  • 1. Data: 2008-03-03 20:48:13
    Temat: PIT 8C
    Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl>

    Witam. Mam pytanie dotyczące PIT8C. Otóż w 2007 roku otrzymałem 180 zł. ze
    spółdzielni mieszkaniowej jako zwrot poniesionych wydatków za wymianę okien.
    W lutym (29-go) dostałem PIT 8C z kwotą 180 zł. a jako źródło dochodu
    wpisane było "zwrot kosztów za wymianę okien". Czy mam to uwzględnić w
    rozliczeniu rocznym jako przychód? Jeśli tak to dlaczego? Przecież nie
    odliczałem od podatku kosztów wymiany okien, a spółdzielnia zwróciła mi
    pewną kwotę ale moich pieniędzy, które wydatkowałem na wymianę okien oraz
    już raz opodatkowanych. W którym miejscu popełniam błąd w rozumowaniu?

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2008-03-03 21:32:11
    Temat: Re: PIT 8C
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zwróciła mi pewną kwotę ale moich pieniędzy, które wydatkowałem na wymianę
    > okien oraz już raz opodatkowanych. W którym miejscu popełniam błąd w

    "Dostalem z zakladu pracy PIT-11, jako wynagrodzenia, za ktore kupowalem
    jedzenie i oplacalem mieszkanie, a przeciez nie odliczalem od podatku
    kosztow jedzenia"

    Widzisz podobienstwo w rozumowaniu?
    Jesli kasa ze spoldzielni jest dla Ciebie ciezarem, to przelej mi ja - podam
    Ci numer konta. (mozesz pomniejszyc o kwote na podatek).
    Przeciez za okna juz zaplaciles innymi opodatkowanymi pieniedzmi - te wiec
    mozesz podarowac mnie. Am I right?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 2. Data: 2008-03-03 21:32:11
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

  • 4. Data: 2008-03-03 21:36:09
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Aha - no i (al emoze sie myle) - skoro PIT-8C to bedziesz dodatkowo robil
    rozliczenie PIT-38.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2008-03-03 21:40:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomek wrote:
> [...]
    > spó?dzielni mieszkaniowej jako zwrot poniesionych wydatków za wymiane okien.
    > W lutym (29-go) dosta?em PIT 8C z kwot? 180 z?. a jako 1/4 ród?o dochodu
    > wpisane by?o "zwrot kosztów za wymiane okien". Czy mam to uwzgledniae w
    > rozliczeniu rocznym jako przychód? Je?li tak to dlaczego? Przecie? nie
    > odlicza?em od podatku kosztów wymiany okien, a spó?dzielnia zwróci?a mi
    > pewn? kwote ale moich pieniedzy, które wydatkowa?em na wymiane okien oraz
    > ju? raz opodatkowanych. W którym miejscu pope?niam b??d w rozumowaniu?

    bo zwrot ze spółdzielni jest twoim "witualnym" dochodem.
    czyli tyle "zarobiłeś" bo nie wydałeś, a normalnie byś wydał.

  • 6. Data: 2008-03-03 21:42:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SDD wrote:
    > U?ytkownik "Tomek" <t...@p...onet.pl> napisa? w wiadomo?ci
    >

    > Aha - no i (al emoze sie myle) - skoro PIT-8C to bedziesz dodatkowo robil
    > rozliczenie PIT-38.

    a zwrot za okna to dochód z giełdy?

    czeka go wypełnienie pit-36 zamiast pit-37.
    A teraz konkurs:
    dlaczego pit-36, a nie pit-37

  • 7. Data: 2008-03-03 21:47:46
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > a zwrot za okna to dochód z giełdy?

    No nie, ale moze to "objęcie wkładów w spółdzielniach w zamian za wkład
    niepieniężny w innej postaci niż przedsiębiorstwo lub jego zorganizowana
    część"?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2008-03-03 21:55:17
    Od: <s...@a...pl>

    > a zwrot za okna to dochód z giełdy?
    > czeka go wypełnienie pit-36 zamiast pit-37.
    > A teraz konkurs:
    > dlaczego pit-36, a nie pit-37

    Bo uzyskali przychody ze źródeł, od których płatnik i podatnik nie mieli
    obowiązku odprowadzania zaliczek na podatek w ciągu roku?

  • 9. Data: 2008-03-03 21:58:04
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Bo uzyskali przychody ze źródeł, od których płatnik i podatnik nie mieli
    > obowiązku odprowadzania zaliczek na podatek w ciągu roku?

    No tak, al eczy jednak nie jest to "wkład w spółdzielniach w zamian za wkład
    niepieniężny w innej postaci niż przedsiębiorstwo lub jego zorganizowana
    część"?
    Jesli tak, to PIT-38. Polecam uwazne przyjrzenie sie owemu formularzowi.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2008-03-03 22:01:38
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > a zwrot za okna to dochód z giełdy?

    Nawet nazwy rubryk w PIT-8C odpowiadaja celom skladania PIT-38. Po prostu
    niektorzy ulegli marketingowej schematyzacji PIT-38 = gielda - a to dziaal
    tylko w jedna strone :)

    Pozdrawiam
    SDD