  • 1. Data: 2010-03-14 20:24:35
    Temat: PIT-37, koszty uzyskania przychodu z dwóch miejsc pracy
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    W 2009 roku były dwa miejsca pracy.
    Od stycznia do grudnia jedna firma, od października do grudnia druga firma.
    W otrzymanych PIT-11 są koszty uzyskania przychodu:
    1668,72 i w drugim 333,75.

    Czy w PIT-37 trzeba je po prostu zsumować?
    Oba miejsca pracy były w tej samej miejscowości, a miejscowość ta
    znajduje się poza miejscem zamieszkania podatnika.

    --
    Krzysiek

  • 2. Data: 2010-03-15 01:41:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysiek wrote:
> [...]
    > Oba miejsca pracy były w tej samej miejscowości, a miejscowość ta
    > znajduje się poza miejscem zamieszkania podatnika.

    namieszane

    http://www.pit.pl/koszty_uzyskania_przychodu_pit_na_
    lata_20082009_2758.php

    ------------
    Pracownik miejscowy 111 zł 25 gr = 1335 zł z jednej umowy; 2002 zł 05 r
    z wielu umów
    Pracownik dojeżdżający 139 zł 06 gr = 1668 zł 72 gr z jednej umowy
    2502 zł 56 gr z wielu umów

    ----------------
    1668.72 jest ok 12 mies * 139.06 zl/mies

    333.75 wychodzi mie, ze jest to 3 mies * 111.25 czyli koszty niepodwyzszone.

    jeśli twierdzisz że oba zakłady pracy były po za miejsce zamieszkania to
    masz prawo na pit wykazac

    3 * 139.06 = 417.18 zl (zamiast 333.75)

    Po zsumowaniu kwota nie moze przekroczyc 2502.56 zl.
    U Ciebie nie przekracza wiec na pit 37 mozesz wykazac 1668.72 + 417.18

    Tak czy siak dodanie kwot do siebie bedzie OK, bo za krótko pracowałes w
    drugiej pracy zebys przekroczyl limit.

  • 3. Data: 2010-03-15 06:02:39
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    witek pisze:
    > jeśli twierdzisz że oba zakłady pracy były po za miejsce zamieszkania to
    > masz prawo na pit wykazac
    >
    > 3 * 139.06 = 417.18 zl (zamiast 333.75)

    a jeśli osoba ta pracuje od 8 października?
    No i co z tym PIT-11 na którym są podane koszty 333,75?
    Trzeba to zgłosić pracodawcy?

  • 4. Data: 2010-03-15 08:41:00
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <b...@b...com> napisał w wiadomości

    > a jeśli osoba ta pracuje od 8 października?
    > No i co z tym PIT-11 na którym są podane koszty 333,75?
    > Trzeba to zgłosić pracodawcy?

    Po co zglaszac?
    Pracodawca podaje koszty jakie *faktycznie*naliczyl*. Naliczyl, wyplate
    wyplacil i szlus. Temat jest zamkniety.
    Ty masz prawo wykazac takie koszty, jakie Tobie sie naleza, nie musza one
    miec nic wspolnego z tym, co bylo na PIT-11

    Jesli nadal tam pracujesz i to jest poza Twoim miejscem zamieszkania, to
    mozesz tylko zglosic w ksiegowosci, zeby w tym roku, za kolejne miesiace
    naliczali Ci wyzsze koszty - wiecej bedziesz co miesiac bral "na reke".
    Poniewaz jednak mamy juz kwiecien to i tak za poprzednie miesiace nie
    skoryguja, wiec za rok tez wpiszesz co innego niz na PIT-11.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2010-03-15 13:44:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysiek wrote:

    > a jeśli osoba ta pracuje od 8 października?

    bez znaczenia.

    > No i co z tym PIT-11 na którym są podane koszty 333,75?
    > Trzeba to zgłosić pracodawcy?

    Nie. Koszty podnosisz sobie sam na pit-37.
    Pracodawca wykazuje to co faktycznie policzyl.
    Skoro go nie poinformowales, ze chcesz koszty podwyzszone to liczyl
    zwykle, co nie pozbawia cie prawa do uwzglednienia stanu faktycznego w
    twoim zeznaniu.

    a tak przy okazji. ten drugi zakład wiedział, ze to twoja druga praca,
    czy też uwzgledniał ci drugi raz kwotę zwolnioną z podatku?
    Po sie mozesz na koniec zdziwic, ze masz podatek do dopłaty.

  • 6. Data: 2010-03-15 13:51:16
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    witek w <news:hnldjd$1b5$1@inews.gazeta.pl>:

    > bez znaczenia.

    > a tak przy okazji. ten drugi zakład wiedział, ze to twoja druga praca,

    A musiał wiedzieć?

    > czy też uwzgledniał ci drugi raz kwotę zwolnioną z podatku?

    Tak sam z siebie? Ciekawe po co w takim razie PIT-2 wymyślono ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2010-03-15 14:04:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    'Tom N' wrote:

    > A musiał wiedzieć?

    > Tak sam z siebie? Ciekawe po co w takim razie PIT-2 wymyślono ;P

    Po to, zeby ksiegowe podrzucały nowo zatrudnionemu papierki z hasłem
    "pan tu podpisze i do widzenia".
    Prawie sie moge założyć, że miał odliczane o ile sie nie upomniał, ze ma
    mieć nieodliczane,
    I co z tego, że ustawa mówi inaczej.

  • 8. Data: 2010-03-15 14:50:27
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    witek w <news:hnlep4$1b5$3@inews.gazeta.pl>:

    > Po to, zeby ksiegowe podrzucały nowo zatrudnionemu papierki z hasłem
    > "pan tu podpisze i do widzenia".

    No skoro ktoś podpisuje coś, czego nie ogarnia...

    > Prawie sie moge założyć, że miał odliczane o ile sie nie upomniał, ze ma
    > mieć nieodliczane,
    > I co z tego, że ustawa mówi inaczej.

    Widzisz witek, Ty znowu zmieniłeś podmiot (z pracownika na pracodawcę), ja
    sie dopasowałem -- ale może jaśniej napiszę:

    Co grozi pracodawcy, gdy podczas kontroli US nie pokaże, że miał od
    pracownika PIT-2, a mimo to odliczył "kwotę wolną" -- pracowniku się to i
    tak wyrówna przy rocznym rozliczeniu, ale PŁATNIK...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2010-03-15 15:38:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    'Tom N' wrote:

    > Widzisz witek, Ty znowu zmieniłeś podmiot (z pracownika na pracodawcę), ja
    > sie dopasowałem -- ale może jaśniej napiszę:

    czemu znowu?

    > Co grozi pracodawcy, gdy podczas kontroli US nie pokaże, że miał od
    > pracownika PIT-2, a mimo to odliczył "kwotę wolną" -- pracowniku się to i
    > tak wyrówna przy rocznym rozliczeniu, ale PŁATNIK...

    a nie mam pojęcia. :)

    z tej strony mnie to nie interesuje.

  • 10. Data: 2010-03-15 16:03:55
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    witek pisze:
    > a tak przy okazji. ten drugi zakład wiedział, ze to twoja druga praca,
    > czy też uwzgledniał ci drugi raz kwotę zwolnioną z podatku?
    > Po sie mozesz na koniec zdziwic, ze masz podatek do dopłaty.

    nie, drugi zakład nie wiedział - ale osoba ta była świadoma że trzeba
    będzie dopłacić.