  • 1. Data: 2004-02-04 23:30:51
    Temat: PIT 8B do umowy zlecenia na 120zł?
    Od: "Marcin Lubojański" <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez_pf.pl>

    Witam
    Dostałem rozliczenie PIT 8B dla umowy zlecenia na kwote ok. 120zł.
    Wydawało mi się do tej pory że przy umowach do 146 zł (czy jakoś tak) PITu
    8B nie wystawia się?
    Te ok 20zł podatku będę miał do zwrotu.
    Mogę je sobie bez problemu wpisać w picie?

    (Chodzi o inną umowę niż w poprzednim poście)

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.3.punkt.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 2. Data: 2004-02-04 23:34:41
    Temat: Re: PIT 8B do umowy zlecenia na 120zł?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Marcin,

    Thursday, February 5, 2004, 12:30:51 AM, you wrote:

    > Dostałem rozliczenie PIT 8B dla umowy zlecenia na kwote ok. 120zł.
    > Wydawało mi się do tej pory że przy umowach do 146 zł (czy jakoś tak) PITu
> [...]

    Nie będziesz miał.

    > Mogę je sobie bez problemu wpisać w picie?

    Nie możesz.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2004-02-05 01:00:24
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message

    PITu

    > Nie wystawia się.

    > Nie będziesz miał.

    > Nie możesz.

    > --
    Błąd popełniła osoba, która wystawiła pit.
    Powinna pobrać 20% podatku i zapomnieć o sprawie.
    Natomiast, co do sytuacji, w której już mam pit, to niebyłbym taki pewien
    czy tego nie odliczać.
    Ja kiedyś odliczyłem i dostałem kasę.

  • 4. Data: 2004-02-05 01:45:37
    Od: t...@o...pl

> [...]
    > Powinna pobrać 20% podatku i zapomnieć o sprawie.
    > Natomiast, co do sytuacji, w której już mam pit, to niebyłbym taki pewien

    Umowy do 146 PLN mozna rozliczyc w dwojaki sposob. Albo na PIT-8A, pobrac 20%
    ryczaltowego podatku i zapomniec o sprawie. Pracownik nie wlicza tych dochodow
    do rozliczenia rocznego i nie moze ewentualnie odzyskac podatku.
    Albo mozne rozliczyc w "tradycyjny sposob" tzn. pracodawca rozliczy w danym
    miesiacu podatek na PIT-4 a nastepnie na koniec roku wystawi pracownikowi PIT-
    11/8B i wtedy pracownik dolicza do rocznych dochodow i moze odzyskac podatek
    jesli ma np.male dochody.

  • 5. Data: 2004-02-06 07:19:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Feb 2004 t...@o...pl wrote:

> [...]
    >+ > > Nie wystawia się.
    >+ > >
    >+ > > > Te ok 20zł podatku będę miał do zwrotu.

    IM*H*O słusznie.
    [...]
> [...]
    >+ > czy tego nie odliczać.
    >+ > Ja kiedyś odliczyłem i dostałem kasę.

    Przecież PIT-y nie są kontrolowane w 100%. Może się udać ;)

    [...]
> [...]
    >+ Albo mozne rozliczyc w "tradycyjny sposob" tzn. pracodawca
    >+ rozliczy w danym miesiacu podatek na PIT-4

    Albo to jest jakaś nowatorska interpretacja zapisów (stan na 2003r),
    albo byłeś uprzejmy zaakcentować tak że źle zrozumiałem co chciałeś
    napisać:
    ++++
    Art. 30. 1. Dochodów (przychodów) uzyskanych na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej z następujących źródeł przychodów nie
    łączy się z dochodami (przychodami) z innych źródeł i pobiera
    się od nich, z zastrzeżeniem art. 52a, podatek w formie ryczałtu:
    3) od przychodów określonych w art. 13 pkt 2 i 5-8, jeżeli
    kwota należności określona w umowie zawartej z osobą nie
    będącą pracownikiem płatnika nie przekracza 146 zł - w wysokości
    20 proc. przychodu,
    ----

    Jak widać - zależało czy umowa zlecenia była zawarta między
    pracodawcą a pracownikiem !

    Jeśli piszesz że Z PRACOWNIKIEM *można* się rozliczać ryczałtowo
    to zapodaj gdzie jest przepis na to pozwalający - bo w cytowanej
    treści wyraźnie widzę słowo "nie" !
    Inna sprawa ze pytający NIE napisał, czy chodzi o umowę z pracodawcą
    czy kimś innym.
    No i nie widzę z kolei możliwości żeby umowa nie z pracodawcą
    NOGŁA być rozliczana inaczej niż ryczałtowo: tam dla odmiany jest
    "nie łączy się" (a nie "podatnik MOŻE...").

    >+ i wtedy pracownik dolicza do rocznych dochodow i moze odzyskac podatek
    >+ jesli ma np.male dochody.

    ...aż do kontroli. Chyba że pan(i) kontroler też w tych przepisach
    się nie wyznaje ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-02-07 08:52:21
    Od: "Marcin Lubojański" <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez_pf.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> nagryzmolił(a) w
    ezjan.zabrze.pl:

> [...]
    > 20 proc. przychodu,
    > ----
    >
    > Jak widać - zależało czy umowa zlecenia była zawarta między

    Nie byłem pracownikiem. Dokładniej to chodzi o umowe z firmą wynajmującą
    pracowników dla innych firm. Oprócz tej umowy zlecenia nie mam z nimi nic
    innego podpisanego.

> [...]
    > "nie łączy się" (a nie "podatnik MOŻE...").

    > ...aż do kontroli. Chyba że pan(i) kontroler też w tych przepisach

    A może napisać pismo do US? Podobno teraz muszą odpowiedzieć i jak już coś
    napiszą urzędowo to w razie jakiejkolwiek kontroli mogę się powołać na to co
    mi odpisali.

    Bo chodzi mi też o to że jak się z tej umowy nie rozliczę na zeznaniu
    rocznym to mogą się z kolei przyczepić że dlaczego jeśli dostałem pit8b to
    nie podałem tej kwoty w zeznaniu.

  • 7. Data: 2004-02-07 14:38:55
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "Marcin Lubojański" <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez_pf.pl> wrote in
    message news:c0291m$9u5$1@inews.gazeta.pl...

    > Bo chodzi mi też o to że jak się z tej umowy nie rozliczę na zeznaniu
    > rocznym to mogą się z kolei przyczepić że dlaczego jeśli dostałem pit8b to
    > nie podałem tej kwoty w zeznaniu.

    Rozlicz normalnie i się nie przejmuj.
    Skoro dostałeś pit, to kopia na pewno poszła do US.
    Więc jak nie wpiszesz to dopiero sie przyczepią.
    A prawdopodobieństwo, że się przyczepią jest zerowe. Chyba, że będziesz miał
    jakieś 1000 zł do zwrotu, to mogą chcieć sprawdzić dlaczego. Tak to nie.