  • 1. Data: 2008-02-29 08:30:55
    Temat: PIT-37 wspolnie z malzonka - pytanie
    Od: "Dominik Tomczak" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam

    W tym roku po raz 1szy bede rozliczal wspolnie z malzonka PIT-37. Jako ze
    oboje jestesmy zameldowani w innych miejscah i nasze Urzedy Skarbowe sa inne,
    mam pytania:
    1. Ile deklaracji musimy wypelnic i w ilu Urzedach Skarbowych je zlozyc?
    2. Czy jesli beda to 2 deklaracje to czy powinny byc dokladnie takie same, czy
    symetryczne - tzn. na jednej to ja jestem skladajacym zeznanie a na drugim zona?
    3. Czy jesli beda to 2 deklaracje to w jaki sposob Urzedy Skarbowe dogadaja
    sie co do zwrotu podatku (w przypadku nadplaty), ew. jesli jest niedoplata, do
    ktorego US nalezy ja uiscic.

    Z gory dziekuje za odpowiedz.

  • 2. Data: 2008-02-29 09:33:39
    Temat: Re: PIT-37 wspolnie z malzonka - pytanie
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl>

    Użytkownik "Dominik Tomczak" <d...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:fq8frv$3li$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > dogadaja
    > sie co do zwrotu podatku (w przypadku nadplaty), ew. jesli jest

    Praktykuję to od wielu lat.
    Składa się JEDEN PIT w wybranym przez Ciebie US (tam też ewentualna
    dopłata). do drugiego ślesz tylko informację, że takie-to-a takie
    zeznanie zostało złożone tam-a-tam.

    --
    Telesfor BAUDOT

  • 3. Data: 2008-02-29 09:36:19
    Od: "Dominik Tomczak" <d...@W...gazeta.pl>

    Telesfor Baudot <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl> napisał(a):

> [...]
    > Składa się JEDEN PIT w wybranym przez Ciebie US (tam też ewentualna
    > dopłata). do drugiego ślesz tylko informację, że takie-to-a takie

    W jakiej formie powinna byc ta informacja? Czy jest jakis formularz?

    Pozdrawiam
    Dominik Tomczak

  • 4. Data: 2008-02-29 09:38:53
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 29-02-2008 o 10:36:19 Dominik Tomczak <d...@W...gazeta.pl>
    napisał(a):

    > Witam
    > W jakiej formie powinna byc ta informacja? Czy jest jakis formularz?

    Ta informacja nie jest uregulowana przepisami, nikt jej nie wymaga.
    Wysyłasz to tylko po to, żeby drugio US nie robił rabanu o brak PIT-a
    - niestety USy mają burdel i często nie umieją się dogadać między sobą.

    Pamiętaj tylko, żeby na takim pismie podać swoje dane razem z NIP-em,
    bo jeszcze zarobisz stówkę mandatu za brak tegoż.

    pozdr,
    tommyz

  • 5. Data: 2008-02-29 10:24:01
    Od: "Dominik Tomczak" <d...@W...gazeta.pl>

    t...@o...pl <t...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Pamiętaj tylko, żeby na takim pismie podać swoje dane razem z NIP-em,
    > bo jeszcze zarobisz stówkę mandatu za brak tegoż.

    Dziekuje za odpowiedz.
    Pzdr.

  • 6. Data: 2008-02-29 11:25:05
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > NIP-em,
    > bo jeszcze zarobisz stówkę mandatu za brak tegoż.

    Ostatnio zanosiłem osobiście do US i zapytałem czy jeszcze w ogóle to
    jest potrzebne. Odpowiedź - OCZYWIŚCIE. Nie wnikałem w podstawę
    prawna.

    Dane z NIP-em zarówno moje jak i małżonki uwidaczniam.

    --
    Jerzy_K

  • 7. Data: 2008-02-29 11:25:31
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 29-02-2008 o 12:25:05 Telesfor Baudot
> [...]

    > jest potrzebne. Odpowiedź - OCZYWIŚCIE. Nie wnikałem w podstawę prawna.
    >
    > Dane z NIP-em zarówno moje jak i małżonki uwidaczniam.

    Podstawą prawną jest prawo powielaczone i wygoda biurw :)

    pozdr,
    tommyz

  • 8. Data: 2008-02-29 18:54:52
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM_gmail.com>

    Dominik Tomczak pisze:
> [...]
    > oboje jestesmy zameldowani w innych miejscah i nasze Urzedy Skarbowe sa inne,

    Rozliczac sie z podatku nalezy w urzedzie skarbowym wlasciwym dla
    miejsca ZAMIESZKANIA a nie zameldowania. Miej to na uwadze.

  • 9. Data: 2008-02-29 19:39:36
    Od: Sissi27 <c...@g...pl>

    Piotr Wojcicki pisze:

    > Rozliczac sie z podatku nalezy w urzedzie skarbowym wlasciwym dla
    > miejsca ZAMIESZKANIA a nie zameldowania. Miej to na uwadze.

    zamieszkania tak ale tylko tego udokumentowanego w urzędzie gminy.

    Kolega zameldowany gdzie indziej mieszkal w Warszawie i zgodnie z tym że
    się składa w miejscu zamieszkania złożył PIT i sie przyczepili do niego.
    Kazali pokazać adnotacje że zamieszkuje pod podanym adres z urzędu.

  • 10. Data: 2008-02-29 19:43:13
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 29-02-2008 o 20:39:36 Sissi27 <c...@g...pl> napisał(a):

    > zamieszkania tak ale tylko tego udokumentowanego w urzędzie gminy.

    Nein, to nie ma nic do rzeczy.,

    > Kolega zameldowany gdzie indziej mieszkal w Warszawie i zgodnie z tym że
    > się składa w miejscu zamieszkania złożył PIT i sie przyczepili do niego.
    > Kazali pokazać adnotacje że zamieszkuje pod podanym adres z urzędu.

    A to już kolega się zastosował do prawa powielaczowego, tego samego
    na bazie którego ja jestem wzywany do przybicia pieczątki - której nigdy
    nie używałem w kontaktach z US.

    pozdr,
    tommyz