIT-11

Jesli nadal tam pracujesz i to jest poza Twoim miejscem zamieszkania, to
mozesz tylko zglosic w ksiegowosci, zeby w tym roku, za kolejne miesiace
naliczali Ci wyzsze koszty - wiecej bedziesz co miesiac bral "na reke".
Poniewaz jednak mamy juz kwiecien to i tak za poprzednie miesiace nie
skoryguja, wiec za rok tez wpiszesz co innego niz na PIT-11.

Pozdrawiam
SDD

5. Data: 2010-03-15 13:44:30
Od:witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Krzysiek wrote:

> a jeśli osoba ta pracuje od 8 października?

bez znaczenia.

> No i co z tym PIT-11 na którym są podane koszty 333,75?
> Trzeba to zgłosić pracodawcy?

Nie. Koszty podnosisz sobie sam na pit-37.
Pracodawca wykazuje to co faktycznie policzyl.
Skoro go nie poinformowales, ze chcesz koszty podwyzszone to liczyl
zwykle, co nie pozbawia cie prawa do uwzglednienia stanu faktycznego w
twoim zeznaniu.

a tak przy okazji. ten drugi zakład wiedział, ze to twoja druga praca,
czy też uwzgledniał ci drugi raz kwotę zwolnioną z podatku?
Po sie mozesz na koniec zdziwic, ze masz podatek do dopłaty.

6. Data: 2010-03-15 13:51:16
Od:'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

witek w <news:hnldjd$1b5$1@inews.gazeta.pl>:

> bez znaczenia.

> a tak przy okazji. ten drugi zakład wiedział, ze to twoja druga praca,

A musiał wiedzieć?

> czy też uwzgledniał ci drugi raz kwotę zwolnioną z podatku?

Tak sam z siebie? Ciekawe po co w takim razie PIT-2 wymyślono ;P

--
Tomasz Nycz
[priv-->>X-Email]

7. Data: 2010-03-15 14:04:37
Od:witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

'Tom N' wrote:

> A musiał wiedzieć?

> Tak sam z siebie? Ciekawe po co w takim razie PIT-2 wymyślono ;P

Po to, zeby ksiegowe podrzucały nowo zatrudnionemu papierki z hasłem
"pan tu podpisze i do widzenia".
Prawie sie moge założyć, że miał odliczane o ile sie nie upomniał, ze ma
mieć nieodliczane,
I co z tego, że ustawa mówi inaczej.

8. Data: 2010-03-15 14:50:27
Od:'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

witek w <news:hnlep4$1b5$3@inews.gazeta.pl>:

> Po to, zeby ksiegowe podrzucały nowo zatrudnionemu papierki z hasłem
> "pan tu podpisze i do widzenia".

No skoro ktoś podpisuje coś, czego nie ogarnia...

> Prawie sie moge założyć, że miał odliczane o ile sie nie upomniał, ze ma
> mieć nieodliczane,
> I co z tego, że ustawa mówi inaczej.

Widzisz witek, Ty znowu zmieniłeś podmiot (z pracownika na pracodawcę), ja
sie dopasowałem -- ale może jaśniej napiszę:

Co grozi pracodawcy, gdy podczas kontroli US nie pokaże, że miał od
pracownika PIT-2, a mimo to odliczył "kwotę wolną" -- pracowniku się to i
tak wyrówna przy rocznym rozliczeniu, ale PŁATNIK...

--
Tomasz Nycz
[priv-->>X-Email]

9. Data: 2010-03-15 15:38:59
Od:witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

'Tom N' wrote:

> Widzisz witek, Ty znowu zmieniłeś podmiot (z pracownika na pracodawcę), ja
> sie dopasowałem -- ale może jaśniej napiszę:

czemu znowu?

> Co grozi pracodawcy, gdy podczas kontroli US nie pokaże, że miał od
> pracownika PIT-2, a mimo to odliczył "kwotę wolną" -- pracowniku się to i
> tak wyrówna przy rocznym rozliczeniu, ale PŁATNIK...

a nie mam pojęcia. :)

z tej strony mnie to nie interesuje.

10. Data: 2010-03-15 16:03:55
Od:Krzysiek <b...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

witek pisze:
> a tak przy okazji. ten drugi zakład wiedział, ze to twoja druga praca,
> czy też uwzgledniał ci drugi raz kwotę zwolnioną z podatku?
> Po sie mozesz na koniec zdziwic, ze masz podatek do dopłaty.

nie, drugi zakład nie wiedział - ale osoba ta była świadoma że trzeba
będzie dopłacić.