  • 1. Data: 2007-10-16 06:21:44
    Temat: PIT-53 - jak tytułować przelew?
    Od: nijou <n...@w...adres.jest.po.lewej.stronie.malpy.pl>

    Witam. Pytanie w sprawie przychodów z zagranicy, która kwalifikowały się
    do niedawna się na tzw. PIT-53 (od pewnego czasu nie trzeba tego
    dokumentu składać do US). Trzeba natomiast płacić podatek 19%, do 20-go
    następnego miesiąca od uzyskania przychodu.

    Mam natomiast problem z zatytułowaniem przelewu do US. Skoro nie ma
    druku, to czy mam go nadal tytułować PIT-53? W mBanku jest wciąż ta
    opcja na liście tytułów przelewu do wyboru. Proszę o pomoc.

    pozdro,
    nijou

  • 2. Data: 2007-10-16 07:16:51
    Temat: Re: PIT-53 - jak tytułować przelew?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    nijou pisze:
> [...]
    > druku, to czy mam go nadal tytułować PIT-53? W mBanku jest wciąż ta
    > opcja na liście tytułów przelewu do wyboru. Proszę o pomoc.

    Tak, powinieneś nadal opisywać przelew jako PIT-53.
    Jak zwykle nasi ustawodawcy zrobili nam dobrze. I jak zwykle zapomnieli
    o takich formalnych drobiazgach jak oznaczenia przelewów
    I tak ciągle robimy przelewy na CITy i PITy z odpowiednimi numerkami
    chociaż obowiązku ich składania nie ma. Ba, teoretycznie nie istnieją w
    obecnym stanie prawnym druki o takich oznaczeniach, to są dane archiwalne.
    Ale to mały pikuś jest.

    Odchodzą kwadratowe jaja z uzyskaniem zaświadczenia o niezaleganiu,
    szczególnie gdy się w ciągu roku odprowadzało Cit2, PIT4 i okazjonalnie
    PIT8A (tan ostatni z 3 różnych tytułów).
    Do tego wprowadzono nowe metody wywiadowcze - np. analiza deklaracji VAT
    i na tej podstawie wzywanie podatnika do przedstawienia przychodów i
    kosztów za kolejne miesiące bo "zachodzi podejrzenie, że mógł wystąpić
    obowiązek wpłaty zaliczek na podatek dochodowy".
    Analiza deklaracji VAT do ustalenia dochodu???? Tam nie ma kosztów
    nie-vatowych, choćby wynagrodzeń, ZUSu, amortyzacji, podatków lokalnych
    itd itp a to potrafi być drugi tyle tego co na fakturach VAT.
    A obowiązek fakturowania zaliczek, który doprowadza do sytuacji, że
    obroty dla celów VAT maja się nijak do kosztów i przychodów?
    Boskie.

    Właśnie dostałam takie wezwania dla dwóch klientów, czekam na następne,
    bo oba z tej samej skarbówki a mam tam jeszcze paru delikwentów.

    Tak że zamieszanie z tytułami przelewów to ledwie skorupka tego
    nieświeżego jajeczka.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2007-10-16 09:03:34

    Dnia 16-10-2007 o 09:16:51 Maddy <m...@e...com.pl> napisał(a):

    > Odchodzą kwadratowe jaja z uzyskaniem zaświadczenia o niezaleganiu,
    > szczególnie gdy się w ciągu roku odprowadzało Cit2, PIT4 i okazjonalnie
    > PIT8A (tan ostatni z 3 różnych tytułów).

    Mam nadzieję że to nie jest wezwanie do przywrócenia deklaracji
    zaliczkowych
    ale do uporządkowania "bezdeklaracyjnego" stanu prawnego :)