  • 1. Data: 2007-02-15 14:37:53
    Temat: PIT-37 po raz pierwszy
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>

    Witam

    Za poprzedni rok po raz pierwszy bede sie rozliczal. Mam kilka pytan,
    ktore zapewne dla Was nie beda trudne, a byc moze wydadza sie smieszne.
    Ale prosze o wyrozumialosc.

    Rok 2006:
    1. 3msc praca na umowe zlecenie - bez skladek ubezpieczen spolecznych -
    student
    2. 2x wybory - praca jako czlonek komisji
    3. stypendium naukowe - uczelnia - stypendium w msc 1,2,3,4,5,6,10,11,12

    Pytania:
    1. czy prace na umowe zlecenie wpisuje w C1 w wierszu 1 [wynagordzenie
    ze stosunku pracy] czy 3 [dzialalnosc wykonywana osobiscie w tym umowy
    zlecenie] i w tym wypadku moge poczekac na PIT-11 od platnika

    2. komisja - cz y tym przypadku otrzymam PIT-R ? wynagrodzenie wynioslo
    rocznie okolo 400zl [dokladnie nie pamietam]. w poprzednich latach rozni
    znajomi rozliczajacy sie z fiskusem pracowlai w komisjach ale nie
    otryzmywali tego formularza i nie uwzgledniali tego w zeznaniu - i w
    razie takiego obowiazku wpisuje to w wierszu 3 [c1]

    3. stupendium naukowe - czy to tez mam obowiazek uwzglednic [ztcw to
    jest to zwolnione z podatku] stupendium pobieralem juz wczesniej i nigdy
    od uczleni nie otrzyalem stosownego formulrza - pit-8s.

    4. ostatnie :). zakladam ze komisja i stupendium nie sa opodatkowene, a
    wynagrodzenie z pracy na umowe zlecenie nie przekroczylo progu chyba
    2790zl i tym samym powinienem otrzymac zwrot z podatku. czy do tego jest
    osobny formularz czy urzad skarbowy robi to automatycznie ? i czy w
    przypadku uznania do przychodu stypendium i/lub komisji do tego limitu
    2790 wlicza sie je rowniez, czy liczy sie te ktore podlegaja opodatkowaniu

    dziekuje za wszelkie wksazowki

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-02-15 15:01:49
    Temat: Re: PIT-37 po raz pierwszy
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 15-02-2007 o 15:37:53 lukasz <a...@n...spam.o2.pl> napisał(a):

> [...]
    > ze stosunku pracy] czy 3 [dzialalnosc wykonywana osobiscie w tym umowy
    > zlecenie] i w tym wypadku moge poczekac na PIT-11 od platnika

    Działalność "osobista" - umowy zlecenie

> [...]
    > otryzmywali tego formularza i nie uwzgledniali tego w zeznaniu - i w
    > razie takiego obowiazku wpisuje to w wierszu 3 [c1]

    Tu nie wiem

    > 3. stupendium naukowe - czy to tez mam obowiazek uwzglednic [ztcw to
    > jest to zwolnione z podatku] stupendium pobieralem juz wczesniej i nigdy
    > od uczleni nie otrzyalem stosownego formulrza - pit-8s.

    ZTCW to nie wpisujesz, ja przynajmniej nie wpisywałem tyle że to było
    jakiś czas temu
    (nie tak dawno i chyba nic się nie zmieniło, ale pewien nie jestem)

> [...]
    > 2790zl i tym samym powinienem otrzymac zwrot z podatku. czy do tego jest
    > osobny formularz czy urzad skarbowy robi to automatycznie ?

    Jeśli mieścisz się poniżesz 2790(w tym roku cokowliek więcej, chyba koło
    3300)
    to wg skali podatek wyjdzie 0, a masz już potrącone zaliczki, więc na
    PIT-37
    niejako "automatycznie" wyjdzie do zwrotu.

    pozdr

    PS. na te wybory to masz jakiś patent że tak się powkręcałeś ;) ?

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne

  • 3. Data: 2007-02-15 15:20:12
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>

    t napisał(a):

    > Tu nie wiem

    moze ktos wie :) ?

> [...]
    > PIT-37
    > niejako "automatycznie" wyjdzie do zwrotu.

    i zwrot otrzymam na konto bankowe ? musze zlozyc jakis odpowiedni
    formularz w US bo nie pamietam czy w podaniu o nadanie numeru NIP
    wpisywalo sie numer konta (jezeli tak to na pewno podalem)

    > PS. na te wybory to masz jakiś patent że tak się powkręcałeś ;) ?

    99% szczescia 1% znajomosci :)

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-02-15 15:30:08
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 15-02-2007 o 16:20:12 lukasz <a...@n...spam.o2.pl> napisał(a):

    > i zwrot otrzymam na konto bankowe ? musze zlozyc jakis odpowiedni
    > formularz w US bo nie pamietam czy w podaniu o nadanie numeru NIP
    > wpisywalo sie numer konta (jezeli tak to na pewno podalem)

    Na NIP-3 możesz podać konto do zwrotów, podpierając się umową konta.
    A jeśli nie podasz nr-u konta, to wtedy przekazem przyślą potrącają
    kilka zeta dla poczty.

    > 99% szczescia 1% znajomosci :)

    :)